رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن گفت: در سطح شهرستان بردسکن 150 مرکز فرهنگی فعال است که به ازای هر 10 هزار نفر در شهرستان 20 مجموعه فرهنگی وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 04 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسن مدرس صبح امروز در جمع مسؤولان کانون‌های مساجد و انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان اظهار کرد: شهرستان بردسکن دارای 6 انجمن فعال از قبیل انجمن ادبی، فیلم و عکس، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، هنرهای نمایشی و انجمن خوشنویسی است.

وی با بیان اینکه در طول سال همایش بزرگداشت سعدی، مولانا و فردوسی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته توسط انجمن هنرهای نمایشی 50 برنامه تعزیه‌خوانی در سطح شهر و روستا برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن با بیان اینکه 65 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح روستای شهرستان دایر است، گفت: چهار مؤسسه فرهنگی هنری در حوزه آموزش رشته‌های کاردانش و سه مؤسسه فرهنگی که در حوزه همایش‌ها و نمایش‌ها در سطح شهرستان فعال هستند.

مدرس از تأسیس نمایشگاه دائمی کتاب در بردسکن خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه در کانون مساجد سطح شهرستان کتابخانه وجود دارد، با همت شهرداری بردسکن نمایشگاه دائمی کتاب افتتاح شد.

وی با بیان اینکه جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جایگاه نظارتی، هدایتی و حمایتی است، گفت: حمایت‌های مالی به مؤسسات فرهنگی و کانون‌ها از کانال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام نمی‌شود بلکه ماهیانه و یا سالانه مبالغی مستقیم به‌حساب مؤسسات فرهنگی ثبت‌شده واریز می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد بودجه‌ای در اختیار ندارند و مجری برگزاری برنامه‌های فرهنگی هم نیستند.

مدرس اظهار داشت: باید به سمت ایجاد زیرساخت‌هایی حرکت کنیم که این ساختارها مجریان برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشند و دولت نیز از آنها حمایت کند.

وی به بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: فقط تعداد اندکی از هنرمندان شهرستان زیر پوشش بیمه هستند و سال‌هاست که بیمه هنرمندان دچار مشکل ساختاری شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن افزود: صندوق حمایت از هنرمندان در شهرستان ایجاد شده و امیدواریم دولت نیز از این صندوق حمایت لازم را داشته باشد.

مدرس با بیان اینکه باید بخش خصوصی وارد میدان فرهنگی شود اظهار کرد: با ورود بخش خصوصی مؤسسات فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد شهرستان توسعه و گسترش پیدا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار