مدیرکل راه آهن شرق:
مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اینکه این اداره کل بزرگترین منطقه ریلی کشور است که از بافق شروع شده و تا کاشمر ادامه دارد و در سه استان واقع شده است گفت:روزانه ۳۵۰ واگن بارگیری در راه آهن شرق انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 15 November 2016
مدیرکل راه آهن شرق ظهر امروز در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ضمن اعلام همبستگی، همیاری و تعامل با فرماندار جدید طبس اظهار داشت: این اداره کل بزرگترین منطقه ریلی کشور است که از بافق شروع شده و تا کاشمر ادامه دارد که در سه استان واقع شده است.

وی به رتبه سوم بارگیری این اداره کل در بین مناطق 19گانه راه آهن اشاره کرد و گفت: امید داریم به‌زودی به رتبه نخست بارگیری برسیم.

محمدابراهیم اقبالی ادامه داد: راه آهن شرق هجدهمین اداره کل راه آهن بود که احداث شد و از سابقه بسیار بالایی برخوردار نیست ولی تا این لحظه با توجه به قدمت کم عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله حمل بار و مسافر داشته است و توانسته از ادارات کل با قدمت بالا پیشی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 350 واگن بارگیری در این منطقه انجام می شود گفت: در این منطقه بارهای کک، زغالسنگ و سنگ آهن بارگیری و حمل می‌شود.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: معدن مزینو نیز در حال تکوین است که صحبت‌های اولیه در خصوص بار آن معدن انجام شده است که تحول بزرگی در حجم بارهای این اداره کل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در صورت راه‌اندازی نیروگاه حرارتی، کارخانه سیمان و کارخانه کک آمادگی حمل بارهای آنها را نیز داریم.

اقبالی در مورد قطارهای مسافری اداره کل نیز گفت: قطارهای محلی طبس – تهران، طبس – مشهد، خواف – تهران و بالعکس و قطارهای عبوری از  مشهد به یزد، بندرعباس، اصفهان،کرمان و شیراز را داریم که در تمامی این قطارها سهمیه برای طبس نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا قطار طبس – تهران از مسیر اردکان را نیز راه‌اندازی کنیم که 4 ساعت مسیر کوتاه‌تر می‌شود و این امر با توجه به ترافیک بالا، مستلزم دو خطه شدن مسیر می‌باشد.

محمدرضا دهقان‌زاده معاونت توسعه مدیریت و منابع راه آهن شرق نیز فرماندار جدید طبس را فردی کاری و پرتلاش دانست و در خصوص اقدامات توسعه‌ای منطقه اعلام آمادگی کرد.

رضا شرقی معاون فنی و زیربنایی راه آهن شرق هم با بیان پروژه‌های در حال احداث این اداره کل به اجرای پروژه نت، دو خطه شدن مسیر و پیگیری در خصوص افزایش سرعت و ایمنی بیشتر قطارها اشاره کرد.

سیدمهدی میرزاده رئیس پلیس راه آهن شرق نیز انتصاب طلایی را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس تبریک گفته و در خصوص هر گونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

دولت نگاه ویژه و خاص به راه آهن دارد

فرماندار ویژه طبس نیز در این دیدار گفت: راه آهن شرق از دستگاه‌های ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه می‌بینیم.

سیدمهدی طلایی با اشاره به اینکه شرایط خوبی بر راه آهن حاکم است گفت: دولت نگاه و توجه ویژه و خاصی به راه آهن دارد.

وی افزود: نگاه به پروژه‌ها هزینه‌ای است اما دید نسبت به راه آهن سرمایه است و دولت از سرمایه‌گذاری در این بخش مطمئن است.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به ظرفیت‌های منابع جوار ریلی اظهار داشت: ظرفیت خوبی در راه آهن وجود دارد و احداث بندر خشک راه آهن یکی از مزیت‌های شهرستان است.

طلایی گفت: با توجه به بسته‌های حمایتی خوبی که دولت در حمل و نقل در نظر گرفته است لازم است این منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار