عضو فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اکنون در کشور تورم کنترل شده اما رکود همه جا حاکم است البته کارهای اولیه‌ای برای رونق شروع شده اما برنامه ریزی به شکل جدی نمی‌بینم.
کد خبر: ۳۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 27 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید گرمابی در جلسه «فراکسیون امید و راه پیشرو» که در محل دفتر حزب کارگزاران برگزار شد اظهار داشت: جبهه اصلاحات پس از انتخابات 92 مشی اعتدال را در پیش گرفت و در انتخابات مجلس نیز ناچار بود با انتظارت حداقلی لیست خود را ببندد که اینگونه شد‌.

وی افزود: در آغاز شکل‌گیری فراکسیون امید و اعلام اسامی پیگیری لازم انجام نشد و برنامه‌ریزی و جدیت لازم از طرف دوستانی که لیست امید را بسته بودند، نبود به طوری که افراد انتخاب شده گرفتاری‌های متعدد داشتند و جلسات برگزار شده نهایتاً با تعداد کم 60 تا 70 نفر برگزار می‌شد.  

گرمابی تصریح کرد: این جریان سبب شد که در روز شروع مجلس شناخت کافی از هم نداشتیم و نمی‌دانستیم تفکر دقیق همکار نماینده‌مان چیست که این در ابتدای شروع مجلس دهم به فراکسیون امید ضربه زد.

وی با اشاره به جریان انتخاب رئیس مجلس گفت: در انتخاب رئیس مجلس بین آقایان عارف و لاریجانی حساسیت خاصی بود و طرف مقابل تجربه سیاسی برای جذب آرا داشت و در نهایت آقای لاریجانی با اختلاف انتخاب شد البته شاید بعضی اعضای فراکسیون امید نیز در یک شرایط معقول به این نتیجه می‌رسیدند که در شرایط فعلی کشور انتخاب ایشان مناسب‌تر بود.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی نقش فراکسیون امید بسیار برجسته بود. به عبارتی رای اعتماد به آقای آشتیانی که بسیار حساس بود نشان داد وزن کلی مجلس اعتدال است و کسانی که فراکسیون امید نیستند نیز رویکرد اعتدالی دارند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. البته فراکسیون امید هنوز نتوانسته در مباحث خاص طرح و لایحه بدهد، بیشتر نظرات چندنفری یا شخصی در کمیسیو‌ن‌ها شکل می‌گیرد.

گرمابی با بیان اینکه تراکم قوانین مشکل‌ساز است، گفت: در کشور ما احزاب هنوز شکل منسجم نگرفته و عملاً به دلیل تراکم کارها شکل حزب نداشته، در ابتدا در کمیسیون‌ها پیشنهاداتی داده می‌شود اما در صحن حالت تیمی و حزب را کمتر می‌بینیم مگر در موارد حساس نظیر رای اعتماد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراکسیون امید بدون ریزش نبوده است، گفت: یکی دو مورد ریزش را می‌توان گفت وجود داشته اما به طور کلی دو گروه فراکسیون امید و اصولگرایان مشخص هستند اما فراکسیون مستقلین هنوز شکل مشخص نگرفته؛ براساس نظر شخصی خود رای می‌دهند و اکنون این مستقلین تعیین کننده شده‌اند.

گرمابی گفت: مباحث اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است اکنون در کشور تورم کنترل شده اما رکود همه جا حاکم است. البته کارهای اولیه‌ای برای رونق شروع شده اما برنامه ریزی به شکل جدی نمی‌بینم.

عضو فراکسیون امید در مجلس ادامه داد:  پس از برجام وضعیت بهتر شده البته بدعهدی طرف مقابل وجود دارد اما به‌طور کلی تغییرات زمان می‌برد. کسب اعتماد لازم در جامعه بین الملل برای سرمایه گذار در کشور و ارتباط با کشورها در عرصه بین المللی امری ضروری است که باید تامین شود. ثبات در قوانین و امنیت برای سرمایه‌گذار خارجی بسیار مهم است اما ثبات در قوانین در کشور ما وجود ندارد.

گرمابی با بیان اینکه مبادلات پولی بین‌المللی با مشکل رو‌به‌رو است، گفت: باتوجه وضعیت بیکاری در کشور نمی‌توان روی سرمایه گذاری و منابع داخلی حساب ویژه باز کرد چرا که در حالت واقعی 6.7 میلیون بیکار داریم اگر فکر عاجلی نشود تبدیل به بحران می‌شود.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم افزود:  طرح‌های دولت مثل حمایت از صنایع از متوسط و کوچک نیز بیشتر مسکن است تا راه‌حل و مبالغی که تخصیص یافته به صنایع بیشتر صرف حقوق‌های عقب افتاده و غیره شده نه تولید و افزایش ظرفیت آن.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم تصریح کرد: در فراکسیون امید در مورد این موضوعات صحبت شده اما هنوز طرح و برنامه مشخصی برای آن نداریم‌.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی 4 تا 5 درصدی مربوط به افزایش فروش نفت است، تصریح کرد: صنایع و کشاورزی در این رشد اقتصادی موثر نیستند البته نشانه‌های از رونق دیده می‌شود که امیدواریم در سال 96 روند بهتری را شاهد باشیم.

گرمابی افزود: دولت توانسته است تورم را از 45 درصد به 8 درصد برساند اگرچه به قیمت رکود بوده است و وضعیت اشتغال نامناسب است در واقع ضمن تعامل با دولت، وظیفه نظارتی داریم تا همه‌چیز براساس منافع ملی و مردم ارزیابی می‌کند.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار