امام جمعه مشهد با بیان اینکه وقف از بهترین اعمال است، گفت: عمل وقف و برکات آن ادامه‌دار است و پرونده خیرات آن هیچ‌وقت بسته نخواهد شد و از دیگر آثار آن توسعه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی است.
کد خبر: ۳۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 04 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش همه واقف باشیم در تالار نور اظهار داشت: مسأله‌ای که موجب گشایش بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود عمل «وقف» است.

وی ادامه داد: اقتصاد اگر در یک مسیر درست قرار نگیرد بزرگ‌ترین افت فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تأثیرات وقف در جامعه تشریح کرد و گفت: انجام وقف می‌تواند از انباشته شدن ثروت در بین یک قشر خاص در جامعه جلوگیری کند و همچنین موجب رفاه زدایی شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه انباشته شدن سرمایه در بین یک قشر از جامعه موجب آسیب‌های فراوان است افزود: اگر جامعه دچار تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی شود و خوش‌گذرانی و عیش و نوش یک ارزش تلقی شود جامعه دینی سقوط می‌کند.

وی مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه زندگی اشرافی دانست و اظهار داشت: در کشوری که پر از مشکلات اقتصادی است بعضی برای حل آن به در خانه استکبار به دنبال دریوزگی رفته‌اند.

امام‌ جمعه مشهد با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: از جمله مباحثی که در فرهنگ اسلامی به‌عنوان یک فرهنگ با اصالت مورد توجه قرار گرفته عمل «وقف» بوده اما در جریان انقلابی مورد غفلت واقع‌ شده است.

علم‌الهدی اظهار داشت: نتیجه گردش پول در بین ثروتمندان این است که امکانات و سطح زندگی مادی خود را بالا ببرند و ارزش در زندگی آن‌ها تجمل‌گرایی قرار گیرد که در این صورت معیارها و استعدادهای فکری افراد از مسیر اصلی فرهنگی باز می‌ماند.

وی ادامه داد: در شرایط تجمل‌گرایی افراد، جامعه میدان رفاه‌زدگی و محرومیت می‌شود و قشر آسیب‌زده که توان یک زندگی مرفه را ندارند مجبور به انجام اعمال ضد ارزشی می‌شوند و جامعه دینی سقوط می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه وقف می‌تواند به‌عنوان یک مسئله واکسینه در برابر ضربه‌های اقتصادی در جامعه عمل کند گفت: ثروت افراد اگر به‌جای بهره‌برداری صرفاً شخصی، در جهت بهره‌برداری عامه قرار گیرد تعادل اقتصادی حفظ می‌شود و همچنین از آسیب‌های اجتماعی، فسق و فجور جلوگیری می‌شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه وقف، آثار و برکات دائمی در جامعه و برای شخص واقف دارد تشریح کرد: وقف یک عمل جریان ساز در جهت رشد جامعه است و همچنین  برکات و خیرات دائمی برای فرد واقف به همراه دارد.

وی با بیان اینکه وقف از بهترین اعمال است بیان کرد: عمل وقف و برکات آن ادامه‌دار است و پرونده خیرات آن هیچ‌وقت بسته نخواهد شد و از دیگر آثار آن توسعه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تأثیرات تجمل‌گرایی در جامعه تصریح کرد: در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی فراوان است دروازه‌های کشور برای ورود اتومبیل‌های آخرین سیستم بازشده تا در خیابان‌ها خودنمایی شود و این‌ها نتیجه ارزش شدن تجمل‌گرایی است.

علم‌الهدی اعلام کرد: یکی از مواردی که در حل مشکلات فرهنگی حاشیه شهر مشهد کمک مؤثری کرد مسئله «وقف»بود.

وی افزود: امروزه باید در مسئله وقف با نگرشی نو وارد شد و با اقدامات ارزشی شرایط فرهنگی جامعه را توسعه بخشید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار