نانواکناری در نطق میان دستور:
شهرستان های ما با دارا بودن دو بندر بزرگ در حوزه های صادرات و واردات و توریستی و نزدیکی به تهران قابلیت بالا برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارا هستند، گفت: دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر به عنوان قطب علمی شمال کشور و از قدیمی ترین دانشگاه های ایران، از ظرفیت های بالایی برای حل معضلات مراکز صنعتی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است که باید از این شرایط برای ایجاد تعاملات منطقه ای و بین المللی به ویژه با کشورهای حاشیه دریاچه خزر بهره جست.
کد خبر: ۳۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 22 November 2016
به گزارش تابناک مازندران، ولی الله نانواکناری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه جهان امروز در پیچ تاریخی حساسی قرار داشته و کاخ نشینان، خون کوخ نشینان ستم دیده اقصی نقاط جهان همچون یمن، بحرین، عراق، سوریه و لیبی را بر زمین جاری ساخته اند، گفت: میلیون ها نفر از انسان های بی گناه امروز بی خانمان شده اما هزار افسوس که سازمان های حقوق بشر و شورای به اصطلاح امنیت چشم بر این ظلم ها بسته اند.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ارزیابی عملکرد قوای سه گانه پرداخت و عنوان کرد: در اجرای سند چشم انداز تا چه میزان درست عمل کرده ایم و آیا در اجرای اصل 44 بر اساس سیاست کلی نظام به صورت حقیقی عمل شده است؟ ما نمایندگان منتخب مردم در نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی ایفای نقش کرده ایم؟ شاخص فساد در ایران 2.5 در مقیاس 10 است لذا با توجه به آن چه اقداماتی برای از بین بردن فساد اتخاذ شده است؟
 
وی با بیان اینکه امروز بیکاری به بیماری فراگیر خانواده های ایرانی مبدل شده، افزود: چنانچه طبق آمار نرخ بیکاری جوانان 25 درصد است که بزرگ ترین مسئولیت مدیریت نظام حل معضل معیشت مردم محجوب و شریف ایران است؛ ازسوی دیگر قاچاق کالا و ارز کمر اقتصاد کشور را در تولید، واردات و صادرات شکسته که باید با عزم جدی برای مبارزه با ام المفاسد اقتصادی تلاش کرد.
 
نانواکناری در ادامه با اشاره به اهمیت سهام عدالت که وضعیت آن بعد از گذشت 10 سال همچنان مبهم است، بیان داشت: در واگذاری سهام شرکت های دولتی به سهام عدالت که معادل 30هزار میلیارد تومان است کسی پاسخگو نیست از طرف دیگر حفظ و نگاهداشت محیط زیست بسیار مهم است اما به خشکی کشاندن دریاچه ها و قطع درختان و زمزمه های نامبارک انتقال آب دریای خزر به استان سمنان که تصمیمات غیرکارشناسی و غیرعلمی است را دائم می شنویم و می بینیم.
 
این نماینده مردم مجلس دهم همچنین با اشاره به این مطلب که باید بر اساس سند چشم انداز سال 1404 میزان درآمدی برابر با 25 میلیارد دلار از طریق گردشگری عاید کشور شود، گفت: این در حالی است که ایران با قدمت زیاد تاریخی سهم ناچیزی از درآمدهای صنعت گردشگری دارد همچنین در حفظ نهادهای اجتماعی بر اساس الگوهای ایرانی و اسلامی کاری نشده است و به واسطه هجمه دشمنان، نهاد خانواده دچار تزلزل شده و میزان طلاق بسیار تکان دهنده و تأسف بار است.
 
وی اضافه کرد: حدود 50 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به طرح های عمرانی طی دوره 10 ساله بابت هزینه تأخیر در اتمام طرح ها بوده و برای آغاز عملیات جدید نبوده است که کسی هم پاسخگو نیست.
 
وی گفت: باید توسعه دیپلماسی همراه با اقتدار ملی را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داد چرا که کم هزینه ترین استراتژی مقابله با سیاست های ایران هراسی و شیعه هراسی است.
 
نانواکناری در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، افزود: اینجانب یک بسیجی کوچک از سرزمین لشگر 25 کربلا از مازندران هستم که سالانه میلیون ها ایرانی را بر سفره رنگارنگ خویش میزبانی می کند که در این میان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار با کوتاه ترین مسیر زمینی پایتخت را به دریا متصل می کند اما دریغ از توجه به زیرساخت های گردشگری در این شهرها؛ چرا باید شهرهای حوزه انتخابیه که از مناطق پرباران کشور هستند از نظر آب شرب و کشاورزی به ویژه در فصل بهار و تابستان در تنگنا باشند در حالی که سد البرز با صرف میلیاردها تومان ساخته شده است اما انتقال آب به این شهرستان ها نیمه تمام رها شده است.
 
نماینده مردم بابلسر ادامه داد: محیط زیست در بابلسر و فریدونکنار با توجه به دپوی زباله در محدوده شهری و ساحلی و نشت شیرآبه ها به داخل دریای خزر با خطر جدی روبرو است که باعث از بین رفتن زیست دریا و بوی تعفن آن موجب آزار ساکنین شده است از سوی دیگر توجه مسئولان را به احداث و توسعه صنایع مرتبط با شرایط منطقه از جمله صنایع تبدیلی در ارتباط با محصولات کشاورزی، باغی و دریایی برای ایجاد اشتغال جلب می کنم.
 
وی همچنین با بیان اینکه شهرستان های ما با دارا بودن دو بندر بزرگ در حوزه های صادرات و واردات و توریستی و نزدیکی به تهران قابلیت بالا برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارا هستند، گفت: دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر به عنوان قطب علمی شمال کشور و از قدیمی ترین دانشگاه های ایران، از ظرفیت های بالایی برای حل معضلات مراکز صنعتی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است که باید از این شرایط برای ایجاد تعاملات منطقه ای و بین المللی به ویژه با کشورهای حاشیه دریاچه خزر بهره جست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی خواستار توجه جدی برای اتمام طرح های نیمه کاره در شهرستان های بابلسر و فریدونکنار هستیم که برخی از آنها از 16 الی 30 سال نیمه تمام هستند؛ از همه مسئولان دولت و رئیس جمهور می خواهم اقدامات انقلابی برای حل معضلات منطقه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار