رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:
همزمان با ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طرح بزرگ عملیات امدادرسانی به زائران امام رضا(ع) با عنوان همسفران خورشید ۳ با حضور بیش از 1000 پرستار، پزشک و امدادگر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 30 November 2016
مرتضی سلیمی در نشست خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که در محل مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی استان در مشهد برگزار شد، افزود: این طرح با هدف پوشش امداد هوایی، کاهش حوادث ناشی از سفر، آشنایی نجاتگران دیگر استان‌ها و غیره برگزار می‌شود.
 
 امدادرسانی به بیش از 147 هزار زائرپیاده رضوی / راه‌اندازی 20 پایگاه امدادرسانی توسط اورژانس و هلال احمر در حریم حرم رضوی
 
وی افزود : ارائه خدمات در حوادث غیرمتقربه را در مدت ۱۱ روز اجرای این طرح داریم و در این رابطه ۶۱ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۷ دستگاه خودروی خودروی نجات، ۳۴ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، ۱۷ دستگاه خودروی کمک‌دار سنگین، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، ۷ دستگاه خودروی جابه‌جایی نیرو و ۲ فروند بالگرد در این ایام فعال هستند.
 
محورهای مشهد به تایباد، فیروزه، چناران، قوچان، سرخس، فریمان، نیشابور و تربت حیدریه با ۳۱ سورتی پرواز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ۱۰۰۰ پزشک، پرستار و امدادگر در این طرح از مشارکت دارند.
 
به گفته وی از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۱۵ هزار و ۷۰۵ تخته پتو و ۵۸۷ تخته موکت در ایستگاه‌های اسکان زائران توزیع شده است.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تعداد ۱۰۹ پایگاه در این طرح فعال است که شامل ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت بین شهری، ۸ پایگاه امداد و نجات موقت بی شهری، ۷۶ پایگاه سیار، استقرار ۳ کانکس و اسپیس و ۳۱۷ دستگاه چادر امدادی بوده است.
 
وی افزود: تاکنون به ۱۴۷ هزار و ۱۱۰ نفر خدمات رسانی شده است که شامل ۱۴۷ هزار و ۲۹ نفر درمان سرپایی، ۸۱ نفر انتقال به مرکز درمانی بوده است؛ همچنین تعداد ۸۱۴۳ بسته و بروشور آموزشی نیز  توزیع شده است.
 
وی ادامه داد : خرید ۱۰۰ دستگاه خودروی نجات را در سراسر کشور تامین می‌کنیم و که تعدادی از آن‌ها در اختیار خراسان رضوی قرار می‌گیرد و این خودروها قبل از پایان سال در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا در طرح امداد نوروزی مورد استفاده قرار بگیرند.
 
سلیمی یادآوری کرد: ما به مشهد یک نگاه ملی است و ۳ بالگرد آماده در خراسان رضوی فعال است و خراسان رضوی در بحث امکانات هلیبورد هوایی پس از تهران در جایگاه دوم است.
 
در قسمتی از این نشست همچنین دکتر سیدمجتبی احمدی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز اظهار کرد: امسال به نسبت پارسال ۱۷ درصد افزایش پایگاه‌های موقت را داشتیم و بالگرد هوایی کمکی نیز افزون بر بالگرد میل فعلی شده است.
 
وی افزود: 400 مدرسه مشهد در اختیار جمعیت خدمتگذاران قرار گرفته است که در تمامی این مدارس پایگاه‌های سیار هلال احمر و چادرهای استراحت فعال است.
 
به گفته دکتر احمدی، تعداد ۱۰ پایگاه در محدوده حرم مطهر رضوی از امشب تا فردا شب آماده‌باش هستند و ۳۰ نفر در تیم‌ها فعال هستند که هر تیم ۳ نفر است و ۲۰ امدادگر هم در داخل حرم مطهر رضوی اقدام به جابه‌جایی مصدومان می‌کنند. همچنین ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و ۲ پایگاه آتش‌نشانی فعال است.
 
مدیرعامل هلال احمر استان با اشاره به اینکه خراسان رضوی در شرایط فعلی نیازمند ۶ خودروی ست امداد و نجات است اظهار امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان این خودروها تامین شود تا خدمت‌رسانی مطلوبی در ایام سفرهای نوروزی ۹۶ داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار