دومین پاتوق کتابخوانی زنان خانه‌دار استان خراسان جنوبی هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی به همت کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی و با همیاری و تلاش جمعی از زنان خانه دار روستای امیرآبادِ بیرجند با محوریت غذاهای بومی و محلی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 16 November 2016
محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم دومین پاتوق کتابخوانی زنان خانه‌دار خراسان جنوبی با بیان اینکه کتابداران استان دانش آموخته هستند، گفت: از آنجا که بانوان نقش زیادی در جامعه دارند و تأثیرگذارتر از مردان هستند به همین دلیل، کتابداران ارتباط و تعامل خوبی با بانوان خانه‌دار حاشیه شهرهای بیرجند برقرار کرده‌اند.

دهیار امیر آباد نیز در جشنواره غذاهای سنتی و بومی بیرجند که در حاشیه مراسم دومین پاتوق کتابخوانی زنان خانه‌دار خراسان جنوبی برگزار شد، از مسئولان کتابخانه‌های عمومی خواست برای تسریع در ساخت کتابخانه بزرگ این منطقه اقدام کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه زمینی به مساحت 450 متر در امیرآباد برای ساخت کتابخانه عمومی در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد: با جذب اعتبار، به زودی برای ساخت این کتابخانه اقدام می‌شود.

وی افزود: هزار و 800 دانش آموز و 9 مرکز آموزشی در امیرآباد وجود دارد که  برای مقابله با آسیبهای اجتماعی در این منطقه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی گسترش یابد.

سمانه دادرس، مسئول کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی نیز در این پاتوق، ضمن مثبت ارزیابی کردن تعامل زنان خانه‌دار روستای امیرآباد با این کتابخانه، برگزاری اینگونه برنامه‌ها را راهی جهت ترویج فرهنگ مطالعه بین مادران و زنان خانه‌دار عنوان کرد.

برخی بانوان خانه‌دار عضو کتابخانه اشراق بیرجند هم در این مراسم غنی شدن کتابخانه‌های استان از کتابهای کودک و نوجوان را خواستار شدند و کمبود اثر در این زمینه را یادآور شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار