رئيس ستاد دائمي عراق و اربعين حسيني شهرداري مشهد:
مشاور شهردار مشهد از ارسال 50تريلي آجر و موزائيك از مشهد به نجف خبر داد و گفت: به علت مشاركت‌هاي مردمي، هزينه‌هاي شهرداري براي اربعين امسال كاهش پيدا كرده است.
کد خبر: ۳۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سيد وحيد موسويان، صبح امروز در نشست خبري كه در سالن شهداي شهرداري مشهد برگزار شد اربعين را تجلي هويت امامت و مكتب اهل بيت عليه‌السلام دانست و بيان كرد: هويت اربعين قدرت نرم و ايدوئولوژيك فرهنگ شيعه است و اربعين ظرفيت ديپلماسي فرهنگي دارد كه مي‌تواند ابرقدرت آينده دنيا باشد.
موسويان با بيان اين مطلب كه بايد ابعاد بين‌المللي اربعين را قدر بدانيم،‌ تأكيد كرد: بايد بين راهپيمايي اربعين 2016شعيان و مشهد 2017 ارتباط معنادار تعريف كنيم.
وي بيان كرد: امسال 1200نفر از خدام و كاركنان شهرداري مشهد و 800نفر از خادمين مردمي در كنار 120نفر از زنان و 120پزشك و پرستار در كاروان موكب امام رضا عليه‌السلام براي خدمت رساني اعزام شدند.
وي افزود: همچنين تعداد 650پاكبان نيز در اين ايام به خدمت‌رساني مشغول هستند.
موسويان با بيان اينكه هشت موكب موقت در عراق توسط شهرداري مشهد درحال راه اندازي است، افزود: پنج موكب در كربلا، دو موكب در نجف و يك موكب در كاظمين خواهيم داشت.
رئيس ستاد دائمي عراق و اربعين حسيني از ساخت پروژه كم‌نظير هشت سوله 12هزار متري در نزديكي حرم امام علي عليه‌السلام خبر داد و گفت: سقف اين هشت سوله با تايپوگرافيك دو «ياالله» درمقابل هم درحال ساخت است كه پس از ارسال 30تريلي مصالح ساختماني از ايران در نجف اشرف كار ساخت و ساز اين سوله‌ها را شلوع كردند.
موسويان از اعزام 20دستگاه ماشين آلات خدمات شهري و 70تريلي حامل ملزومات لازم به كربلا خبر داد و بيان كرد: 200دستگاه اتوبوس صبح امروز عازم كربلا شدند تا خدمت رساني مسافران اربعين را از مرز مهران تا نجف در بازه زماني 10روزه به طور رايگان و داوطلبانه انجام دهند.
وي گفت: امسال از بين پرسنل و خادمين اعزام شده به كربلا براي خدمات رساني مراسم اربعين هزار نفر زيارت اولي بودند و به همراه اين كاروان 250مبلغ مذهبي، 200بسته تبليغي را طي اين مدت به زائرين ارائه مي‌كنند.
مشاور شهردار مشهد با بيان اينكه يكي از آسيب‌هاي اربعين بخش سخت‌افزاري آن مانند موكب و تغذيه و پتو و اتوبوس و... است، عنوان كرد: با همكاري 180پايگاه مردمي مساجد براي كمپين جمع‌آوري پتو، حدود 19هزار پتو جمع‌آوري شد كه تعدادي از اين پتوها در همان سوله درحال ساخت در نجف براي خدمت رساني باقي مي‌ماند و بقيه براي رفاه حال زائرين پياده شهادت امام رضا عليه‌السلام به مشهد برگردانده مي‌شود.
موسويان از كاهش هزينه يك ميليارد توماني شهرداري نسبت به سال گذشته به خاطر مشاركت‌هاي مردمي براي مراسم اربعين امسال خبر داد و افزود: در چارچوب سرفصل بودجه جاري سال 95 حدود 4ميليارد تومان هزينه برآورد شده بود.
وي در پايان گفت: با ساخت سوله دائمي شهرداري در نجف اشرف، هزينه‌هاي سه سال آينده را كاهش داديم و از اين ظرفيت سوله براي اسكان زائران و كاركنان شهرداري كه در طي سال به عتبات اعزام مي‌شوند استفاده مي‌كنيم،‌ زيرا اين كار بركت دارد و با اين كار ظرفيت براي زيارت امام حسين عليه‌السلام ايجاد كرديم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار