تولیت محترم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س):
امام جمعه قم گفت:حادثه دلخراش در قطار مسیر مشهد و تبریز بدون تردید به دلیل سوء مدیریت بود و افرادی که عمدا و سهوا در این حادثه دست داشتند طبق قانون با آن ها برخورد شود.
کد خبر: ۳۳۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت شهدای حله و جانباختگان حادثه قطارمشهد که در سالروز شهادت امام رضا(ع) شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حادثه قطار در مسیر مشهد تبریز گفت:در حادثه دلخراش که در قطار مسیر مشهد و تبریز اتفاق افتاد عده ای از زائران جان خود را از دست دادند.

امام جمعه قم افزود: بدون تردید این حادثه به دلیل سوء مدیریت بود و در حادثه دخیل بوده اند از مسئولان نظام تقاضا داریم طبق قانون با این افراد برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد:افرادی که برای رضای خدا از خانه خارج می شوند و به سوی یک هدف مقدسی حرکت می کنند اگر در این راه اگر جان دادند خداوند اجر و پاداش آنها را می دهد.

سعیدی عنوان کرد:در این ایام دو دسته از زائران اهل بیت(ع) در مسیر زیارت به لقاء الله پیوستند گروه اول زائرانی که در اربعین حسینی در کربلا بودند و از عتبات عالیات باز می گشتند که به شهادت رسیدند و گروه دوم نیز در حادثه قطار مشهد تبریز اتفاق افتاد.

وی در خصوص حادثه شهادت زائران در عراق خاطرنشان کرد:امسال مراسم اربعین با شکوه خاصی انجام شد در حقیقت مراسم اربعین، خار چشم دشمنان بود و آن ها نمی توانستند آن را این گونه با شکوه ببینند که دولت عراق و برادر ما در حالی که در جنگ با داعش به سر می برد پذیرای 20 میلیون نفر زائر از جهان باشد.

تولیت محترم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد:مردم عراق با گذشت و ایثار خود در موکب ها از زائران پذیرایی کردند و این نمونه ای از سبک زندگی اسلامی بود که به نمایش گذاشته شد این حرکات خار چشم صهیونیست ها واسرائیلی ها و آمریکائی ها بود که با سبک زندگی اسلامی و شیوه زندگی اهل بیت(ع) مخالف هستند.

وی ادامه داد:این ها خود یک عمر در منجلاب فساد زندگی کرده اند و نمی توانند سبک زندگی اسلامی را تحمل کنند که در چنین شرایط سختی در عراق، مراسم اربعین این گونه انجام شود از این رو دست در دست هم قرار دادند که زائرین را به خاک و خون بکشانند تا مردم را از اربعین و اهل بیت(ع) جدا کنند و از برگزاری مراسم عزاداری سید الشهداء جدا نمایند.

سعیدی یادآور شد: اما مگر می شود مردم را از کربلا جدا کرد این مردم در طول تاریخ برای زیارت سید الشهداء و رفتن به کربلاء جان و سر و دست خود را از دست داده اند اما دست از حسین و اربعین نکشیدند مگر مردم از امام حسین جدا شدنی هستند در حقیقت مردم ولایی دست از اهل بیت بر نمی دارند.

وی گفت:خانواده شهدا در مصاحبه هایشان می گفتند که با اینکه خانواده خود را از دست داده ایم اما امام حسین(ع) را تنها نمی گذاریم هرچند که این ننگ و روسیاهی برای دشمن باقی مانده است دشمن باید بداند که راه کربلا باز شده و حرم سید الشهدا بسته شدنی نیست.

امام جمعه قم عنوان کرد:این ها به مقام شهادت رسیدند پاداش و اجر آن ها با خداست انشالله پاسخ این ددمنشان را رزمندگاننیز در جبهه های جنگ می دهند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز بیان کرد:امام رضا (ع) فرمود من را با سم کشنده می کشند و در کنار هارون دفن می کنند و خداوند نیز تربت من را نزد مردم برای زیارت مردم قرار می دهد هر کس در قربت، مرا زیارت کند من نیز روزقیامت به زیارت اش می آیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار