هم‌زمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در مدارس کاشمر اجرا شد.
کد خبر: ۳۳۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 05 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، صبح امروز هجدهمین دوره مانور زلزله و ایمنی که به‌صورت نمادین در دبیرستان نمونه دانش و با حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و اعضای شورای مدیریت بحران برگزار شد، دانش‌آموزان با شنیدن صدای آژیر خطر در مکان‌های امن و مناسب جاگیری کردند و شیوه‌های انتقال مصدومین و کمک‌های اولیه و نیز اطفای حریق را آموزش دیدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر در پایان این مانور در جمع دانش‌آموزان، لازمه کاهش خسارت ناشی از حوادث را داشتن آمادگی لازم دانست و گفت: هدف از برگزاری این نوع مانورها آشنایی دانش‌آموزان با نقاط امن و روش‌های امن و جاگیری صحیح در مدارس است.

علیرضا معین‌زاده با اشاره به اینکه در برگزاری این مانورها نقاط ضعف و ایرادات احتمالی درخصوص عکس‌العمل دانش‌آموزان در هنگام اعلام وقوع زلزله شناسایی و در راستای برطرف کردن آن تلاش می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا ابتدا باید بحث ایمنی سازه موردتوجه قرار گیرد و تمام شیشه‌های پنجره و درب‌ها با استفاده از برچسب ایمن‌سازی شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با شناسایی نقاط امن باید درخصوص نحوه پناه‌گیری تمرین کنند تا در زمان بروز حادثه راحت‌تر بتوانند عکس‌العمل ایمنی داشته باشند، یادآور شد: کنار دیوار به‌صورت نشسته، زیر نیمکت‌ها و کنار آن بهترین نقاط جاگیری در مدارس است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر با تأکید بر اینکه نخستین گام در برابر هرگونه حادثه حفظ خونسردی است، تصریح کرد: قطعاً با حفظ خونسردی می‌توان تصمیم درستی که کمترین خسارت را داشته باشند، انجام داد.

گفتنی است در این مانور نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس 115 کاشمر که به همراه دستگاه‌ها و تجهیزات امدادی حضور داشتند، آموزش‌های لازم را نیز به دانش‌آموزان ارائه کردند.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار