بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« سقوط جنگنده سوری در شرق حلب؟»،«اعترافات اروپائیان در مورد خواسته های غیر واقعی در مورد اسد» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 04 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 بمب خبری که «دختران داعش» منفجر کردند
این دختران بعد از خارج شدن از ساختمان های تحت سیطره داعش وانمود کردند که می خواهند از دست داعش فرار کنند ولی خود را میان نیروهای لیبی منفجر کردند و 4 تن از آنها را کشتند و 35 تن دیگر را زخمی کردند."
 به نقل از وبسایت خبری "الغد"، دختران داعش بعد از عبور از ایست و یازرسی نیروهای امنیتی لیبی، خود را میان این نیروها منفجر کردند.
بنا بر این گزارش، این دختران جلوی چشم خبرنگاران خبرگزاری رویترز، بعد از خارج شدن از ساختمان های تحت سیطره داعش وانمود کردند که می خواهند از دست داعش فرار کنند ولی خود را میان نیروهای لیبی منفجر کردند و 4 تن از آنها را کشتند و 35 تن دیگر را زخمی کردند.
 این خبر در رسانه های عربی و غربی بازتاب زیادی داشته است؛ چرا که دختران داعش دو کودک به همراه خود آورده بودند تا وانمود کنند قصد حمله و تهدید کسی را ندارند ولی خود را با عملیات انتحاری میان تجمع نیروهای امنیتی منفجر کردند./جام نیوز
بی‌محلی عامدانه السیسی به ملک سلمان؟
صبح روز شنبه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر سفر دو روزه‌اش به امارات را به پایان رساند، از سوی دیگر بعد از ظهر همان روز «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان وارد ابوظبی شد.
با توجه به تیره و تار شدن روابط دو کشور بعد از ماجرای اعلام مواضع قاهره در خصوص بحران سوریه و رأی مثبت این کشور در شورای  امنیت به طرح روسیه درباره حلب، حضور رئیس جمهور مصر و پادشاه عربستان در یک روز در امارات و برگزار نشدن دیداری بین دو طرف، گمانه‌هایی را مطرح کرد که روابط قاهره و ریاض هنوز به حالت عادی باز نگشته و السیسی زمان خروجش از امارات را به شکلی برنامه ریزی کرده که با پادشاه عربستان دیداری نداشته باشد.
در پاسخ به این گمانه‌ها «علاء یوسف» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرده که سفر السیسی به امارات بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده صورت گرفته و به جز تمدید یک روزه زمان سفر بدون تغییر اجرا شده و هدف از آن دیدار با مسئولان اماراتی و حضور در مراسم روز ملی این کشور بوده است.
این در حالی است که پیشتر روزنامه الرأی کویت گزارش داده بود که چند کشور عربی از جمله کویت، بحرین و امارات برای رفع اختلاف پنهان مصر و عربستان دست به کار شده‌اند .
روزنامه مصری الیوم هم در گزارشی مدعی شده بود قرار است نشستی سه جانبه میان سلمان بن عبدالعزیز و عبدالفتاح السیسی و با حضور ولی‌عهد ابوظبی در امارات برگزار شود تا اختلافات دو کشور از میان برداشته شود.
با بازگشت السیسی به مصر و برگزار نشدن دیدار سه جانبه‌ای که رسانه‌های مصری از آن خبر داده بودند، برخی کارشناسان اعلام کردند این دستپاچگی رسانه‌های مصری در انتشار خبر و ادعای میانجیگری امارات برای حل بحران عربستان و مصر چهره بدی از رئیس جمهور این کشور ایجاد کرده و اینگونه به نظر می‌رسد که السیسی یک روز اقامتش در امارات را تمدید کرده تا با ملک سلمان دیدار کند اما پادشاه عربستان با تأخیر وارد امارات شد تا با السیسی دیدار نکند.
عادل دسوقی در پایگاه خبری «اخبار24»، نوشته این حجم دستپاچگی رسانه‌های مصری و روش پوشش گمانه‌ها و شایعات از منابع آگاه درباره دیدار السیسی با ملک سلمان برای جایگاه رئیس جمهور مصر مضر است و تا حدی این فرضیه را تقویت می‌کند که انتشار این گونه اخبار با هدف قبلی و به منظور تخریب چهره السیسی صورت می‌گیرد.
سقوط جنگنده سوری در شرق حلب؟
فعالان رسانه ای وابسته به گروه های معارض در سوریه از سرنگونی یک فروند جنگنده سوری در شرق حلب خبر دادند.العالم: فعالان وابسته به گروه های تروریستی در سوریه اعلام کردند که عناصر مسلح مستقر در شرق حلب، روز شنبه یک فروند جنگنده "ال 39" نیروی هوای سوریه را بر فراز این شهر سرنگون کرده اند.به گفته این منابع این حادثه صبح روز شنبه به وقوع پیوست و این جنگنده بر فراز محله قاضی عسکر در نزدیکی درمانگاه العیون در مناطق شرقی حلب، سقوط کرده است.خبرهای ضد و نقیضی در سایت های اینترنتی وابسته به گروه های مخالف در این خصوص منتشر شده است و حتی برخی از این سایت ها اعلام کرده اند که این هواپیما به علت نقص فنی سقوط کرده است، این درحالی است که برخی پایگاه های اینترنتی دیگر ادعا کرده اند که این جنگنده از سوی عناصر مسلح هدف قرار گرفته و به گفته "شبکه شبه رسمی اخبار حلب الشهباء" هر دو سرنشین این هواپیما کشته شده اند.
اعترافات اروپائیان در مورد خواسته های غیر واقعی در مورد اسد
روزنامه «تایمز» انگلیس اعلام کرد که مسئولان ارشد اتحادیه اروپا با نزدیک شدن به اوج نبرد حلب اعتراف کردند که خواسته های کشورهای غربی در خصوص کنار رفتن بشار اسد از قدرت غیرواقعی بوده است.
به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «تایمز» انگلیس با استناد به منابع مطلع اعلام کرد که مسئولان ارشد اتحادیه اروپا با نزدیک شدن به اوج نبرد حلب اعتراف کردند که خواسته های مطرح شده توسط کشورهای غربی در خصوص کنار رفتن بشار اسد از قدرت غیرواقعی بوده است.
بنا بر اعلام روزنامه تایمز، اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه کمک های مالی به دولت بشار اسد در مقابل تحقق صلح در سوریه را داده و به نظر می رسد این اقدام با هدف حفظ تأثیر اروپا در جنگ سوریه باشد.
این روزنامه انگلیسی همچنین ادامه داد که احساس رو به افزایشی در اتحادیه اروپا وجود دارد که ایالات متحده آمریکا به عنوان شریک غرب، در حاشیه روند مذاکرات سوریه قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان دیدار دو هفته قبل خود با گروه های معارض سوری بجای پافشاری بر کنار رفتن بشار اسد بسته پیشنهادات جدیدی را ارائه کرده است که متضمن ارائه کمک های مالی برای راضی کردن تمام طرف ها می شود.
این گزارش می افزاید که این پیشنهادات همسو با قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت که خواهان اجرای روند انتقال سوریه است، می باشد.
این روزنامه به نقل از یک منبع در معارضان سوری پیرامون طرح اروپا نوشت: موگرینی خواهان ارائه طرح اتحادیه اروپا برای حل و فصل نزاع است. به موجب این طرح یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت اما جزئیات آن مبهم است. اما در مقابل در صورت توافق تمام طرف ها به این طرح پول های کلانی به همه خواهد رسید.
روزنامه تایمز افزود که پیشنهادهای اروپا شامل روند باز توزیع قدرت در استان های سوریه است که گروه های مسلح وابسته به معارضان معتدل را قادر می سازد در نیروهای امنیتی محلی ادغام شوند اما سازمان های دولت مرکزی، حفظ خواهند شد؛ البته با ساز و کاری دمکرات تر.
این در حالی است که پیشنهادهای اروپایی به آینده بشار اسد اشاره ای نکرده است.
روزنامه تایمز همچنین ادامه داد که رهبران اروپا مواضع خود در قبال حل بحران سوریه را به دلیل نگرانی از اینکه این بحران به تدریج ساختار سیاسی در منطقه را تخریب می کند تغییر داده اند و موضوع بحران پناهندگان در تمام قاره اروپا نقش ویژه ای در این زمینه داشته است.
بنا بر اعلام تایمز، رهبران اتحادیه اروپا هرچقدر هم که باقی ماندن بشار اسد در قدرت برای آنها ناراحت کننده باشد، در این شرایط بازسازی سوریه را تنها وسلیه جلوگیری از سرازیر شدن آوارگان سوری به اروپا می دانند.
فراخوان برای تعیین جانشین البغدادی
گروه تروریستی داعش با فراخوانی سرکردگان خود، روند تعیین جانشین برای ابوبکر بغدادی را آغاز کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، گروه تروریستی داعش با فراخوانی سرکردگان خود، روند تعیین جانشین برای ابوبکر بغدادی را آغاز کرد.
بر این اساس، داعش ازفرماندهان نظامی و امنیتی خود در رقه سوریه خواسته است برای تعیین جانشین ابوبکر بغدادی، سرکرده فعلی این گروه تروریستی به عراق بروند.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوریه که این اطلاعات را منتشر کرده است، اعلام کرد: فرماندهان و افراد برجسته مختلف این گروه تروریستی از جمله سرکرده جیش‌الشام و فرمانده ایالت رقه به نشست تعیین جاشین بغدادی دعوت شده اند.
گروه تروریستی داعش به دنبال آغاز عملیات آزاد سازی موصل در ماههای اخیر تعدادی از فرماندهان اصلی خود را از دست داده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار