رئیس فدراسیون کشتی از میزبانی مشهد مقدس برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان‌ پهلوان تختی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 05 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، علیرضا رشیدیان در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اراده وزارت ورزش و جوانان بر برگزاری این مسابقات بین‌المللی در استان است و از این امر استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این مسابقات باید با کیفیت، مشخصات و استانداردهای بین‌المللی برگزار شود و خراسان رضوی و مشهد بسیاری از زیرساخت‌ها برگزاری چنین مسابقاتی اعم از سالن‌های کشتی، فضاها و امکانات ورزشی مناسب و ظرفیت‌های اقامتی و غیره را در سطح بین‌المللی داراست.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در این راستا باید تمامی اقدامات و برنامه‌ها برای برگزاری مطلوب این مسابقات در مشهد بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، روشن، تدوین و انجام شود که بدین منظور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مسئول مستقیم پیگیری مباحث، برگزاری جلسات هماهنگی، تقسیم و واگذاری امور به بخش‌های مربوطه و نظارت کامل بر آن‌ها خواهد بود.

رشیدیان با بیان این‌که باید در برگزاری شایسته این مسابقات از ظرفیت‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی بهره گرفته شود؛  ابراز امیدواری کرد: برای آمادگی در این راستا حداقل شش ماه زمان نیاز بود که الآن با توجه به محدودیت زمانی باید به‌صورت فشرده و بسیج همه بخش‌ها در یک تعامل مطلوب اقدام شود و سربلندی کشور و مشهد را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این برنامه باید درخور و شایسته  مشهد امام رضا (ع) برگزار شود و یادگاری نه‌تنها برای کشتی خراسان بلکه برای جام جهان‌پهلوان تختی باشد.

استاندار خراسان رضوی برگزاری این دوره از مسابقات در آستانه سال 2017 و انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی را به فال نیک گرفت.

رئیس فدراسیون کشتی کشور نیز گفت: فدراسیون کشتی در نظر دارد این دوره از مسابقات را با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های قابل‌توجهی که این خطه در رشته کشتی دارد در این شهر برگزار نماید.

رسول خادم با بیان اینکه مسابقات کشتی جام جهان‌پهلوان تختی در رنکینگ جهانی در گروه الف قرارگرفته است، عنوان کرد: این مسابقات در سه رشته کشتی آزاد، فرهنگی و پهلوانی با حضور 46 تیم داخلی و خارجی با 600 میهمان و ورزشکار برگزار می‌شود.

وی افزود: 30 تیم از آن‌ها خارجی و در بخش داخلی سه تیم ملی و شش تیم در رشته آزاد و شش تیم کشتی فرنگی و چهار تیم در رشته شرکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: مسابقات کشتی جام جهان‌پهلوان تختی به‌عنوان معتبرترین ورزشی مسابقات کشور است که امسال دو منطقه آزاد برای میزبانی این رقابت‌ها مطرح بود اما به دلیل نقش و اهمیت خراسان رضوی در کشتی امسال در مشهد برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات کشتی جام جهان‌پهلوان تختی مهم‌ترین مسابقه بین‌المللی ورزش کشور است، افزود: هویت فرهنگی این مسابقات برای ما بر هویت فنی آن غالب است و باید از این ظرفیت مراقبت شود ازاین‌رو تصمیم بر آن شد در آستانه سال 2017 که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین‌شده به مشهد منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات 30 دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تا زمان برگزاری مسابقات فرصت زیادی نداریم و تاکنون هم در ارسال دعوت‌نامه‌ها تأخیر شده که باید سریع‌تر اقدام کرده و در یک تعامل و هماهنگی خوب نسبت به برنامه‌ریزی مطلوب در این راستا اقدام نماییم.

وی گفت: فدراسیون کشتی هم در این زمینه در تأمین هزینه‌ها با خراسان رضوی مشارکت می‌کند اما باید برنامه‌ریزی دقیقی در بحث انجام مقدمات کار صورت گیرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار