مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد:
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد درخصوص اقدامات انجام شده در راستای پشتیبانی از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه، گفت: با هدف توليد محصولات مورد نياز در داخل كشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور كار قرار داده‌ايم.
کد خبر: ۳۳۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 03 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد مهدی کریمی ظهر امروز در نشست خبری درباره هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در محل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری مشهد برگزار شد، با بيان اينكه حوزه پژوهش در شهرداري، پژوهش‌هايي را شامل مي‌شود كه كاربردي باشد، عنوان كرد: در شهرداری مشهد تقریباً در سال  یک میلیارد تومان هزینه حوزه پژوهش می‌شود.
وي با اشاره به مواردی که در غرفه شهرداری مشهد در هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی عرضه می‌شود، گفت: در این نمایشگاه عناوین پژوهش‌‌هایی که از سال 81 تا اکنون تهیه شده است تحت عنوان یک کتاب در قالب بیان کلیاتی از هر پژوهشی را عرضه می‌کنیم تا پژوهشگران و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر بتوانند از آن استفاده کنند.
کریمی با بیان اینکه طرح‌های نوآورانه مورد نیاز شهرداری را در نمایشگاه ارائه می‌کنیم، گفت: شورای شهر منابع مالی مورد نیاز را در اختیار ما گذاشته و شهرداری کمبود و محدودیت مالی در زمینه حمایت از طرح‌های نوآورانه ندارد.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد افزود:  حدود 30 عنوان پژوهشی مورد نیاز شهرداری مشهد نیز برای ارائه به حوزه‌های دانشگاهی و غیره در نمایشگاه عرضه می‌شود.
كريمي درخصوص اقدامات انجام شده در راستای پشتیبانی از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه، بيان كرد: با هدف توليد محصولات مورد نياز در داخل كشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور كار قرار داده‌ايم.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 280 طرح نوآورانه از شهرداری و سازمان‌ها احصا شده است گفت: اين طرح‌ها تولید قطعاتی است که سازمان‌ها اکنون از نمونه خارجی آن استفاده می‌کنند یا کار و خدمت جدیدی است که کاهش هزینه يا افزايش بهره‌وري را به همراه دارد.
کریمی افزود: 140 طرح نوآورانه و کالا شناسایی شده که  قابلیت تامین از طریق شرکت دانش بنیان دارند که قرارداد 70 مورد بسته شده است و در حال تولید هستند.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی شهر و شهرداری مصوبه وزارت کشور توسط استاندار ابلاغ شده است گفت: شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌ها را آماده و در فرایندی باید به تصویب شورای شهر و استانداری برسد که در نمایشگاه گروه مطالعات اقداماتی که را در این راه انجام شده است ارائه می‌شود.
کریمی با بيان اينكه شورای اسلامی شهر تکلیف کرده است که تا پایان امسال 40درصد برنامه راهبردی شهر و شهرداری پیشرفت داشته باشد، عنوان كرد: اين برنامه هم‌اکنون با همکاری دانشگاه فردوسی انجام می‌شود و پیش بینی می‌كنیم تاپایان سال آینده هردو برنامه شهر و شهرداری آماده شود.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه‌هایی که 5 میلیارد تومان هزینه دارد باید دارای مهندسی ارزش شود، گفت: پروژه‌هایی نظیر احداث تقاطع‌ باید باز مهندسی می‌شود تا در حوزه صرفه جویی در هزینه، زمان و کیفیت ارتقا یابد.
وی با اشاره به اينكه شهرداري داراي 20سازمان و 9معاونت است، تأكيد كرد، با توجه به اين گستردگي، مطالعات شهرداری باید از پیوستگی برخوردار باشد تا مطالعات و پژوهش‌های موازی انجام ندهیم و یکی از وظایف ما نظام هماهنگ مطالعات شهرداری است تا در حوزه پژوهش، مطالعات توسعه‌ای و اجرایی از یکپارچگی لازم برخوردار باشد و براساس اولویت‌ها انجام شود.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت کمیته خرید کالای خارجی گفت: هر خرید کالای خارجی باید به اطلاع کمیته خرید کالای خارجی برسد و این کمیته دقت می‌کند که آیا واقعا امکانش نیست در داخل تولید شود و در این راستا مهندسی معکوس قطعات الکترونیکی و مکانیکی قطار شهری توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال پیگیری است.
کریمی با بيان اينكه از پايان‌نامه‌هايي كه به موضوعات شهري مربتط باشد حمايت مي‌كنيم، گفت: حمایت از حدود 50 موضوع  پایان نامه دکترا و ارشد مرتبط با موضوعات شهرداری با رقم  یک تا 5 میلیون را انجام داده‌ایم.
مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد در پايان با اشاره به توليد دوچرخه برقي، بيان كرد: تولید دوچرخه و سه چرخه برقی مورد نیاز شهر مشهد با استفاده از باتری ایرانی را مدنظر داریم که تمام قطعات آن ساخت داخل باشد که در این زمینه وارد مذاکره می‌شویم و یک نمونه از این دوچرخه در نمایشگاه را ارائه می‌کنیم.
گفتني است، هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی از تاریخ 14 تا 17 آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار مي‌شود كه مراجعه كنندگان مي‌توانند از ساعت 10 صبح تا 17 از اين نمايشگاه بازديد كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار