عباسی در کرمانشاه:
کرمانشاه- رئیس اندیشکده یقین گفت: این لیبرال‌های نجس که امام گفت تا من زنده‌ام نمیگذارم کشور دست لیبرال‌ها بیفتد می‌خواهند بنی صدر یا شیخ حسین منتظری باشد یا هرکس دیگری.
کد خبر: ۳۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 14 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در همایشی که با عنوان «آینده‌ای که می‌توانیم به آن بیندیشیم» در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، به موضوع ربا و شیوع آن در جوامع اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی ربا در جامعه شیوع پیدا کرد قرآن فرمود؛ «یمحق الله الربا» بدین معنا که خداوند اقتصاد جهان امروز را به محاق می‌برد زیرا اساس اقتصاد جهان امروز ربا است.

وی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری و بزرگان و علمای دین گفت:  در قرآن کریم بیان شده که سیستم ربوی از اساس سست است و فرو می‌ریزد و در قرآن ربا به معنای جنگ با خدا و رسول خداست و آنجا که بشر آشکارا به جنگ خدا و رسول خدا می‌رود آماده یک جنگ جهانی گسترده باید باشد.

عباسی در ادامه گفت: سال ۱۹۷۱ نیکسون در تلویزیون قطع ارتباط طلا با دلار را اعلام کرد و از آن روز تا به امروز  دلار و کاغذی بدون پشتوانه طلا چاپ می‌شود و دیگر کشورها نیز این رویه یاد گرفتند تا به ایران رسید و امروز هزاران هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه ما حاصل همان پول بدون پشتوانه است.

وی اظهار کرد: نتیجه چاپ پول بدون پشتوانه در کشور ما این شده که از سیستم بانک مرکزی آمریکا فدرال تا سیستم بانک مرکزی ما همه به جنگ با خدا رفتند و همه پول بدون پشتوانه چاپ می‌کند و فکر می‌کنند اگر این برگ کاغذ در دستگاه تبدیل به اسکناس دلار یا تراول چک صد هزار تومانی شد ثروت تولید کردیم.

رئیس اندیشکده یقین ترامپ را نماد اقتصاد جهان فروپاشیده دانست و گفت: هیچکس نخواهد توانست این مشکل را حل کند.

وی با ادامه توضیحات در خصوص سیستم ربوی و نظام مالی بدون پشتوانه گفت: کورتر در کتاب «سرمایه داری فردا» بیان کرده که خلق پول خلق ثروت نیست بلکه خلق بدهی است و هیچکس حاضر نیست به حرف این فرد گوش کند اما همین حرفی که در قالب علم اقتصاد می‌زند قرآن کریم در قالب حکم الهی «یمحق الله الربا» بیان کرده است.

عباسی ورم کردن و زیاد شدن را معنای لغوی ربا عنوان کرد و افزود: قرآن تعبیر می‌کند که اگر فکر کردید ثروت بدین صورت زیاد می‌شود اشتباه کردید و خدا ربا را به محاق می‌برد و لذا بشر امروز یک بدهی عظیم ایجاد کرده و این بدهی چاپ پول بدون پشتوانه است.

این کارشناس با اشاره به تلاش زکریای رازی برای کشف ماده ای که مس را به طلا تبدیل کند، بیان کرد:  در ادبیات عرفانی ما در قالب استعاره ذکر شده که وقتی کسی مس وجودش را به طلا تبدیل می‌کند این یک تحول و دگر دیسی است.

وی افزود: قبل از مرحوم زکریای رازی در یک دوره‌ای بسیار طولانی بشر این کار را کرد ولی نتوانست مس را به طلا تبدیل کند اما بشر امروز شعبده بازی و جادوگری می‌کند و کاغذی را داخل دستگاه می‌فرستد و از آن سو دلار و ریال بیرون می‌آید و با آن پول طلا می‌خرد. همه مسئولان بانک‌های مرکزی در دنیا سرشان را مثل کبک زیر برف کرده و اسکناس چاپ می‌کنند.

عباسی افزود: پروفسور کورتن نقل می‌کند که چاپ اسکناس خلق پول و ثروت نیست بلکه خلق بدهی است و اثر آن ۶۰ تریلیون دلار در جهان و ۲۰ تریلیون دلار در آمریکا می‌شود.

وی افزود: رهبر انقلاب ۵۰ روز پیش در آخر شهریور ۱۳۹۵  در دیدار با فرماندهان سپاه جمله حیرت انگیزی را با یک مطالبه بیان فرمود که « مردم و مسئولان بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی و حقیقی پیاده کنند و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند»؛ این جادوی مالی همان شعبده بازی است که آمریکایی‌ها با چاپ دلار می‌کنند.

*چاپ پول تنها قدرت آمریکاست

عباسی چاپ پول را تنها منشا قدرت آمریکا دانست و اضافه کرد: هالیود و حق وتوی سازمان ملل و سلاح‌های اتمی قدرت آمریکا نیست بلکه این کشور یک قدرت دارد و آن قدرت چاپ پول است و اینکه مبنای اقتصاد جهان پول آمریکا است.

وی توضیح داد: در چهار قسمت مستندی که مارک ملونی برای این قضیه ساخته، او عنوان می‌کند که اگر تورم ۴۰۰ درصدی آمریکا که پولش مبنای اقتصاد جهان است توزیع شود به عبارتی هر کشوری چهار یا پنج درصد این تورم را جذب کند و صد کشور همچون ما که مبنای پولمان دلار آمریکاست تورم این کشور را جذب کنند در آن صورت ۴۰۰ درصد می شود و بدین وسیله تورم آمریکا صفر و یک رقمی خواهد شد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: مایک ملونی می‌گوید اگر دلار آمریکا مبنای اقتصاد کشورها نباشد و این تورم به خاک آمریکا برگردد در یک هفته آمریکا متلاشی می‌شود؛ و لذا خودشان به این نتیجه رسیدند که چاپ پول بدون پشتوانه آنها را نابود می‌کند و باید به اصل طلا و نقره برگردند. مایک ملونی می‌گوید ما باید رسما دست از چاپ پول بدون پشتوانه برداریم.

وی اضافه کرد: آمریکای شکست ناپذیر اکنون بدست ترامپ افتاده و ترامپ با این پول بدون پشتوانه چکار می‌کند.

عباسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه«جادوی پولی و مالی دشمن را بشکنید» و با بیان اینکه ایران هم اکنون اسیر جادوی پولی و مالی دشمن است، یادآور شد: کشور ما اسیر سیستم اقتصاد ربوی ایالات متحده است و ما اسیر نظام دلاری اقتصاد ربوی هستیم و هر چه که طی سالیان گذشته دولت بر سر کار آمده بر این منوال بوده است.

*تک نرخی کردن ارز به زیان برخی هاست

وی یکی شدن قیمت ارز را از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال دلار در ایران با قیمت ۳۵۰۰ و ۳۱۰۰ وجود دارد و تک نرخی کردن ارز به زیان برخی‌ها است.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: لابی‌های پرقدرتی درون نظام اقتصادی ما در مجلس و دولت هستند و اجازه نمی‌دهند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  پیاده شود و ما اسیر جادوی اقتصادی هستیم.

وی خواستار ایجاد پیمان پولی دوجانبه با کشورها و حذف دلار در نظام اقتصادی کشور شد و افزود: ده سال پیش فریاد زده شد که پیمان پولی دوجانبه با کشورها ایجاد کنیم و در ماجرای اربعین جوانان این کار را کردند و در فضای سایبری اربعین بدون دلار را مطرح کردند. ما دینار عراق را بخریم در عراق خرج کنیم و عراق نیز ریال بخرد و چرا این وسط بین ما و عراق دلار باشد  چون دلار به سود دولت است.

وی افزود: اگر پیمان پولی دو جانبه با پاکستان، ترکیه، هند، چین و... داشتیم دلار حذف می‌شود و آمریکا اگر بفهمد که شما دلار را از سبد مناسبات مالی حذف کردید به شما اعلان جنگ خواهد کرد.

عباسی گفت: وقتی چین پیمان پولی دو جانبه با ۴۶ کشور امضا کرد و آمریکا تضعیف منافع خود را دید سال ۹۴ جنگ ارزی با چین را شروع کرد.

وی جنگ ارزی را خطرناک ترین مسئله دانست و تصریح کرد: در جنگ سخت علیه  داعش قاسم سلیمانی‌هایی از ۳۰ - ۴۰ سال پیش برای امروز آماده شدند و اما برای ۲۰ - ۳۰ سال آینده باید کسانی از نسل شما برخیزند  و بتوانند جنگ ارزی را مدیریت کنند.

وی افزود: اکنون کشور ما حتی یک متخصص جنگ ارزی ندارد و غرب‌گراها و لیبرال‌ها که صبح تا شب فقط مسئله شان این است که  همه موانع را برداریم رابطه‌مان را خوب کنیم مشکلاتمان حل می‌شود. در کشور جناح لیبرال را داریم که قائل به جنگ ارزی نیستند و در مقابل نیروهای انقلابی فعال هستند و مسئله جنگ ارزی را که رهبری از سال ۹۳ هشدار داد و باید برای آن آماده شد را مورد توجه قرار دادند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: جنگ ارزی جنگی بسیار خطرناک و مخوف است که سیستم ما را نابود می‌کند و در دانشگاه‌های مختلف هشدار دادم چون مسئولان کشور در این قضایا خوابند و مدام درگیر مسائل روزمره‌اند و تمام مسائل داخل کشور را تعطیل کردند به امید اینکه اتفاقی بیفتد و گشایش‌هایی صورت بگیرد و این یعنی توسعه برون زا و خود آمریکا در یک روز در زمستان ۱۳۹۰ چهل درصد ارزش ریالی ما را نابود کرد.

*اگر بنای حیات اقتصاد کشوری دلار آمریکا باشد نابود خواهد شد

وی افزود: اگر بنای حیات اقتصاد کشوری دلار آمریکا باشد نابود خواهد شد چون آمریکا با دلارش جادوگری می‌کند.

عباسی تاکید کرد: نظام استکباری مثل فرعون، نمرود و ابلیس جادوگری ملی می‌کند و نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و حسین و کسانی را نیاز دارد که مقابلش بایستند و این هژمونی را بشکند آن وقت کسانی در این مملکت بلند می‌شوند و دم از دفاع از لیبرالیسم می‌زنند. کسانی راه میروند و میگویند ما تارو پودمان و سلول سلول بدنمان لیبرالیسم است. جرم بنی صدر در این مملکت که یک آیت الله زاده بود این بود که لیبرال بود. قائم مقام رهبری منتظری جرمش در این مملکت این بود که وقتی در عید ۱۳۶۸ امام عزلش کرد و نوشت تو بعد از من کشور را دست لیبرال‌ها می‌دهی. اسلام آمریکایی شرف دارد به لیرالیسم. بنی صدر اسلام آمریکایی را پیاده می‌کرد بنی صدر کتابی به نام اقتصاد توحیدی نوشته بود اگر الان نام بنی صدر را از آن کتاب برداریم تصور می‌شود این کتاب را حزب اللهی ترین استادان آن روز نوشتند و اسلام آمریکای را نوشتند و چیزی هم درکنارش التقاط می‌کرد.

وی افزود: امام (ره) فرمود:«التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است» هرکسی التقاطی فکر کند خیانت کرده است و مارکسیسم اسلامی و فمینیسم اسلامی و لیبرلیسم اسلام از دید امام(ره)  ادبیات التقاط است.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: وی گفت: اسلام آقای منتظری یک اسلام ساده لوحانه‌ای بود که امام (ره) نوشت تو بعد از من کشور را دست لیبرال‌ها می‌دهی تو صلاحیت و لیاقت رهبری مردم را نداری. امام در کتاب صحیفه می‌گوید «تا من زنده‌ام نمیگذارم کشور دست لیبرال‌ها بیفتد». این لیبرال‌های نجس که امام گفت تا من زنده‌ام نمیگذارم کشور دست لیبرال‌ها بیفتد می‌خواهند بنی صدر یا شیخ حسین منتظری باشد یا هرکس دیگری.

وی افزود: چقدر امام در کتاب صحیفه نور علیه لیبرالیسم بغض و کینه دارد. لیبرالیسم یعنی ترامپ یعنی خانم هیلاری کلینتون  یعنی دلار بدون پشتوانه یعنی ۲۹۰ هزار کشته در سوریه یعنی انحطاطی که در بانک‌های این مملکت است.

وی گفت: کجای اسلام اختلاس و ربای بانکی داریم. آیت الله جوادی آملی که اسلام شناس است می‌گوید این بانک ربوی است.  هر چه فساد است از درون این بانکهاست بانک پدیده ای است به نام لیبرالیسم اسلام و چیزی به نام بانک ندارد؛ کلمه بانک یعنی ربا.

عباسی با بیان اینکه امام(ره) دشمنی بنیادی با لیبرالیسم داشت، گفت: امروز در این مملکت وزیر داریم پشت تربیون می‌گوید لیبرالیسم را باید پیاده کنیم تا به توسعه یافتگی برسیم این خلاف نظر امام است. برخی تئوریسین ها در کشور ما می گویند وقتی ۷ سال رفتند انگلیس سلول سلول بدنشان در آن هفت سال شکل گرفت و لیبرالیسم شدند.

وی افزود: تمام ادیان یهود و مسحیت و اسلام مسئله حرام و واجب دارند همچنین مکروه و مباح و مستحب داریم اگر کسی گفت همه چیز مباح است این لیبرالیسم است و لیبرالیسم اباحه گرا است.

عباسی با اشاره به معانی غلطی که به لیبرالیسم نسبت می دهند، گفت: اینکه لیبرالیسم را در ایران به معنای آزادی ترجمه کردند یعنی آزادی از قید حرام و حلال و این بدان معناست که شریعت را بگذارید کنار.

وی با بیان اینکه قرآن تاکید می کند که ربا نخورید، گفت: آمریکا بزرگترین کشور ربا خوار جهان است.

*جمعیت زیاد کودکان زنازاده در کشورهای غربی

عباسی در ادامه با اشاره به تاکید اسلام گفته است به زنا نزدیک نشوید، گفت: در گزارش دو سال پیش سازمان ملل آمده که از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ بالاترین عدد کودکان زنازاده مربوط به کلمبیا، برزیل، فرانسه، بولیوی، سوئد، آمریکا و انگلیس است. در منطقه ما بالاترین آمار از آن صهیونیست‌ها است و آمار در ایران، عراق، افغانستان و پاکستان و مردم منطقه بقدری ناچیز است که در آمار نمی آید.

وی گفت: ربا در بانک‌ها و قمار در بورس به اسم اسلام ثبت نمی‌شود و هیچ مرجع تقلیدی از امام تا رهبری تا مراجع تقلید فعلی سیستم ربایی در بانک را تایید نمی‌کنند. آیت الله جوادی آملی دو هفته پیش در جلسه درس خارج خود مسائل ربا را درس می داد و بغض و گریه می کند بعد کک کسی در مجلس و دولت ما نگزید.

وی با اشاره به اینکه در ایران عده‌ای می‌گویند ما تارو پودمان لیبرالیسم است، گفت: همانطور که دین و حکومت و اسلام، بنی صدر لبیرال و منتظری را تحمل نکرد امروز و فردا هم هیچ فرد و جریان لیبرالی را تحمل نخواهند کرد.

این کارشناس استراتژیک گفت: ترامپ نخواهد  توانست تحول ایجاد کند او  یک میلیاردر فاسد و محصول سیستم چاپ پول بدون پشتوانه آمریکا است و فروپاشی آن سیستم نزدیک است و لیبرالیسم به آخر خط و به بن بست رسیده است.

*شهدا امنیت ما را تضمین کردند

وی گفت: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار استاد در کشور داریم که بدهکار به خون کسانی هستند که در عراق و سوریه شهید می شوند و شهدا امنیت ما را تضمین کردند.

عباسی تاکید کرد: در کشور ۱۴۰ زیر نظام داریم که یکی از یکی فرسوده تر است و  نمی‌شود در این سیستم آموزش عالی تحول را رشد داد. به تعبیر رهبری مبنای علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است.

وی گفت: اگر سیستم بانکی نظام به خطر بیفتد منفعت خیلی‌ها در این مملکت به خطر می‌افتد. از حالا باید ۲۰ سال دیگر افق ۱۴۱۴ را برای کوتاه مدت و ۱۴۴۴ را برای بلند مدت ببینیم و جوانان سواد حکومت داری را بشناسند.

وی گفتمان سازی را خواسته مقام معظم رهبری دانست و گفت: ما هم مثل دنیا مسئله نظام پولی بدون پشتوانه داریم و مقام معظم رهبری در افق گذاری دراز مدت وضعیت را ترسیم کردند و باید پول طوری چاپ شود که ما به ازاء داشته باشد.

عباسی گرایش به سمت زندگی در روستاهای پیشرفته به جای شهرنشینی، بالارفتن سن ازدواج، تفرد و تک فرزندی، سوق یافتن خانواده ها از خانواده قبیله‌ای به هسته ای و تک والدی، را از مشکلات کشور دانست و گفت: ما در افق ۱۴۱۴ یکی از سه کشور پیر دنیا هستیم و تاکید رهبری از سال ۸۹  ازدواج زود جوانان و زود بچه دار شدن و تعداد بیشتر فرزندان است.

*مقام معظم رهبری الگوی اسلام ایرانی پیشرفت را مطرح کردند

وی افزود: مسئله مهم دیگر تئوری های توسعه است کشور تاکنون مبتنی بر نظریه های توسعه جلو نرفته است. طرح هایی که در مجمع تشخیص مصلحت تولید می شود توسعه محور است. رهبری در اعتراض به تولیدات مجمع تشخیص مصلحت نسبت به آنچه در کتب نظام‌های اقتصاد گفته شد و مبنای توسعه است، الگوی اسلام ایرانی پیشرفت را مطرح کرد.

وی گفت: نظریه‌های توسعه مبنای لیبرالیستی دارد اما معنای رشد پیشرفت است و تمام دولت‌های بعد از دفاع مقدس معتقد به نظریه‌های توسعه‌ای بودند اما فشار رهبری این بود نظریه پیشرفت باشد.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: آنچه در کشور ما پیاده می‌شود طرح‌های توسعه است اما باید به دنبال مدل‌های پیشرفت باشیم. مولفه بسیار حیاتی پیاده کردن اسلام به جای لییبرالیسم است. مبنای عمل ۱۴۰ سازمان زیر نظام جمهوری اسلامی لیبرالیسم است و ما تمام قد جلوی این ادعا می‌ایستیم.

وی گفت: امام(ره) هشدار داد ما از پهلوی نجات پیدا می‌کنیم اما از تربیت یافتگان نظام شرق و غرب نجات پیدا نمی‌کنیم و اینها ما را زمین میزنند. امروز تربیت یافته شرق و غرب که وزیر و نماینده و استاد دانشگاه هستند و از بیت المال ارتزاق کردند مدعی اصل اسلام شدند که اسلام برود و لیبرالیسم پیاده کنند اما ما تمام قد مقابلشان می‌ایستیم.

عباسی افزود: اگر موفقیتی در کشور بوده مربوط به اسلام و روحیه انقلابی بوده و اگر فسادی بوده مربوط به لیبرابیسم بوده است. اگر موشک ساخته شد و به فضا  رفت و امروز به پشتوانه اینکه موشک های ما در تونل ها موجود است جلوی آمریکا می ایستیم مربوط به اسلام بوده اما اگر ایران خودرو و سایپا نتوانستند تولید بومی کنند به خاطر روحیه لیبرالیسم است.

وی با اشاره به سخنان فرمانده هوا فضای سپاه که گفت مردم نگران تحریم موشک ها نباشند چون یک پیچش از بیرون مرزها نمیاید، گفت»  اگر میخواهیم ایران خودرو مثل موشک به استقلال برسد پاسپورت مسئولان ایران خودرو و کمپانی ها را بگیرید.

وی گفت: ما با شهید شهریاری به سوخت ۲۰ درصد رسیدیم  آن فکر مال دانشگاه خارج نبود. مجید شهریاری و احمدی در داخل تربیت شدند با علم آنان به غنی سازی ۲۰ درصد و ده ها هزار سانتریفیوژ رسیدیم. اما نشستند پای میز مذاکره و دو سال و نیم فشار آوردند قبل از آن در خیابان ها احمدی و شهریاری را شهید کردند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به جبهه مشترک داعش و ناتو بر علیه بشار اسد برای امنیت اسرائیل گفت: جمهوری اسلامی مانع شد مگر قاسم سلیمانی چه سلاح و فکری دارد. اسلام در سیاست خارجی و در دفاع موفق است و هرجا اختلاس فساد و فسق و کاخ سازی پورشه سواری بود اگر طرف آیت الله زاده هم هست ربطی به اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی کارکرد اسلام را قسط دانسته است، گفتک فاصله فقیر و غنی و تبعیض کارکرد اسلام نیست الان مسئله مردم ادا نشدن قسط است. مردم از تبعیض نفرت دارند لیبرالیسم دنبال حرص طمع و ولع است.

وی تاید کرد: شهید شهیاری کشور را به خودکفایی میرساند دشمن بخواهد خودکفایی را بگیرد دو سال با تو مذاکره می کند لبخند میزند بعد جواب ایملیت را هم نمی دهد.

عباسی خاطر نشان کرد: باید اقامه قسط به جنبش مالی تبدیل شود و جنبش ملی قسط به راه بیفتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار