مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: توجه به سلامت زائران اربعین حسینی اهمیت خاصی دارد که مراکز پزشکی حج وزیارت و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این راستا برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 07 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، دکتر سید مجتبی احمدی با اشاره به ازدحام و تراکم جمعیت در مراسم جهانی اربعین حسینی و عدم رعایت برخی نکات بهداشتی توسط برخی در عتبات، تاکید کرد: باکتری مننژیت مننگوکوکی از طریق تنفس و عطسه یا سرفه کردن منتقل می شود که در ازدحام انبوه جمعیت در کربلا و نجف وسایر اماکن مقدسه، امکان شیوع و سرایت آن بیشتر وجود دارد.
 
اعزام اتوبوس آمبولانس و تیم امدادی هلال احمر خراسان رضوی به عتبات / واکسن مننژیت بدون نوبت به زائران اربعین حسینی تزریق می‌شود
 
وی یادآوری کرد: همه مراکز درمانی و شعب جمعیت هلال احمر در استان و درمانگاه امام خمینی(ره) واقع در میدان 10 دی مشهد همه روزه آمادگی واکسیناسیون زائران اربعین را بدون نوبت و با تخفیف ویژه دارند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خراسان رضوی، کودکان خردسال و افراد سالخورده  و نیز کسانی که بیماری‌های مزمن دارند را بیشترین گروه در معرض خطر ابتلا به مننژیت دانست.

دکتر احمدی همچنین ادامه داد: 340 نفر از نیروهای کارآزموده جمعیت هلال احمر در ایستگاه‌های امدادی در عتبات مستقر شده تا در هنگام بروز حوادث احتمالی مددرسان زائران باشند که 22 نفر از آنان از نیروهای امدادی ، درمانی و خدماتی هلال احمر این استان هستند و همراه با اتوبوس آمبولانس و نیز تریلی حمل بار و اقلام دارویی به عراق اعزام شدند.
 
 وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مسئولیت درمان وحوزه های حمایتی و امدادرسانی زائران در خارج از کشور را دارند، افزود: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با محوریت سازمان امداد و نجات جمعیت از بیستم آبان‌ماه امسال تا پس از  بازگشت کامل زائران اربعین حسینی از عتبات با خدمت رسانی در 501 پایگاه نجات بین شهری در سراسر کشور ، تعداد 17 پایگاه و پست موقت نیز در کشور عراق ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
عالي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار