مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) خراسان رضوی بیان كرد: امروز دریافتیم که با از تأسی شعار«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» نیازی به برجام نبود.
کد خبر: ۳۳۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 03 December 2016
محمد رجبی  درگفتگو با تابناك رضوي، با اشاره اهداف سفر کاروان پیاده «حرم رضوی تا حرم حسینی» گفت: از جمع 110 زائر خراسان رضوی نزدیک به 30 نفرآن تربت جامی بودند و بیش از 70 روز مسیر را با پاهای آبله شده پیموند که فقط صرف زیارت نبوده بلکه  یک حرکت بزرگ فرهنگی در تعظیم شعائر اسلامی و حضور در اجتماع میلیونی اربعین حسینی بوده است.

برخی مسائل فرهنگی کاملاً با دیدگاه های اسلامی،مذهبی و دینی در تناقض است
این فعال فرهنگی از برخی شیوهای کار فرهنگی و دیدگاه های متعدد آن از جمله موسیقی، تئاتر و همچنین سینما که بالاجبار از پرده اکران پایان کشیده می شود و مغایر شعائر اسلامی ابراز تأسف کرد و افزود: برخی مسائل فرهنگی کاملاً با دیدگاه های اسلامی،مذهبی و دینی در تناقض است.

وی تصریح کرد: امروزه به کاروان های پیاده که به عشق امام حسین(ع) و امام رضا(ع) در حال حرکت اند کار فرهنگی می گویند به سایر کارها هم نیز بدین شکل، بنابراین تعریف مطلوب و مناسبی از فرهنگ غنی و غیر آن ارائه نمی شود هر کس هر جور دلش خواست کار فرهنگی می کند.

وی با اشاره حدیثی از امام جعفر صادق (ع) مبنی بر این که تفکر و اندیشه درست یک جامعه اسلامی بر سه پایه استوار است خاطرنشان کرد: 1- «حُسن ملاقات» یعنی حرف هایمان از سرلج نباشد و خدا را در نظر بگیریم 2- «حُسن استماع» یعنی به سُخنان علما و بزرگان دینی و در حال حاضر مقام معظم رهبری خوب گوش جان بسپاریم 3- «حُسن جواب» یعنی با استدلال درست و روشنگرانه جواب مخاطب را دادن است و که اگر این سه مورد عملی شود جامعه دچار هرج و مرج و خُسران نمی شود.

چهار چوب هیأت های مذهبی فقط بر پایه منویات ولایت فقیه استور است
محمد رجبی اذعان داشت: متأسفانه هر کسی وارد سازمان و اداره ای می شود برای آن یک چهارچوب خاص ترسیم می کنند الا هیأت های مذهبی و کاروان پیاده های کربلا و مشهدالرضا که چهارچوب و قواره ی آن فقط بر پایه منویات ولایت فقیه استوار است و امروز راه و منش حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری را دنبال و ترویج می کنیم.

وی اظهار داشت: ما بدهکار هیچ تفکر و جناحی نیستیم الا اندیشه حضرت امام (ره) و راهبردهای رهبر معظم انقلاب که متأسی از تفکر اسلام ناب و قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد:ایشان می فرمایند عمل زیارت قبر جدم امام حسین(ع) تنها فضیلتی است که از تمام اعمال مستحبی بالاتر است و اهل خاص خودش را دارد که عنایت مخصوص خداوند شامل آن فرد و گروه می شود.

 وی ادامه داد: این سوق دادن ها،این ضجه زدن ها و هدایت کردن دل ها مردم به سمت و سوی کربلا معلی رمزی است که تا ظهورامام زمان (عج) و منتغم خون حسین(ع) نباید از ذهن مُحبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یک لحظه هم پاک شود.

رسانه های معاند داعش را درست می کنند ولی خبرنگار ما دغدغه دین ندارد
مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) خراسان رضوی در بخشی دیگر سخنان با انتقاد از برخی تنگ نظری ها در مورد انعکاس تجمعات و اقامه عزای حسینی در رسانه ملی و جراید محلی گفت: دشمنان قسم خورده اسلام، امام حسین(ع) و انقلاب در رسانه خود داعشی درست می کنند که حتی اروپایی ها هم به خون خواری شان اعتراف دارند وهمواره از داعش دفاع می کنند ولی سوژه ای که برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام مفید و اثر گذار است کمتر خلق در فضای مجازی نشر داده می شود این برای ما درد بزرگی است که خبرنگار ما دغدغه دین ندارد.

محمد رجبی اضافه کرد:امروز چرا مطالبات رهبر معظم انقلاب که گره گشای خیلی مسائل مهم کشور از جمله اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و... در کشوی میز فلان معاون فلان رسانه و دولتی بایگانی می شود چون به عمق نگاه و دور اندیشی" معظم له" توجه نداریم و هنوز انقلاب و ارزش های اصلی آن را درک نکردیم.

وی با بیان این مطلب که دولت سر دعواهای سیاسی و جناحی چند ماه بودجه صدا و سیما را قطع کرد یادآور شد: آیا این ها کارها برای خدا است یا برعلیه اسلام، دستاوردهای و ارزش های انقلاب و آرمان های امام و رهبری و شهدا انجام می شود.
 
با از تأسی شعار«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» دریافتیم که امروز نیازی به برجام نبود
این فعال فرهنگی اذعان داشت: امروز خبرنگاران ما باید به سراسر دنیا پیام مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) را مخابره کنند و اگر این آرمان  و مکتب به عنوان یک الگوی برتر و سیره و منش ائمه اطهار(ع) در زندگی مردم ساری و جاری می شد و برخی از مسئولان دولتی سهل اندیشی نمی کردند ما امروز نیازی به برجام و مذاکرات نداشتیم.  

وی با اشاره واهمه ی برخی ها از انتخاب ترامپ و یا خانم کلینتون گفت: دشمنی و سیاست دولتمردان آمریکایی که فرقی نکرده مهم این است که ملت و دولتی  که پشتوانه آن امام حسین(ع) و شعار«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» است هرگز ذلت نپذیرند، همان طور که جوانان این کشور در هشت سال دفاع مقدس با تأسی ازحضرت علی اکبر(ع) به میدان نبرد رفتند و به فیض شهادت نائل شدند.

رجبی با اشاره به این که تهاجم و نفوذ فرهنگی خطرناک تر از جنگ سخت است ابراز داشت: این برای برخی مسئولان ننگ است که ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) بگویند برخی ها نسبت به منافع ملی بی خیال اند و بعضی سهل انگار و ساده اندیش اند که با شعار«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» امام حسین(ع) در تعارض باشد.

وی تأکید کرد: تعظیم شعائر اسلامی مُختص یک روز دو روز نیست که کاروان پیاده اربعین و مشهدالرضا(ع) راه بیندازیم، تعظیم شعائر دینی و مکتب اهل بیت (ع) بایستی سیصد و شصت  و پنج روز سال بزرگ و محترم نگه داشته شود نه محرم و صفر که دل ها آماده است.

لرزه کاخ سفید از حرکت فرهنگی عقیدتی  پیاده زائران حسینی و رضوی است
مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) یادآورشد: امروز چنگ زدن به  دامن ابا عبدالله الحسین(ع) و مکتب اهل بیت (ع) نیاز اصلی جامعه اسلامی ماست، چون حسین(ع) عزت،شجاعت را به ما آموخت نه آن که من طلبه با این همه مُستندات تاریخی گیر کنم که امام حسین(ع) هم اهل جنگ بود هم اهل مذاکره و بعد ولی فقیه در سخنرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

محمد رجبی توصیه کرد:آمریکا هر روز تحریم جدیدی روی می کند و برجام رو هر روز به شکل های مختلف نقض می کنند بعد دولتمردان کشور دست روی دست گذاشتند و منتظر این هستند که حضرت آقا دستور بدهند سانتریفوژها راه اندازی شود، باید یک پاسخ دندان شکنی در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد.

وی درپایان عزت و اقتدار کشور را نسبت وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مهم تر و بالاتر دانست و گفت: امروز پیام فرهنگی وعقیدتی پیاده روی اربعین وآبله های پای عزادران که این مسافت را طی می کنند کاخ سفید را به لرزه در آورده است چون این حرکت یک فرهنگ ارزشی انقلابی متأثر از قیام امام حسین(ع) است که باعث عزت و اقتدار کشور شده است.
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار