استاد حوزه و دانشگاه
استاد حوزه و دانشگاه در یادواره دو شهید گمنام تربت جام با عنوان همایش بصیرتی از «انقلاب امام حسین(ع) تا انقلاب 57»گفت: نهضت امام خمینی(ره) در امتداد خط سرخ عاشوراست و شعار مرگ بر آمریکا مصداق «لااله الاالله» است.
کد خبر: ۳۳۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 27 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری افزود: براساس دو نظریه تحلیلی" نقطه ای و خط" عده ای همه پدیده ها از جمله قیام اباعبدالله الحسین(ع) ، انقلاب 57  و شهداء را " نقطه ای" می بیند.

با ابراز تأسف از اظهارات برخی رجال سیاسی کشور تصریح کرد: این افراد وقایع بزرگ تاریخی از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی ایران را "نقطه ای"می بینند، یعنی دوران چنین حرکت و تحولاتی به سر رسیده است که شرح آن بحث روانشناسی،اخلاقی و تربیتی مفصلی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات چیزی به عنوان نظریه "نقطه ای" وجود ندارد و منظور نظریه "خطی" تقابل «حق و باطل» است.
وی اضافه کرد: در نظریه "خطی" حرکت جامعه بر روی خط مستقیم تبیین ، پیش بینی و ترسیم می شود تا در نهایت به نقطه تعالی برسد.

وی با اشاره به سخنان اوباما درباره افزایش رهبری آمریکا در جهان بعد از برجام ابراز كرد:حاکم اصلی جهان هستی خدا است، ولی آمریکا خود را کدخدای می داند که طبق تفسیر آیه 36 سوره نحل قرآن کریم و خط عبودیت و بندگی خداوند مرگ بر آمریکا، مرگ براسرائیل و... مصداق کلمه «لااله الاالله» است.
 ماندگاری با بیان این که «لا اله الا الله» نفیِ مطلقِ شِرک است ادامه داد:«لااله» یعنی نفی و مرگ بر سلطه گران و «الاالله» اعتقاد داشتن به ولایت خدا که همان ولایت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) می باشد و در زمان غیبت امام معصوم(ع) مطیع ولایت فقیه بودن است.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کس به وقایع " نقطه ای" نگاه کند نمی تواند خیلی از مسائل را تطبیق و تحلیل کند چون بصیرت کافی ندارد، یعنی یزید دیروز را لعن نمی کند و نمی داند یزید امروز او چه کسی است.

وی با تسلیت شهادت امام رضا(ع) و این که ولایتعهدی مأمون را پذیرفت ولی با او بیعت نکرد افزود: مأمون خطاب به امام رضا(ع) که می خواهم خلافت را به شما برگردانم حضرت رضا(ع) فرمودند: اگر خلافت را خدا به تو داده حق نداری به کسی واگذار کنی و اگر مال تو نیست پس دخالت نکن، پس با یزید زمان و خط باطل بیعت نکرد.
وی ابرازداشت:هر کسی می خواهد در این مسیر حرکت کند باید در "خط حق" قرار گیرد و به چهار چیز عمل کند؛«1- با تمام وجود بخواهد در این مسیر ثابت قدم بماند 2- با آگاهی کامل وارد شود 3- با اقدام  وعمل توأم باشد 4- هزینه اش را بپردازد» که نخ تسبیح این خط از آدم تا خاتم و... "ولایت" است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که  هر کس طرفدار "ولایت" باشد سهامدار کل سود این مسیر است بیان داشت: متأسفانه برخی رجُل سیاسی برخلاف شعار«رهسپاریم با ولایت تا شهادت» شعارشان «با ولایت تا منفعت» است.

ماندگاری با اشاره به این که "ولایت" یعنی رعایت سه حق تقدم یادآور شد: 1- برای فهم و دانایی "ولایت " که (نور) است و از دیگران بیشتر می فهمد تقدم قائل باشیم با ( کسب اجازه و سئوال) 2- حق تقدم ولایت درعمل و مسیر چون (راه بلد) است باید به ایشان اقتدا کنیم 3- حق تقدیم در حیات یعنی تا زنده ایم به هر قیمتی دفاع "ولایت" کنیم این سه شاخصه ولایتمداری است که  شهدای عزیز درعمل نشان دادند.
وی در پایان تأکید کرد: قیام و نهضت امام خمینی(ره) در امتداد خط سرخ عاشورا است که امروز پشتیبانی ثابت قدم، مجاهدی بصیر و آگاه به مسائل زمان در راه ولایت فقیه و شهدا می خواهد.

درخور ذکر است؛ یادواره دو شهید گمنام تربت جام با عنوان همایش بصیرتی از «انقلاب امام حسین(ع) تا انقلاب 57» با حضورامام جمعه، فرمانده،جانشین ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه، آموزش و پرورش ،طلاب و دانشجویان در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش به همت  دفتر بسیج دانشجویی و حوزه دانشجویی شهید خزایی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزارشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار