نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به نوسازی و به روز رسانی ناوگان شهری و عدم جایگزینی خودروهای فرسوده، موضوع نگران کننده ای است که آلودگی هوا را تشدید می کند.
کد خبر: ۳۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 21 November 2016
 پروانه مافی افزود: علاوه بر تهران، ۷ کلان شهر دیگر کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و رسیدگی به معضلات زیست محیطی و در درجه اول رفع معضل آلودگی هوا، یکی از مطالبات اولیه مرم این کلان شهرهاست.

وی با اشاره به این که مسأله ای که همچنان در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور وجود دارد، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری و لزوم تجهیز وسایل نقلیه عمومی است، اظهار کرد: بی توجهی به نوسازی و به روز رسانی ناوگان شهری و عدم جایگزینی خودروهای فرسوده، موضوع نگران کننده ای است که آلودگی هوا را تشدید می کند.

مافی با بیان این که تردد خودروهای نو اما غیر استاندارد و خودروهای قدیمی که از استاندارد برخوردار نیستند، مساأله نگران کننده ای است که بر تداوم روزهای آلوده تأثیر می گذارد، تصریح کرد: نوسازی ناوگان شهری و سرعت بخشیدن به جایگزینی خودروهای فرسوده، می تواند از میزان آلاینده های هوای شهر کاسته و در تلطیف هوا مؤثر باشد.

وی با اشاره به لزوم جایگزینی خودروهای فرسوده و موتورسیکلت های کاربراتوری، اظهار کرد: باید مشخص شود علل تحقق نیافتن کامل طرح هایی همچون خروج وسایل نقلیه فرسوده و حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی با توجه به خسارت های جانی و مالی مستقیمی که بر میلیون ها شهروند به جای می گذارند، چیست؟

مافی با بیان این که تردد خودرو در کشور ما دو برابر استاندارد جهانی است، تصریح کرد: طبق آماری که سال گذشته اعلام شد، ۱۷ و نیم میلیون دستگاه خودرو در کشورمان تردد می کنند که یک میلیون دستگاه گازوییلی و مابقی بنزینی و گازی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که وجود و تردد این تعداد خودرو برای کشور ما یک زنگ خطر است، خاطرنشان کرد: با این حجم خودرو که بسیاری از آنها از رده خارج هستند، تنها راه برون رفت از این معضل، ساماندهی ناوگان شهری، نوسازی خودروهای فرسوده و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی است.

نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام این که مصرف سوخت در ایران، ۹ برابر کشورهای دیگر برآورد می شود که این موضوع هم سلامت مردم و هم منافع ملی را با مخاطره انداخته، گفت: حق برخورداری از هوای پاک و محیط زیست سالم، یکی از حقوق اولیه مردم است که با سلامت عمومی ارتباط کامل دارد و مطالبه اصلی مردم تهران است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار