مديرعامل قطار شهري مشهد خبر داد:
مديرعامل قطار شهري مشهد از توافق برای اجاره زمین قطار شهری در حرم رضوی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 02 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، مهندس كيانوش كيامرز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه كه پيش از ظهر امروز در اتاق جلسات قطارشهري مشهد برگزار شد، از وارد شدن سري دوم ناوگان قطار شهري مشهد به گمرك بندرعباس خبر داد و افزود: با گمرك مشهد تعاملات خوبي داريم اما متاسفانه با گمرك خارج از مشهد مشكلاتي داريم كه يكي از آن‌ها هزينه زياد ترخيص بار است و از طريق نمايندگان مشهد در مجلس شوراي اسلامي پيگير معافيت مالياتي هستيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 3رام قطار كامل در مشهد است، گفت: 17رام قطار ديگر به صورت قطعات وارد مشهد مي‌شود كه به تهران مي‌رود و تعدادي از قطعات توليد داخل نيز به آن اضافه مي‌شود و پس از رنگ واگن‌ها، به مشهد مي‌آيد.
مديرعامل قطارشهري مشهد تأكيد كرد: 10 تا 20درصد واگن‌هاي ما از تو توليدات داخلي ساخته شده است.
كيامرز بيان كرد: قطعات 15واگن شب گذشته بارگيري و به سمت تهران ارسال شده و از واگن‌سازي تهران قول گرفته‌ايم تا قبل از 22بهمن 3رام قطار به ما تحويل بدهد.
وي با بيان اينكه قاطع و محكم پاي راه اندازي خط2 قطارشهري مشهد در 22بهمن ايستاده‌ايم، افزود: بهره‌برداري پروژه با 3رام قطار شروع مي‌شود و قطارهاي بعدي به مرور وارد خط مي‌شود.
مديرعامل قطار شهري مشهد همچنين از بارگيري 3رام قطار از بندر داليان چين خبر داد و اظهار اميدواري كرد تا هرچه زودتر مسائل گمركي حل شود و به بندرعباس برسد تا در پايان آذرماه 3رام قطار ديگر به تهران ارسال شود.
كيامرز با اشاره به لايحه دولت مبني بر تأمين 200دستگاه واگن توسط وزارت كشور براي قطار شهري، گفت: خط 3قطار شهري مشهد به 100 دستگاه واگن و خط1 به 60واگن احتياج دارد.
وي بيان كرد: لازم است اين مطلب مهم را هم بگويم كه خط3 قطارشهري مشهد بدون هيچ حادثه‌اي از كنار ساختمان مجد كه يكي از مشكل‌ترين موانع حفاري اين خط بود، گذشت و با قوت به سمت ميدان شهدا حركت مي‌كند.
مدير عامل قطار شهري مشهد با بيان اينكه نتوانستيم از دولت نقدينگي كسب كنيم، افزود: سال گذشته 120ميليارد تومان بودجه براي قطارشهري در نظر گرفته شده بود كه توانستيم 59ميليارد تومان آن را بگيريم.
كيامرز ادامه داد: در سال جاري نيز 124ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته‌اند كه فقط توانستيم 45ميليارد تومان اسناد خزانه دريافت كنيم.
وي بيان كرد: اميدواريم دولت در مرحله بعدي بودجه به جاي اسناد خزانه نقدينگي پرداخت كند.
مديرعامل قطار شهري مشهد با بيان اينكه چند ماه قبل ما 20درصد از برامه زمان بندي خط2 قطار شهري عقب بوديم، گفت: در حال حاضر 10درصد از برنامه زمان بندي عقب مانده‌ايم و جبران بخشي از عقب ماندگي از برنامه زمان بندي در شرايط مالي فعلي به اين معني است كه ما معجزه كرده‌ايم.
كيامرز خاطرنشان كرد: در حال حاضر يكي از با تجربه ترين و قوي‌ترين كارفرمايان و مشاورين كشور در حوزه قطار شهري هستيم و ادعا داريم كه در كشور نمونه‌ايم.
وي از دو ورودي قطار شهري در اطراف حرم مطهر رضوي خبر داد و افزود: يكي از ايستگاه‌هاي ما بين برج سلسبيل و شارستان رضوي است و ايستگاه ديگر در نزديكي باب‌الجواد است.
مدير عامل قطار شهري مشهد ادامه داد: براي اجاره زمين از حرم در باب‌الجواد با آستان قدس رضوي به توافق رسيده‌ايم.
كيامرز بيان كرد: تا كنون 1300ميليارد تومان براي خط2 قطار شهري مشهد هزينه شده است و 700ميليارد تومان براي اتمام اين خط لازم است.
وي عنوان كرد: براي خط3 قطار شهري نيز تا كنون 200ميليارد تومان جهت خريد زمين و پيش‌پرداخت‌ها تا كنون هزينه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار