مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: هم اینک هفت شهر در این استان فاقد کتابخانه عمومی است که هر یک از آنها بیش از پنج هزار نفر جمعیت دارند.
کد خبر: ۳۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 19 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسین اکبری این شهرها را فرهادگرد و سفید سنگ در شهرستان فریمان، رباط سنگ از توابع شهرستان تربت حیدریه، قدمگاه در شهرستان نیشابو، شهر همت آباد از توابع شهرستان فیروزه، مزداوند در شهرستان سرخس و شادمهر از توابع شهرستان مه ولات برشمرد.
وی افزود: 115 کتابخانه عمومی، 80 کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل هم اینک در خراسان رضوی وجود دارد که دارای مجوز رسمی فعالیت از نهاد کتابخانه ها هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: این آمار سوای تعداد کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی است.
وی وضعیت و تعداد کتابخانه ها را در خراسان رضوی بسیار اندک و غیرقابل قبول توصیف و بیان کرد: بسیاری از این کتابخانه ها فضای مناسبی ندارند، فاقد موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب بوده و در دسترس نیستند، ساختمانهای آنها فرسوده است و به شدت نیازمند بازسازی و بهسازی هستند.
اکبری گفت: 15 کتابخانه عمومی روستایی نیز در خراسان رضوی در دست ساخت است.
وی بر ضرورت کاهش هزینه های کتابخوانها نیز تاکید و بیان کرد: این امر نیازمند ایحاد بسترهای فرهنگی است که نخستین گام توسعه کتابخانه های عمومی می باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همچنین از ساخت دومین کتابخانه سیار استان توسط شهرداری و شورای اسلامی تایباد خبر داد و گفت: در شهرهای جوین، نیشابور سبزوار و داورزن هم کتابخانه های خیرساز در دست ساخت است.
خراسان رضوی با شش میلیون نفر جمعیت شامل 28 شهرستان، 72 شهر و افزون بر سه هزار روستا است.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار