با هدف احياي سنت قرض الحسنه انجام شد:
صندوق قرض الحسنه امداد ولايت با هدف احياي سنت قرض الحسنه افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 07 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، رحماني در مراسم افتتاحيه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت  هدف از تأسيس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت را احیای سنت قرض الحسنه به صورت شرعی وقانونی دانست و افزود: با توجه به خلائي كه در اين زمينه بود، به فكر تاسيس اين صندوق افتاديم تا براي سيستم بانك‌داري ما نمونه و الگو باشد.
وي همچنين «آموزش جذب سپرده و بانكداري الكترونيك» را از محورهاي فعاليت اين صندوق دانست.
در ادامه اين مراسم، حجه الاسلام والمسلمين نصرالله پژمانفر نماینده مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اظهار اميدواري از گسترش خدمات قرض‌الحسنه، گفت: در حال حاضر نظام بانكي در اقتصاد كشور نقش بسيار بدي ايفا مي‌كند و بانك‌ها بايد بنگاه اقتصادي باشند اما درحال حاضر خود بانك اصالت پيدا كرده است.
وی ادامه داد: بايد به مردم گفت که در نظام بانکداری چه اتفاقاتی می‌افتد و فقط بحث فقط اقتصادی نیست،  ما می‌خواهیم این یک جریان فرهنگی باشد و هر نوع حمایت فرهنگی را از طرف کمیسیون فرهنگي مجلس از این موضوع خواهیم داشت.
همچنين محسن ثنایی قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بيان كرد: وجه تمایز اين صندوق با بانک‌های دیگر این است كه صرفا قرض الحسنه خواهد بود و از کارهايي مانند تبلیغات و جایزه و قرعه کشی و... پرهیز خواهد کرد.
در پايان اين مراسم مجتبی مسعودیان مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به شریفه "یمحق الله الربوا ویربی الصدقات" گفت: در این آیه صدقه در مقایل ربا مطرح شده و این نکته قابل تاملی است که چرا در مقابل ربا،  صدقه بیان شده و با عنوان محق نام برده و رشد را در فرهنگ صدقات میداند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار