معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طرح غربالگری اوتیسم برای نخستین بار در این استان همزمان با هفته معلولان و بصورت سراسری اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 29 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ فرمان عزیزنیا روز سه شنبه اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال نافذ رشد محسوب شده که اجرای این طرح با هدف شناسایی این بیماران در استان از روز 13 آذر ماه آغاز می شود.
 
وی به دیگر برنامه های هفته معلولان نیز اشاره کرد و افزود: به همین مناسبت برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی شامل اردوهای سیاحتی و زیارتی ویژه معلولان و کارگاه های آموزشی پیشگیری از معلولیت در شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.
 
به گفته وی، همچنین به همین مناسبت مسابقات ورزشی ویژه معلولان در شهرستان های مختلف در طول هفته معلولان برگزار می شود.
 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام به برگزاری جشنواره عکس مسیر سبز نیز اشاره کرد و گفت: آیین تجلیل از افراد برتر این جشنواره که ویژه پیاده روی اربعین و با شعار معلولیت محدودیت نیستف بود، روز 18 آذر بزگزار و برگزیدگان آن مورد تقدیر قرار می گیرند.
 
عزیزنیا برگزاری نشست خبری، غبارروبی مزار شهدا با حضور معلولان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان در زمینه های مختلف و اجرای نمایش های خیابانی با موضوع معلولیت را از دیگر برنامه های هفته جهانی معلولان در این استان اعلام کرد.
 
به گفته عزیزنیا، در اجرای برنامه های هفته معلولان امسال ضمن تمرکز زدایی از مرکز استان از مشارکت موسسه های خیریه، گروه های توانبخشی مبتنی بر جامعه و مراکز حرفه آموزی و شبانه روزی معلولان استفاده می شود.
 
12 تا 18 آذر بعنوان هفته معلولان نامگذاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار