دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی، برخی ادعاها از سوی دولتمردان را صرفاٌ بهره‌برداری سیاسی و رزومه نادرست خواند و گفت: ادعای سیستم اتوماتیک و کنترل هوشمند حمل‌ونقل ریلی توسط دولت لاف در غریبی بود.
کد خبر: ۳۳۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 27 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، مرتضی محمد پور اظهار داشت: علی‌رغم ادعای دولت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر راه‌اندازی سیستم اتوماتیک و کنترل هوشمند حمل‌ونقل ریلی جهت حذف خطای انسانی بازهم فاجعه‌ای دردناک با کشته شدن 44 نفر از هم‌وطنانمان به وقوع پیوست و این لاف در غریبی دولت بار دیگر نمود پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد مقدس پایتخت معنوی ایران اسلامی است و سال آینده به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی می‌شود، این وضعیت سیستم حمل‌ونقل ریلی تأسف‌بار است و این مطالبه جدی از مسؤولان دولت مطرح‌شده که هر چه سریع‌تر این اوضاع را سر و سامان دهند.

محمدپور با بیان اینکه وزیر راه باید در این فاجعه دردناک پاسخگو باشد، افزود: حمل‌ونقل ریلی بعد از ناوگان جاده‌ای به‌عنوان دومین سیستم پرتردد کشور بخصوص در مسیرهای مواصلاتی به مشهد مقدس از اهمیت خاصی بشمار می‌رود و اکنون به‌عنوان بیماری است که باید مداوا شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم تحرک بخشی به ناوگان ریلی کشور انتقاد کرد و بیان داشت: درحالی‌که ناوگان ریلی کشور یکی از پرترددترین سیستم‌های حمل‌ونقل را به عهده دارد متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را در استفاده از موضوع برجام معطوف به خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس کرده که برای 2درصد از جامعه و آن‌هم مرفهین بی‌درد مطلوب است، هرچند که این موضوع هم به ثمر ننشسته و قرار است به هواپیمای باری تغییر کند.

محمدپور از سخنان وزیر راه و معاون رئیس‌جمهور انتقاد کرد و گفت: این فاجعه را با صدقه دادن برای رفع بلاهای ماه صفر توجیه می‌کند کما اینکه ناکارآمدی دولت با این نسخه پیچیدن‌ها و صدقه دادن رفع نمی‌شود و باید مشکلات ریشه‌یابی و مرتفع گردد.

وی افزود: آقای آخوندی به‌جای عذرخواهی از مردم و بررسی دلایل نقص فنی در مصاحبه با صداوسیما بیمه مسافران را مطرح می‌کند و حال باید پرسید که اگر بستگان درجه‌یک شما در این فاجعه دردناک از بین می‌رفتند بازهم این مطلب را بیان می‌کردید؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی در خصوص استیضاح وزیر راه گفت: این استیضاح باید قبل‌تر از این‌ها انجام می‌شد و اکنون هم وزیر بیشترین تمایل را به استیضاح و برکناری برای فرار از این فاجعه دردناک را دارد اما آخوندی باید بماند و به مردم و کسانی که در این فاجعه بستگان خود را از دست دادند پاسخ بدهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار