مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی:
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: برنامه‌هایی که در زمینه قرآن و عترت انجام می‌دهیم، باید به گونه ای باشد که تأثیر عمیق و همه جانبه‌ای در جامعه داشته باشد
کد خبر: ۳۲۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 15 November 2016
حجت‌الاسلام جواد اکبری‌مطلق، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در زمینه قرآن و عترت انجام می‌دهیم، باید به گونه ای باشد که تأثیر عمیق و همه جانبه‌ای در جامعه داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت هفته قرآن و عترت باید از ظواهر عبور کرده و به سمتی حرکت کنیم که توده‌های مردم کم کم به بطن و محتوای قرآن راه پیدا کنند و به این شیوه است که کم کم جامعه ما یک جامعه قرآنی خواهد شد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی باید برنامه‌های دقیقی طراحی کنیم، به عنوان مثال در یک برنامه یک ساله از یک سازمان و اداره خواسته شود تا سال آینده بخشی از کارکنانش حافظ جزء 30 قرآن شوند.
اکبری‌مطلق با اشاره به جشنواره پژوهش‌های قرآنی در هفته قرآن و عترت ادامه داد: در تجلیل و تقدیر از پایان‌نامه‌های قرآنی باید کاربردی بودن موضوع پایان‌نامه مد نظر قرار گیرد، چرا که در حال حاضر پایان‌نامه ها و مقالات تئوری زیادی وجود دارد، که در کتابخانه‌ها مانده و استفاده مفیدی از آن نمی‌شود.
وی افزود: در حوزه قرآن و معارف اسلامی یکی از تأثیرگذارترین روش‌ها، هنر است، و بی‌شک خط‌ خوش، نقاشی، تذهیب و.. بیش از هر روش دیگری بر مخاطب تأثیر گذاشته و زیبایی‌های کلام وحی را بیان می‌کند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: در میان رشته‌های هنری نیز فیلم و در حقیقت سینما جذاب‌تر و پر مخاطب‌تر است، هر چند ممکن است هزینه و زمان زیادی صرف یک اثر سینمایی شود ولی بسیار مؤثر است.
اکبری مطلق با اشاره به فیلم سینمایی محمد رسول الله اثر مجید مجیدی یادآور شد: این اثر اکنون فراتر از مرزهای ایران و در کشورهایی چون ترکیه به نمایش گذاشته شده است که نشان دهنده جایگاه هنر در جذب مخاطب است.
وی یادآور شد: جشنواره‌ هفته قرآن و عترت، هفته آخر آذر ماه همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار