رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: سال 1393 تعداد هفت وقف و پارسال 14 وقف در این شهرستان ثبت شد اما شمار وقفها از ابتدای امسال تاکنون افزایش قابل ملاحظه ای داشته و به ثبت 21 وقف جدید رسیده است.
کد خبر: ۳۳۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 03 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدصادق خلیلی به مناسبت هفته وقف بدون اشاره به موضوع این وقفها افزود: نیت بیشتر واقفان این موارد تعزیه داری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که البته با راهنماییهایی انجام شده واقفان را متقاعد کردیم در متن وقفنامه ها دست متولیان را برای هزینه کرد درآمد موقوفه بازتر بگذارند.
وی ادامه داد: امروزه موضوعاتی مانند بهداشت و درمان، ورزش، مدرسه سازی و حتی موضوع تأمین امنیت نیاز به وقف دارد که باید برای تشویق مردم به سمت رسانه های فعالیت کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: تاکنون سه انجمن یاوران وقف بقاع، یاوران وقف ایثار و شهادت و یاوران وقف قرآن در این شهرستان تشکیل شده است.
وی همچنین اظهار کرد: دو هزار و 500 دانش آموز قرآنی زیر نظر اداره اوقاف کاشمر مشغول حفظ قرآن هستند لذا تلاش داریم موقوفه قرآنی که محدودیتی در آن نباشد ایجاد شود تا بدین وسیله وقف در فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان گسترش پیدا کند.
خلیلی در ادامه گفت: 95 درصد موقوفات منفعتی در کاشمر احیاء و درآمدزا شده اند اما هنوز بسیاری از رقبه ها فاقد درآمد هستند بطوری که 20 درصد آنها قابلیت پیگیری اقتصادی و حقوقی دارند.
وی افزود: مردم نسبت به احکام وقف آشنا نیستند. به رغم اینکه زمینهای اغلب ادارات وقفی است اما برخی مسئولان آنها تاکنون سندی تنظیم نکرده و اجاره های خود را پرداخت نمی کنند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار