معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار قوچان احداث پارک‌سوار و ساماندهی مسافربرها در این شهر را ضروری و انجام آن را نیازمند فرهنگ‌سازی در میان عموم مردم دانست.
کد خبر: ۳۳۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 04 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید مسعود یاوری با اشاره به اینکه برای جمعه‌بازار این شهرستان اداره صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی باید محل جدید را شناسایی کند، اظهار داشت: بخش خصوصی و هم اتاق اصناف برای راه‌اندازی در مکانی جدید اعلام آمادگی کردند که موضوع در جلسه آتی شورای ترافیک مطرح خواهد شد.

وی بحث پارک‌سوار، ساماندهی مسافربرها و اتوبوس‌ها را یک زنجیره به‌ هم‌پیوسته دانست و تصریح کرد: اجرای پارک‌سوار موردنیاز بوده و ساماندهی مسافربرها یک ضرورت محسوب می‌شود که نیازمند همکاری نیروی انتظامی و انجام فرهنگ‌سازی در میان مردم و مسافربرها است.

معاون فرماندار قوچان با یادآوری اینکه ایجاد و بهره‌برداری از پارک‌سوار بدون فراهم شدن فرهنگ موردنیاز مؤثر نخواهد بود، گفت: شهرداری با فوریت در حال ورود به این موضوع بوده که باید پیگیری‌ها در این زمینه انجام شود اما در حال حاضر اولویت شهرداری اقدام برای دسترسی لاین تندرو به کندرو در بلوار امام رضا (ع) روبروی پارک شهید فهمیده است.

اجرای طرح دوربین‌های نظارت کنترل ترافیک در قوچان نیازمند اعتبار است

یاوری بابیان این مطلب که برای دوربین‌های نظارت ترافیکی سطح شهر مبلغی در نظر گرفته و مکان‌یابی‌ها انجام‌شده بود، بیان کرد: مصوبات موردنیاز از دستگاه‌ها و مراجع ذی‌صلاح برای انجام در تقاطع‌های موردنظر اخذ شد اما متأسفانه تخصیص اعتبارات به ثمر نرسید و پروژه با آن اعتبار نتوانست عملیاتی شود.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ موردنظر نیز در برابر اقداماتی که باید انجام شود قابل‌توجه نبوده است، عنوان کرد: شهرداری قوچان اقداماتی را در خصوص مرکز کنترل ترافیک انجام داده است اما باید مجدد اعتباری تصویب و تخصیص پیدا کند تا پروژه راه‌اندازی شود.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار قوچان بابیان این موضوع که سرعت وسایط نقلیه در جامعه با توجه به نوسازی ناوگان خودرویی کشور رو به افزایش است، یادآور شد: یکی از اقدامات برای کنترل سرعت نصب دوربین‌های کنترل ترافیک جاده‌ای هست که این موضوع در جاده قوچان به چناران، فاروج و درگز انجام‌شده است.

یاوری با اشاره به اجرای پایگاه مشترک امداد و نجات و راهداری در سه‌راهی امامقلی این شهرستان و تأمین کانکس موردنیاز با امکانات و تجهیزات از مدیریت بحران استان، گفت: برای بررسی تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی قوچان چندین دستگاه مأمور شناسایی فنی و کارشناسی علت وقوع حوادث شده‌اند تا در جلسه شورای ترافیک راهکار فنی برای این موضوع ارائه شود.

وی بابیان این مطلب که سرعت‌گیر موجب کاهش تلفات جانی و فوتی می‌شود اما شاید افزایش تصادفات خسارتی را به همراه بیاورد، تأکید کرد: اجرای سرعت‌گیر بحث فنی بوده و سرعت‌گیر ایجادشده در روبه‌روی مؤسسه حکیم نظامی از مسیر قوچان به چناران مشکلی ندارد اما تمام مشکلات در مسیر مقابل آن به دلیل جانمایی نامناسب تابلوها است.

معاون فرماندار قوچان با اشاره به اینکه اگر تابلوها در سمت چپ جاده قرار بگیرند دید راننده بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: با همه تفاسیر و دید دوگانه در مسائل فنی و کارشناسی پیرو مصوبه قبلی شورای ترافیک پس از احداث پل عابر پیاده در این مسیر باید سرعت‌گیر جمع‌آوری شود و این موضوع به شهرداری نیز اعلام‌شده است.

منبع: فارس
برچسب ها: پارك سوار ، قوچان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار