در جلسه هیأت موسسین کانون کارآفرینان توسعه گرا در مشهد مطرح شد:
دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرای کشور، حمایت از کارآفرینی و تصدیق و تعریف آن را در جهت تحقق اقتصاد کشور، ضروری دانست.
کد خبر: ۳۳۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 27 November 2016
به گزارش تابناک رضوي، مصطفی هاشمی طبا، در مراسم تشکیل هئیت موسس کانون کارآفرینان توسعه گرا در خراسان رضوی، گفت: باید حمایت منطقی از کارآفرینان صورت گیرد و کارآفرینان را به سمتی سوق داد که منافع ملی تأمین شود.

هاشمی طبا افزود: برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باید دیدگاه جهانی داشته باشیم و هرچه بیشتر کارآفرینی را تعریف و تصدیق کرد.

وی افزود: ما دچار مشکلات بزرگی هستیم که ریشه های آن مشخص است و تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا نه به عنوان راه حل تمام معضلات بخش خصوصی بلکه به عنوان راهگشا و گفتمانی فراگیر در  کشور است.

اتاق های بازرگانی در ایران، نتوانسته اند قدرت واقعی بخش خصوصی را تجمیع کنند

حسین سلطانی نیا، نائب رییس این کانون در این نشست با بیان این مطلب که اتاق‌های بازرگانی در ایران، نتوانسته قدرت واقعی بخش خصوصی را به منصه ظهور برساند، اظهار داشت: با توجه به اینکه اتاق های بازرگانی در ایران از دل تشکل های فراگیر به وجود نیامده، نتوانسته تمام توان بخش خصوصی را تجمیع و قدرتنمایی کند

نائب رییس کانون کارآفرینان توسعه گرا در ادامه با توجه به ضرورت ایجاد تشکلی خصوصی با مصوبه هیأت وزیران، افزود: کانون کارآفرینان به عنوان یک سازمان مردم نهاد ملی، مجوز فعالیت خود را با امضا وزیر دریافت کرده و با هدف تحقق توسعه اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تأمین منافع ملی، دوسال پیش در کشور تشکیل شد امروز نیز در مشهد، جلسه هیأت موسس این کانون در حال انجام است.

سلطانی نیا به ارائه راهبردهای این کانون، پرداخت و افزود: تبیین و ترویج اقتصاد رقابتی، بسط فرهنگ کارآفرینی، تبیین و ترویج مبانی اقتصاد بازار به عنوان محور توسعه، ایجاد فضای امن برای بخش خصوصی، ترویج و تشویق بخش خصوصی برای ایفای نقش هرچه بیشتر در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و تلاش مستمر در راستای حفظ و بهبود محیط زیست، راهبردهای اصلی این کانون در مسیر دستیابی به اهدافش است.

توسعه، درک فصل مشترک ها است

رییس کانون کارفرمایان خراسان رضوی در این نشست به بیان مفهوم توسعه پرداخت و افزود: توسعه، تعامل، گفتگو، احترام و درک متقابل و شناخت فصل مشترک است.

محسن شرکاء، افزود: گسست اجتماعی موجود در جامعه، فاجعه است. متأسفانه گاهی در تقابل منافع شخصی و ملی، منافع شخصی افراد ارجحیت دارد.

وی تصریح کرد: همگی در اصول اقتصاد که همان توسعه اقتصاد ملی است، اختلافی نداریم و باید تفکرمان را جهانی و اعتقادات خود را ملی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار