مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس از برپایی نمایشگاه تجسمی و کارگاهی «شکوفه‌های درخت عاشورا» در آستانه هفتاد و نهمین سالگرد اسوه فقاهت و سیاست در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 27 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد یعقوبی صبح امروز در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه در 6 غرفه در قالب تصویرسازی فانتزی، کودکان و دانش آموزان را با موضوعات مختلف دینی و مذهبی آشنا می‌کند.
وی با بیان این‌که در غرفه سالار شهیدان در زمینه پیام عاشورا و حوادثی که در این روز اتفاق افتاده توسط مربیان برای مراجعه‌کنندگان بیان می‌شود ابراز داشت: در غرفه گل نرگس که مربوط به معرفی امام عصر(عج) است وظایف منتظران بیان می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با بیان این‌که در غرفه ساقی لب‌تشنگان موضوع مدافعان حرم تبیین می‌شود افزود: در غرفه یاس نجمه نیز درباره سیره امام رضا (ع) و مسیر حرکت امام هشتم از مدینه به سمت خراسان را برای مراجعه‌کنندگان توضیح می‌دهند و سبک زندگی رضوی را نیز تشریح می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که شخصیت و سیره پیامبر اکرم (ص) در غرفه پیامبر مهربانی‌ها مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: در آخرین غرفه این نمایشگاه که بنام آقای شهید نام‌گذاری شده است که به موضوع اقتصاد مقاومتی و از استفاده از کالاهای ایرانی به فرموده شهید آیت‌الله مدرس می‌پردازد.

یعقوبی با تأکید بر این‌که این نمایشگاه به همت مهدالرضا مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس و در صحن جنوبی زیارتگاه برپاشده است یادآور شد: مخاطبین این نمایشگاه کودکان پیش‌دبستانی و دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی هستند که پس از بازدید از غرفه‌ها، نمایش‌نامه حبیب ابن مظاهر را که به بررسی موقعیت امام حسین(ع) و پیام عاشورا می‌پردازد در سالن اجتماعات به نظاره می‌نشینند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه در آستانه گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس گشایش‌یافته است تصریح کرد: نمایشگاه تجسمی و کارگاهی «شکوفه‌های درخت عاشورا» تا دهم آذرماه همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر در ضلع جنوبی زیارتگاه شهید مدرس پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس افزود: با هماهنگی انجام‌شده با مهدهای کودک‌، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی زمینه بازدید آن‌ها فراهم‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار