شهرداری شیراز نیرو جذب می کند/مصر از عربستان به سمت ایران روی آورده است/ بازگشایی دفتر سازمان ملل در تهران منتفی شد/ 44 میلیون دلار برای دکل اوراق خرج شده است
کد خبر: ۳۲۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 09 November 2016
شهرداری شیراز نیرو جذب می کند
به گزارش تابناک فارس:نماینده مردم شیراز در مجلس از جذب ۲۵۰۰ نیروی جدید توسط شهرداری شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
فرج‌الله رجبی امروز در همایش شهرداران استان فارس اظهار داشت: با توجه به این که قرار است شهرداری شیراز، این تعداد نیرو را از طریق آزمون جذب کند باید تدابیری اندیشیده شود تا پنج درصد این افراد از شهرداران شهرهای فارس باشند. 
 
مصر از عربستان به سمت ایران روی آورده است
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: مصر به لحاظ تاریخی و جمعیتی برتری نسبی در مقابل عربستان دارد به همین جهت رژیم سعودی با قطع کمک های مالی و نفتی تلاش می کند قاهره را به لحاظ اقتصادی زمین گیر کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مصر به شدت خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق است زیرا معتقد است تجزیه خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و مقدمه جنگ های جدیدی است.
وی تصریح کرد: دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که با اقدام هماهنگی تهران و قاهره در نشست ژنو درباره سوریه همراه شد نشان دهنده عبور مصر از عربستان به سمت ایران است.
این نماینده مجلس دهم گفت: امتناع مصر از همراهی با ائتلاف سعودی علیه مردم یمن مساله ای بود که برای ریاض گران تمام شده است زیرا متجاوزین سعودی در خاک یمن متحمل شکست های تحقیرآمیزی شده اند.
جمالی نوبندگانی گفت: مصری ها پس از امضای قرار داد کمک میلیاردی سعودی به نوعی هویت خود را از دست رفته دیدند اما امروز مشاهده می کنیم که دادگاه قانون اساسی مصر در مقابل فروش جزایر «صنافیر و تیران» ایستادگی کرده است که منجر به خشم ریاض شده است.
وی در انتها تاکید کرد: رژیم سعودی خواهان یک مصر مطیع ریاض است و با توجه به هویت خواهی قاهره دور از ذهن نیست که عربستان دست به اقداماتی فراتر از تهدیدات امنیتی و اقتصادی علیه مصر بزند.
 
بازگشایی دفتر سازمان ملل در تهران منتفی شد
محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:بازگشایی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در تهران منتفی شد.
وی افزود: طبق اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دفتر اتحادیه اروپا که پیش از این بنا بود در تهران بازگشایی شود نیز در کوتاه‌مدت میسر نخواهد بود.
 
44 میلیون دلار برای دکل اوراق خرج شده است
بهرام پارسایی اظهار کرد: در سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ میلادی دکلی که در توفان کاترینا دچار مشکل شده بود از سوی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت به قیمت ۳۷ میلیون دلار خریداری شد و برای تعمیر به سواحل شارجه منتقل شد.
وی افزود: تا دو سال پیش هفت میلیون هزینه دلار هزینه نگهداری این دکل به شرکت نگهدارنده در شارجه پرداخت شده و یکی دو سال پیش مکاتبه‌ای صورت گرفت که اگر دکل به همین وضع باقی بماند احتمال غرق شدن آن وجود دارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: پس از قیمت‌گذاری دکل، ارزش آن چهار تا پنج میلیون دلار برای فروش برآورد شد. با توجه به اینکه این دکل حدود ۱۰ سال پیش ۳۷ میلیون دلار خریداری شده و هفت میلیون دلار هم هزینه نگهداری آن پرداخت شده و حالا این دکل بیش از چهار تا پنج میلیون دلار ارزش ندارد، ضرر هنگفتی به کشور وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار