کد خبر: ۳۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار شهرستان اردکان با تأکید بر مهیا شدن فضای نقد سازنده در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه زنده و پویا، باعث تحرک و پیشرفت و اصلاح جامعه می‌شود.

«هادی مقیمی» در گردهمایی به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اردکان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای دانشجو، بر فراهم شدن فضای نقد سازنده در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: دانشگاه زنده و پویا، باعث تحرک و پیشرفت و اصلاح جامعه می‌شود.

وی شانزدهم آذر را سالروز شهادت سه دانشجوی مبارزی خواند که جانانه در مقابله با استبداد داخلی پهلوی و استکبار خارجی ایستادند و جنبش دانشجویی را پایه‌گذاری کردند.

مقیمی به نقش ارزنده و بی‌بدیل دانشجویان در مناسبت‌های مختلف و حوادث انقلاب و پس از آن اشاره کرد و افزود: جنبش دانشجویی با همراهی روحانیت روشن‌ضمیر و رهبری امام خمینی(ره)، پایه‌گذار انقلابی شگرف در ایران شد و در سال‌های پس از انقلاب نیز دانشجویان کوشیدند تا با زنده ‌نگهداشتن روحیه استکبارستیزی، پرسش‌گری و آرمان‌خواهی، انقلاب و نظام را از گزند دشمنان داخلی و خارجی حفظ کنند.

وی مسئولیت‌پذیری، نقد منصفانه و عالمانه و تحصیل را از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت دانشجویان به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه در همه زمینه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده باشد.

فرماندار در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی اشاره و تصریح کرد: آرمان و اندیشه دانشجویان باید اهتمام به حق مردم باشد، چون مردم‌سالاری یعنی حق حاکمیت مردم و این حاکمیت باید درباره ولی‌نعمتان خود پاسخ‌گو باشد.

وی استقلال، عدالت‌خواهی، آزاداندیشی، نقد و روشن‌گری در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و گفت: تمرین این آرمان‌ها در محیط دانشگاهی به تربیت مدیران موفق و کارآمد آینده کشور منجر خواهد شد.

مقیمی سپس به تشریح وضعیت اقتصادی در شهرستان اردکان پرداخت و گفت: قریب به دو دهه است که اردکان با همت مسئولان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است اما رابطه صنعت و دانشگاه در این شهرستان با چالش‌های جدی روبرو است و ارتباط این دو ساختار باید بیش از پیش تقویت شود.

 فرماندار در پایان نیز ایجاد رشته‌های جدید مرتبط با صنعت را از مقدمات اساسی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت مناسب، پیوند دانشگاه و صنعت در اردکان بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان نیز در این مراسم روز دانشجو را روز مبارزه با دشمنان و فضولان در مملکت خواند و اظهار کرد: نتیجه برگزاری باشکوه چنین روزی، بیداری داشجویان و خار چشم دشمنان خواهد شد که باید در برگزاری چنین مراسمی در همه دانشگاه‌ها بیش از پیش توجه کرد.

وی افزود: دشمنان این وطن با دیدن حضور جمیع دانشجویان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و امثال این مراسم واهمه دارند و باید سعی کرد در این راستا بهترین برنامه‌ریزی‌ها از سوی دانشگاه‌ها انجام پذیرد.

امام جمعه اردکان سوءاستفاده جناحی و حزبی از احساسات پاک جوانان حاضر در مراسم روز دانشجو را نفی و خاطر نشان کرد: نباید در چنین مراسمی حضور و احساسات دانشجویان را علیه یا نفع حزبی و جناحی خاص استفاده کرد و یا در راستای تخریب فردی خاص سوءاستفاده کرد بلکه باید این احساسات را علیه دشمنان قسم خورده این آب و خاک استفاده کرد.

گفتنی است، در این مراسم جمعی دیگر از مسئولان اساتید و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند که در آن از گروهی از دانشجویان برتر این دانشگاه تجلیل شد و با برنامه‌های فرهنگی به پایان رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار