حجت الاسلام الهام نیا،
تابناک: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شعار هیهات من الذله آمیخته با تار و پود انقلاب اسلامی ایران است که امروز در برابر جهانخواران و مستکبران قد علم کرده است گفت: آثار تربیت علوی حضرت زهرا باعث می شود فرزندی چون امام حسین علیه السلام زیر بار هیچ ظلم و ستمی نرود.
کد خبر: ۳۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 19 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهام نیا پژوهشگر علوم قرآنی و استاد حوزه و دانشگاه در همایش بسیج، پژواک ندای حضرت زینب (س) که به همت بسیج جامعه زنان سپاه روح اله استان مرکزی عصر امروز در مسجد سیدهای شهر اراک برگزار شد با بیان اینکه امروز حرف اول و آخر دنیا را حسین ابن علی میزند گفت: هیچ قدرت و نیرویی در جهان نمی تواند 20 میلیون جمعیت را در یک نقطه جمع کند و این تنها از حسین ابن علی ساخته است.

حجت الاسلام الهام نیا با اشاره به اینکه نقش مادری چون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تربیت فرزندی چون امام حسین علیه السلام باعث شده است حضرت زیر بار هیچ ظلم و ستمی نرود بیان کرد: نقش مادری و دامن پاک که فرزندانی آزاده را تربیت کرده است در حادثه کربلا بی بدیل است.

وی نقش بانوان در حماسه حسینی را ویژه قلمداد کرد و با بیان اینکه بعد از امام حسین علیه السلام زینب سلام الله علیها پرچم دار نهضت شده است خاطرنشان کرد: آثار تربیت دینی و تزریق غیرت علوی در وجود فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها در عاشورا نمود عینی پیدا کرد و این واقع را به تاثیرگذار ترین حادثه تاریخ تبدیل کرد.

این استاد حوزه حضور حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا را تضمین کننده موفقیت قیام حسین ابن علی دانست و با اشاره به سخنان حضرت زینب در مجلس عبیداله گفت: حضرت زینب در حضور پلیدترین انسان های زمان خطاب به تمام یزیدیان گفته است چراغ فروزان اهل بیت علیه السلام خاموش شدنی است و این راه تا قیامت پابرجاست.

پزوهشگر علوم قرانی با گریز به بیان شهید مطهری که گفته است" در نهضت عاشورا نه تنها خون هیچ شهیدی پایمال نشده است بلکه قدم های اسیران نهضت عاشورا نیز به هدر نرفت" خاطر نشان کرد: پزید تلاش داشت تیر خلاص بر پیکر اسلام بزند اما تربیت یافتگان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها آنها را تا همیشه رسوا کردند.

حجت الاسلام الهام نیا سخنان امام راحل بعد از  شهادت 72 تن از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیرماه سال 60 را نشان از قدرت این بزرگ مرد در مدیریت بحران نامید و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها بعد از ظهر عاشورا آنچنان این بحران را مدیریت کرد که امروز آثار این حرکت عظیم در جهان هویداست.

وی شعار هیهات من الذله را آمیخته با تار و پود انقلاب اسلامی ایران دانست که امروز در برابر جهانخواران و مستکبران قد علم کرده است و خاطر نشان ساخت: میلیاردها دلار از آغاز شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و دست نشانده هایش برای زمین زدن این نهضت حسینی خرج شده است اما این انقلاب به برکت فرزندان تربیت شده در مکتب حسین ابن علی محکم و استوار ایستاده است.

وی فتوای علمای شیعه را در شکست نقشه های شوم مستکبران بسیار مهم دانست و با بیان اینکه امروز مرجع عالیقدر تشییع حضرت آیت الله سیستانی در عراق کمر آمریکا را شکسته است تصریح کرد: زینبیانی که در بند حسین ابن علی هستند اسیری پذیر نیستند و تا قیامت در برابر مستکبران قد علم می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار