در سومین روز از گرامیداشت هفته بسیج مجمع شورای عالی سالیانه بسیج کارگری با حضور فرماندهان حوزه های کارگری، مدیران ادارات دولتی، مدیران عامل کارخانجات، واحدهای صنعتی و اعضای شورای عالی بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 24 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، داود یاوری رئیس شورای عالی بسیج کارگری استان کرمانشاه در این مجمع ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته بسیج گفت: روحیه بسیجی، همدلی و هم افزایی است. همین انگیزه و همت و روحیه بسیجی، پایگاههای فعال استان را از سطح  15 پایگاه به 36 پایگاه ارتقاء داده و این یعنی ارتقای فرهنگ بسیج، افزایش و ایجاد امنیت در جامعه.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پیرو تاکیدات استاندار محترم تشکیل ستاد تسهیل بعنوان مهم­ترین جلسه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که در آن به منظور بهبود وضعیت اشتغال استان تا پایان 6 ماهه اول سالجاری تعداد 81 جلسه برگزار شد و 443 مصوبه تصویب، به 868 پرونده رسیدگی و در مجموع تعداد 34 مصوبه اجرایی و تعداد 409 مصوبه در دست اجرا می باشد.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه افزود: در راستای اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان که 700 میلیارد تومان بود تا کنون بیش از ششصد و 90 میلیارد تومان پرداختی بانکها به متقاضیان بوده است. همچنین در سفر کاروان تدبیر و امید مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت.

وی به اشتغال استان اشاره نمود و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی 6 پروژه در دست شناسایی دارد که یک از این طرحها به استان کرمانشاه اختصاص یاقته است. این طرح در حال حاضر توسط کارشناسان بین المللی یونیدو در وزارت متبوع، مطالعه آن انجام و از بین 10 رسته اصلی کسب و کار استان رسته کردشگری سلامت شناسایی و کارگزار اجرای طرح تعیین و این مهم دراستان کرمانشاه در دست اجرا است. از جمله دیگر اقدامات انجام شده پرداخت این تسهیلات ایجاد پروژه های کشاورزی، خودرو سازی شهرستان صحنه، ایجاد گلخانه، سردخانه، سامانه گرمسیری و همچنین پیگیری منطقه آزاد قصر شیرین و پروژه پالایشگاه آناهیتا از جمله اقدامات است.

یاوری تصریح کرد: با تاسی از کلام گهر بار مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی راهگشای تمام بن بست ها است.  استفاده از ظرفیتهای بومی استان به تاکید استاندار و همراهی و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی در بکارگیری پیمانکاران بومی و استفاده 85 درصد نیروی بومی استان از دیگر مصوبات و اقداماتی است که در راستای بهبود وضعیت اشتغال استان و دستیابی به اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

ایشان در ادامه برنامه های هفته بسیج را اینگونه اعلام کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، انجام تست قندخون رایگان، غبار روبی مزار شهدا، نصب بنر و پلاکارد، مسابقه پیامکی و دیگر برنامه های متنوع از برای این هفته گرامیداشت است.

وی در خاتمه سخنان خود به کلام دلنشین مقام معظم رهبری  اشاره کرد و گفت: بفرموده ایشان بسیج مجاهد است، اما منظم است. با بصیرت است اما از خود راضی نیست.متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریا کار نیست. بسیج اهل جذب است اما اهل تسامح در اصول نیست بسیج اهل آباد کردن دنیاست اما دنیا زده نیست، جمعی از مردم است برای مردم.

سرهنگ پاسدار مجتبی بیاتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه ای است که در ایران اسلامی رشد کرده و ما باید پاسداران خوبی برای حفظ و پرورش این درخت بارور باشیم.

سرهنگ بیاتی با اشاره به مولفه های تفکر انقلابی، افزود: امروز نیازمند تفکر انقلابی هستیم. تفکر انقلابی باید در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد. مولفه های تفکر انقلابی؛ پایبندی به ارزشهای مبنایی و اساسی اسلام- همت بلند برای رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی- پایبندی به استقلال- حساسیت در برابر دشمن و تقوی دینی و سیاسی است.

گفتنی است: در پایان بر اساس بازدید های بعمل آمده از پایگاهای بسیج سطح استان از 5 پایگاه فعال برتر با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار