مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند از برگزاری همایش شعر عاشورایی در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 27 November 2016
مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند از برگزاری همایش شعر عاشورایی در نهاوند خبر داد.

به گزارش مهر، امیر بحیرایی در همایش شعرعاشورایی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت بسیج و اربعین امام حسین (ع)به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند وبا همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درمحل مجتمع فرهنگی وهنری امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: تاریخ بشر پر است از فراز ونشیب‌هایی که میان انسان‌ها در طول تاریخ به وقوع پیوسته، از درگیری‌هایی میان طوایف مختلف تا لشگر کشی‌هایی که سالیان سال به طول انجامیده و چه خون‌هایی که در طول تاریخ  ریخته شده است.

وی گفت: در این میان اصلی‌ترین نکته‌ای که فلسفه تاریخ بشر بر آن نهاده شده تقابل حق و حقیقت است در مقابل ظلمت و تباهی، از هابیل که اولین کشته ظلم است و قابیل که اولین ظالم بوده تا تمامی پیامبرانی که با تمام توان خویش درراه حق و حقیقت ایستادند.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند افزود: در این تقابل ظالم و مظلوم و حق و ناحق، امام حسین (ع) به‌عنوان نماینده تمام مظلومان  تاریخ در مقابل ظالمان قرار می‌گیرد و با نثار خون خود و نزدیکانش این پرچم را برای همیشه تاریخ افراشته نگه می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم و زن ایران اسلامی به‌فرمان امام خویش بسیج شدند و همه هستی و جان خویش را در راه دین ومرزو بوم خودفدا کردندو امروز ماکه در این لحظه از زمان و در این نقطه زمین ایستاده‌ایم وظیفه‌داریم تا در حد توانمان یادآوریم ایثار و مجاهدت این مردمان را.

بحیرایی درادامه افزود : به مناسبت فرارسیدن این ایام بران شدیم ما نیز به ادای دینی که در این خصوص داریم جامه عمل بپوشانیم و برگزاری همایش شعر عاشورایی با موضوع قیام امام حسین(ع) وگرامیداشت مقام بسیج یک ادای دینی است ازسوی اهالی فرهنگ و هنر در این ایام.

وی تصریح کرد:خوشحالیم که درجمع هنرمندان و شاعرانی هستیم که تعدادی از آن‌ها از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و در کنار آنان جوانان و نوجوانانی را می‌بینیم که دنباله‌رو این عزیزان توانسته‌اند چراغ فرهنگ و هنر را با نشات گرفته ازفرهنگ عاشورایی روشن نگه‌دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار