در بیانیه متفاوت اصولگرایان تحولخواه خراسان رضوی تاکید شد؛
شورای مرکزی اصولگرایان تحول خواه خراسان رضوی با انتشار بیانیه‌ای، اولویت اول این روزهای این استانِ پُر هیاهو را زائران پیاده رضوی(ع) و نه لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد دانست.
کد خبر: ۳۳۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 25 November 2016
به گزارش تابناک رضوی، شورای مرکزی اصولگرایان تحول خواه خراسان رضوی در بیانیه‌ای با اشاره به انتشار خبر لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد و به رسم معهود، ، تحلیل و اعلام موضع جریانات سیاسیِ را در روزهای اخیر، سیاست زده خواند و آن را نه بر مبنای حقیقتِ ماجرا بلکه بیشتر با هدف تطهیر جناح خودی و منکوب نمودن طیف رقیب ، هرچند به قیمت گام نهادن بر روی حق و حقیقت دانست.
 
در این بیانیه اصل این ماجرا و حواشی آن در پنج محور زیر بررسی شده که به شرح زیر است :
 
۱. با توجه به اینکه لغو جلسه ی مجوزدارِ مذکور و پلمپ اماکن مورد نظر با دستور دادستان محترم مشهد انجام گردید، بهتر بود طیف های سیاسی تا اعلام ادله ی دادستان محترم صبوری می کردند. شاید ادله ی ایشان برای جریان اصلاحات اقناع کننده و برای جریان اصولگرا مردود قلمداد می شد و آنگاه شاهد مواضع دیگرگونه ای می بودیم. البته پیش درآمد این مهم؛ محور قرار دادن حق و قانون و پشت سر گذاشتن مطامع جناحی است که جناحین، حداقل در این موردِ بخصوص، نمره قابل قبولی دریافت نکردند و هنوز اخبار حواشی این جلسه منتشر نشده؛ تحلیل ها آغازیدن گرفت و تا بدانجا پیش رفت که بزرگان و محترمین خراسان نیز  ـ بدون استناد ـ از ترکش های آن در امان نماندند!
 
۲. بر دادستان محترم فرض بود که با صراحت، ادله و اخبار دریافتی را اعلام نماید تا بتوان بر تحلیل های کور و تخیلی لگام زد. لکن عدم موضع گیری ایشان بر شائبه ی بلاوجه بودن این ابلاغ و دستور افزود. دادستان محترم باید درنظر داشته باشند که جلوگیری از یک مفسده چنانچه به نشر افسد بیانجامد، نقض غرض است! ایشان بهتر است روشن بفرمایند؛ در برگزاری سخنرانی نائب رئیس قانونی مجلس شورای اسلامی، چه مفسده ای نهفته بود که بواسطه‌ی دفع آن این همه هزینه برای نظام اسلامی تراشیده شد و بستری فراهم گردید تا جریان نفاق، ضد انقلاب و اسلام اینگونه دهان به هتک ارزش ها بگشاید! 
 
قطعا در پاسخ دادستان محترم نباید نشانی دالِّ بر ممانعت از آزادی بیان یافت. بلکه احتمالا حواشی متصوره، موجبات چنین تصمیمی را فراهم آورده است. انصاف این بود که حریت و شذوذ در گفتار دکتر مطهری را دَرهم محاسبه کنیم. دادستان محترم با یک جمع جبری ساده به راحتی می توانست به این نتیجه برسد که احتمال شاذگویی های نایب رئیس مجلس به مراتب کم هزینه تر از اتفاقی است که رقم خواهد خورد.
 
۳. از اصول مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی (اصول ۲۴ و ۲۶)، حق آزادی بیان و به رسمیت شناختن حق اعلام موضع رسمی برای جریان ها و طیف های مختلف سیاسی است. اصلی که به اشتباه، عده ای از جریانات دلسوز و معطوف به نظام، تحقق آن را به علت تنش های احتمالی، بی ضرر برای اصل انقلاب و نظام اسلامی تصور      نمی کنند. حال آنکه قانون گذار، ابعاد ماجرا را کاویده و به حق به این نتیجه رسیده است که برآیندِ ایجاد فضای باز سیاسی و تضارب آراء ـ هر چند حاشیه ساز ـ رشد نظامِ فکریِ انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت. شاید بر مبنای توجه همین اصل بود که ریاست جمهوری به عنوان عالی ترین مجری قانون اساسی در اقدامی عاجل، پا در این عرصه نهاد و دو وزیر خود را مامور بررسی ابعاد قضیه نمود. لذا شایسته است که ریاست محترم جمهور چنانچه به واقع عزم جدی در اجرای این اصل اصیل از قانون اساسی دارند؛ در موارد مشابه که بلایی متشابه بر سر دیگر جریانات سیاسی نزول می کند نیز اینگونه وارد عمل شوند. نه اینکه طی یکسال بیش از ۶۰ مورد نشست و سخنرانی و میتینگ جریان غیر متبوع ایشان کنسل شود و صدا از کسی برنخیزد!  رئیس جمهور محترم بایستی درک کنند که برخوردهای دوگانه ی اینچنینی، شائبه ی نمایشی بودن ادعای صیانت از آزادی بیان را بیش از پیش تقویت می کند که نه در شأن نظام اسلامی است و نه ریاست جمهوری. نمی شود از یک طرف فریاد دفاع از آزادی بیان و زنده باد منتقد سر داد و از طرفی با ابلاغیه های محرمانه به مطبوعات و رسانه ها، موضوعات قابل نقد را تحدید و تعطیل نمود و یا قوه ی قضائیه را برای بستن دهان منتقدان تحت فشار قرار داد.
 
۴. مسئولین بعضی دولت ها ـ صرف نظر از این جناح و آن جناح ـ بدشان نمی آید تا هر از گاهی نگاهِ توأمِ با توقعِ افکار عمومی را به نقطه ای دیگر معطوف نمایند. حتی گاهی دولت ها برای این مهم دست به فضاسازی و برنامه‌ریزی نیز می زنند. دولتی که در باتلاق رکود، گرفتار؛ در چاله ی حرام خواری های نجومی، مستغرق؛ در مهار بیکاریِ فزاینده، علیل و در خودکرده ی برجام، سرگردان است؛ قطعاً از فضاسازی های این چنینی استقبال می کند. از این منظر اقدام فوق الذکر،  فرصتی مناسب در اختیار دولت قرارداد. خصوصاً برای سیاسیونی که در ایجاد این فضاها بسیار متبحر هستند چه رسد به استفاده از فضاسازی ایجاد شده توسط دیگران. بعضاً دولت ها برنامه ریزی می کنند تا با پیاده نمودن یک سناریو و با کمترین هزینه، اقدام به جابجایی مهره های خود نمایند. کلید خوردن زمزمه های استیضاح وزیر اصولگرای کشور و عزل استاندار متمایل به جریان اصولگرایی به بهانه‌ی اتفاق به وقوع پیوسته، در همین راستا ارزیابی می گردد.
 
۵. در این میان و در خلال کج سلیقگی ها و سوء استفاده ها، آنچه مغفول می ماند؛ اولویت های مردم است که نه کنسرت را شامل می شود و نه فلان میتینگ سیاسی را. اولویت هایی که گویا هیچ سنخیتی با اولویت های مسئولین و سیاسیون طیف های مختلف ندارد! اولویت هایی که بازنویسی آنها در این مقال، تکرار مکررات است و احتمالا   بی فایده و بلاتوجه! لکن ماحصل این مجادلات سیاسی، دودی است ناشی از سوختن پتانسیل های مملکت که جز چشم مردم راه به جایی ندارد! 
 
شورای مرکزی اصولگرایان تحول خواه خراسان رضوی همچنین در خاتمه این بیانیه اظهار امیدواری کرده است: ای کاش ظرفیت های اخلاقی جریانات سیاسی ما به حدی بود که در راستای توجه به اولویت های مردم و با کمی تأمل و خویشتن‌داری، منجر به ایجاد فضاهایی به این شکل نمی‌شدند. در دعوایی که طرفین، صرفاً بر قانونی بودن موضع خود تأکید می ورزند،‌ به یقین این نکته مغفول واقع خواهد ماند که؛ قانون می آید تا اخلاق را نهادینه کند، نه اینکه ابزاری باشد برای بازی قدرت طلبانه. به یقین معتقدیم، نه تحدید فضایِ بازِ سیاسی با اصولگرایی اصیل سنخیتی دارد و نه توهین به شخصیت های متدین مذهبی با اصلاح طلبی حقیقی متناسب است. آیا دوستان اصولگرا ما از ایجاد فضای تک صدایی درس نگرفته اند؟! فضایی که هر زمان شکل گرفت، نتایج آن در آراء مردم متجلی شد.  و آیا دوستان اصلاح طلب ما از عدم مرزبندی با جریانات ضد انقلاب در خلال فتنه هشتاد و هشت درس نگرفته اند که این‌گونه در قبال موجِ طمعِ خارج نشینان، برای ضربه زدن به اصل نظام اسلامی سکوت اختیار کرده و منفعلانه عمل می کنند؟!
 
این بیانیه در خاتمه یادآور می‌شود که ای کاش ماحصل قریب به دوماه عزاداری، خروج از منیّت های فردی و گروهی بود! این روزها مشهد الرضا علیه السلام مهمان دارد. زائرین پیاده ای که می توان از آنها درس ایثار آموخت. آنانی که باید اولویت اول این روزهای این استانِ پُر هیاهو باشند! لکن در ورای عدم حضور اخلاقیِ جریانات پُر مدعا، در سرمای طاقت فرسای این ایام، مظلومانه و آرام، علمدار ارزش های دینی شده اند!
    
 زائران پیاده امام رضا(ع) بر لغو سخنرانی مطهری در مشهد اولویت دارند
                                                                                     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار