یک شاعر آئینی:
شاعر کتاب گنجشک‌های گوهرشاد گفت: اگر چه مسئولان و دست‌اندرکاران کمتر به جنایات رضاخان و عمالش پرداخته‌اند اما واقعه گوهرشاد همچنان فراموش نشدنی است.
کد خبر: ۳۲۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، هادی فردوسی بيان كرد: گنجشک نماد پرواز، آزادی و شهادت است و «گنجشک‌‌های گوهرشاد» اشعاری است که به موضوع شهدای گرانقدر مسجد گوهرشاد می‌پردازد؛ این کتاب  پاییز امسال روانه بازار کتاب شد.
وی درباره انتخاب نام کتابش، گفت: باتوجه به اینکه مخاطب این کتاب گروه سنی کودک و نوجوان است عنوان گنجشک‌های گوهرشاد انتخاب شد؛ تا برای بچه‌ها نامی آشنا و ملموس باشد.
وی با اشاره به مطالعات زیادی که قبل از سرودن این کتاب در خصوص واقعه گوهرشاد داشته است؛ گفت: کتاب‌های مختلفی در خصوص این قیام خواندم؛ کتاب «قیام 30 روزه» را نیز بیش از چند بار مطالعه کردم تا با داشتن اطلاعات کافی و آگاهی کامل این اشعار را بسرایم.
این شاعر آئینی به قلم زدن در حوزه شعر آئینی و انقلابی افتخار کرد و گفت: اینکه عده‌ای امروز پیدا شوند که بیایند و اقدامات رضاخان را سراسر خیرخواهانه، سازنده و مثبت معرفی کنند تحریف تاریخ است و این بر عهده‌‌ی همه شاعران و نویسندگان بیدار است که نگذارند واقعیات طور دیگری به جوانان میهن قبولانده شود.
وی با اشاره به اینکه با افتخار سرودن این مجموعه را آغاز کردم؛ گفت: یکی از بزرگترین افتخارات من توفیق شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری بوده است از 17 سالگی کار شعر و شاعری را آغاز کردم و پس از دو سال و از 19 سالگی توفیق شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری را داشتم که مورد تفقد معظم‌له قرار گرفتم، حتی در دیداری جزو کسانی که می‌خواستند در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شعرخوانی داشته باشند هم نبودم که با دستور ایشان این کار انجام شد و مقام معظم رهبری پس از این شعرخوانی به واسطه آنکه شیراز شعر علم و ادب و شعر و شاعری است از رشد شاعران استان فارس تمجید کردند.
این شاعر جوان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری شعر یک ثروت ملی است و زبان شعر مطلب را بسیار راحت‌تر در اذهان بچه‌ها ماندگار می‌کند.
نویسنده کتاب گنجشک‌های گوهرشاد بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال در دیداری در محضر مقام معظم رهبری بودم که، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، آقای وحید جلیلی پیشنهاد سرودن شعر با موضوع گوهرشاد را به من داد که روی این موضوع کار کردم و اقدام به سرودن ابیات اشعار کتاب گنجشک‌های گوهرشاد نمودم.
فردوسی درباره برنامه‌های بعدی‌اش، تصریح کرد: برنامه‌های بعدی‌ام سرودن شعر در موضوعات و حوزه‌های فرهنگ شهروندی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، امام رضا(ع)، آئین همسایگی در محضر امام مهربانی، سلام کردن، حفظ فضای سبز، زیارت، زائران پیاده امام رضا(ع) و غیره است که این کتاب‌ها با مشارکت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد به چاپ می‌رسد.
وی در پایان خطاب به علاقه‌مندان به حوزه شعر و شاعری، تأکید کرد: به علاقه‌مندان به حوزه شعر و شاعری توصیه می‌کنم که روی شعرهای آئینی که از ارزش بالایی برخودار است کار کنند تا آثارشان ماندگار و پرمخاطب باشد.
گفتنی است هادی فردوسی تاکنون 8 کتاب به نام‌های «آنان همه از تبار باران بودند»، «خورشید در حصار»،« تا صبح شهادت»، «امام آسمانی»، «آسمان اینجاست»، «مثل نسیم»، «بیا اهل شهیدآباد باشیم» و «گنجشک‌های گوهرشاد» را سروده و طبع رسانده است.  کتاب «آنان همه از تبار باران بودند» با موضوع دفاع مقدس و پایداری در سال 1386 عنوان بهترین کتاب سال دفاع مقدس را دریافت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار