بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«قاضی پور: شلوغ نکنید آقای لاریجانی!»،«نظر متفاوت میرشکاک در باره فیلم محمدرسول الله»،« نظر عجیب علی مطهری در مورد کنسرت!»،«معنایابی جدید از واژه اعتدال»،«گشایش دفتر 3 بانک خارجی در ایران»...و رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۲۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 02 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پزشکی قانونی هم حکم به قاتل بودن دکتر تبریزی داد

احمد شجاعی در حاشیه همایش پزشکان قانونی در جمع خبرنگاران و در خصوص نظریه پزشکی قانونی در رابطه با فوت اعضای خانواده یک پزشک تبریزی گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده وی براثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود فوت کردند و به احتمال قوی پزشک قاتل است البته این امر بحث قضایی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است. وی افزود: شواهد و دوربین ها نشان می دهد که غذا از رستوران تهیه شده بود. رییس سازمان پزشکی قانونی در ادامه و در خصوص آمار همسر آزاری و شوهرآزاری گفت: آمار دقیقی در این رابطه وجود دارد با این حال فکر نمی کنم افزایش داشته باشد. نسیم آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

قاضی پور: شلوغ نکنید آقای لاریجانی!

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی با استناد به اصل 43 قانون اساسی در اخطاری اظهار داشت: کشاورزانی وجود دارند که ساعت 3 بامداد سر کار می‌روند که ممکن است، وسایلی برای دفاع از خود به همراه داشته باشند. وی ادامه داد: باید در این طرح، استثنایی برای این کشاورزان قائل شد تا زمانی که سلاح‌های سردی در دست دارند و از آن استفاده می‌کنند، برای آنها مشکلی ایجاد نشود. در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد ندانستن این اخطار، گفت: در طرح به این موضوعات اشاره شده است. زمانی که لاریجانی قصد داشت صحبتهای قاضی‌پور را قطع کند، نماینده ارومیه خطاب به وی گفت: آقای لاریجانی! قدری صبر کنید؛ چون شما کشاورزی نکرده‌اید! سپس علی لاریجانی در پاسخ نماینده ارومیه گفت: شما از کجا می‌دانید که بنده کشاورزی و چوپانی نکرده‌ام؟ قاضی‌پور نیز پاسخ داد: شما آقازاده هستید و ما بنده‌زاده هستیم! لاریجانی نیز در جواب قاضی‌پور گفت: افرادی مانند شما که کشاورزی و چوپانی کرده‌اند، زیاد است، شما ژست نگیرید. سپس قاضی پورگفت: شلوغی نکنید آقای لاریجانی! خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش آیت الله مکارم به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان

چرا باید صندوق ذخیره فرهنگیان با آن سرمایه عظیم آلت دست عده ای از خدا بی خبر شود . وزارت ارشاد از ارزش‌های اسلامی فاصله گرفته است. در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد. امیدواریم وزرای جدید سه وزارتخانه بتوانند خرابی های که در این سه تشکیلات بوده را اصلاح کنند. مشرق این خبر را منتشر کرد.

 

ادعای تخلف در بانک تامین اجتماعی!

شنیده می شود محمدحسین مهدوی عادلی از ریاست هیات مدیره بانک رفاه کارگران کنار گذاشته شده است. این در حالی است که وی در خرداد ماه 95 منصوب شده و صرفا 4 ماه بود که این سمت را عهده دار بود. در همان زمان انتصاب هم عدم سابقه بانکی نامبرده حاشیه ساز شده بود. هم اکنون در سایت بانک رفاه، سمت مهدوی عادلی از ریاست هیات مدیره به عضو هیات مدیره تقلیل داده شده در حالی که رئیس هیات مدیره در میان اعضا مشخص نیست! امری که در اختلاف آشکار با قانون تجارت است. شنیده می شود مدیرعامل این بانک نیز با توجه به عضویت در چند هیات مدیره مصداق اصل 241 قانون تجارت بوده و باید از این هیات مدیره‌ها خارج شود. اقتصاد آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

هشدار یک مسئول درباره خنثی شدن برخی اثرات برجام

براساس گزارش رسمی یک عضو کابینه به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که اگرچه با توافق صورت گرفته و امضای برجام، مانع بزرگ تجهیز ناوگان هوایی کشور برداشته شده اما متاسفانه به دلیل هزینههای تحمیل شده همچون کنترل قیمت بلیت و خدمات و همچنین بدهی قابل توجه ارزی به سیستم بانکی در سنوات قبل، سودآوری خرید هواپیماهای جدید تحتالشعاع قرار گرفته و تلاشهای صورت گرفته برای حل معضلات موجود را ناکام خواهد گذاشت.این مطلب در خراسان منتشر شده است.

 

واکنش عارف به برگزاری جشن هالووین

محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس پیرامون برگزاری جشن هالووین در برخی از مدارس تهران اظهار کرد: خوشبختانه در تقویم کشور ما مناسبتهای ملی و مذهبی بسیاری برای برگزاری جشن وجود دارد که باید به آن استناد کنیم.رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جوانان ما بدون شک نیاز به نشاط و آرامش دارند اما توصیه ما به مسئولان این است که وقتی می خواهند جشن بگیرند مبنا را مناسبتهای ملی و مذهبی خودمان قرار دهند.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: نیازی به استفاده از مراسم های کشورهای خارجی با توجه به وجود مناسبتهای ملی و مذهبی در کشورمان احساس نمی شود.عارف در پایان گفت: انتظار است که مسئولین با دقت بیشتری وارد عمل شوند.

 

نظر عجیب علی مطهری در مورد کنسرت!

مطهری همچنین در خصوص لغو کنسرت ها در مشهد نیز گفت: در هر حال نباید در برخی از موضوعات افراط و تفریط شود. شاید اگر امام رضا هم بود پای کنسرت می‌نشست. برخی می گویند حریم امام رضا(ع) را حفظ نمی کنید که این موضوعات نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر متفاوت میرشکاک در باره فیلم محمدرسول الله

یوسفعلی میرشکاک که جمعه این هفته میهمان برنامه هفت بود گویا در پشت صحنه این برنامه سخنان مهم‌تری بیان کرده که آی سینما ان را منتشر کرده. میرشکاک در بخشی از سخنانش درباره فیلم محمد رسول الله می‌گوید:

او نظرش را صریح می‌گوید و در اظهارات جالب توجهی از «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی مثال می‌زند: «این فیلم شکست اقتصادی و اجتماعی و آیینی و همه چیز است، چرا؟ چون گفت این وزنه را ایشان نمی‌تواند بلند کند. خاتم انبیا را این‌طوری؟ آن‌هم موسیقی‌اش از آن طرف، دکوراتورش از آن‌طرف، فلان و ... آهان! عنوان کارگردان مال کسی باشد که ... مرد حسابی درباره «فایده گوسفند» از تو انشاء بگیرند زیر ۱۰ می‌گیری! تو در دیکته پنجم ابتدایی پایین‌تر می‌گیری. خب حالا برای اینکه ۸۸ شده است غش نکنی به آن طرف گفت اسپانسر یک پولی بدهد تو فیلم بساز. این سینما نیست، این ورشکستگی است، نوعی اختلاس در سینماست.»

 

دلیل ردصلاحیت هاشمی از زبان خودش

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت، وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود که با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های 10 ساله ما را پنبه می‌کند.

 

علت حضور فوری صالحی امیری در وزارت ارشاد چه بود؟

صالحي اميري، ساعت ١٦:٥٥ راي اعتماد گرفت،١٧:٠٤ دقيقه سر كار رفت. علت حضور زودهنگام و بی‌وقفه صالحی امیری در ساختمان وزارت ارشاد بعد از جلسه رای اعتماد نزدیکی جغرافیایی ساختمان وزارت ارشاد و ساختمان مجلس در میدان بهارستان بود که باعث شد صالحی امیری از ضلع شرقی میدان بهارستان به ضلع غربی این میدان و ساختمان وزارت ارشاد سر بزند.

 

ادعای تلاش لاریجانی برای رای آوری روحانی

کنعانی مقدم در گفت و گویی با اشاره به مشی مستقل علی لاریجانی در جریان اصولگرایان اذعان داشت : لاریجانی با توجه به نزدیکی و حمایت هایش از دولت روحانی طبیعی است که در این دوره انتخابات نیز برای جلب ائتلاف به نفع روحانی تلاش کند و نتیجتا تمايلش به روحانی بیشتر است.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

 
 

معنایابی جدید از واژه اعتدال

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اعتدال معنایش مقابله در برابر کفار و دشمنان است، اما عده ای از این واژه تعبیر دیگری کرده‌اند.حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی صبح امروز طی سخنانی در نخستین همایش جریان نفوذ و نظام سلطه با بیان این‌که «بحث نفوذ بسیار گسترده و عمیق و دامنه‌دار است»، گفت: این نفوذ می‌تواند تا عمق جامعه تاثیر گذار باشد و یکی از تبعات پدیده نفوذ، انقلابی‌زدایی از مفهوم انقلاب است.

 

مهمترین مشکل کشور از دیدگاه وزیر جدید ارشاد

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دیدار با سید حسن خمینی گفت: مدت زیادی در صحیفه به دنبال شناسایی مفاهیم کلیدی فرهنگی امام بودم در نهایت به یک جمله رسیدم. تمام اندیشه امام مبنی بر ساخت انسان فرهنگی است.وی به مشکل جامعه یعنی اخلاق اشاره کرد و گفت: امروز بعد چند دهه وقتی باز می‌گردیم تا جامعه ایران را آسیب‌شناسی کنیم در می‌یابیم مشکل ایران اخلاق است و نیاز به بازگشت به مبانی اخلاقی که رهبر انقلاب و امام راحل تبیین کرده‌اند است.وی جهت‌گیری و حرکت فرهنگی این نظام را در جهت اندیشه‌های امام دانست.

 

برگزاری همایش انتخاباتی جبهه یکتا برای اعلام نامزد جبهه

سیدمحمد حسینی عضو هیات مؤسس جبهه یکتا در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری همایش جبهه یکتا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اردیبشهت ماه، ما در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش انتخاباتی جبهه هستیم و احتمالا تا قبل از دهه فجر این نشست عمومی برگزار می‌شود.حسینی با تاکید بر اینکه جبهه یکتا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد داشت، یادآور شد: چندین گزینه مدنظر جبهه یکتاست اما فعلا هیچ یک از آنها قطعی نیستند.

 

گشایش دفتر 3 بانک خارجی در ایران

خبرگزاری رویترز خبری بر روی سایت خود منتشر کرد که پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفته است 3 بانک خارجی در حال گشایش دفاتر نمایندگی در ایران هستند.وی افزود: بانک اس‌ای‌او‌جی مسقط عمان، ووری بانک کره جنوبی و یو‌سی‌اُ هند در فرآیند فراهم زمینه حضور خود در تهران قرار دارند.پایگاه خبری بلومبرگ نیز پس از ان به انتشار این خبر پرداخت.این خبرگزاری انگلیسی ساعتی بعد متن این خبر را از سایت خود پاک کرد و نوشت رویترز از صحت و سقم آن اطلاع ندارد و صحت آن را تایید نمی‌کند و لینک این خبر در شبکه خبری بلومبرگ را نیز درج کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار