امام جمعه سنقرو کلیایی گفت:برای رفع موانع و معضلات ازدواج جوانان، رجوع به فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آن ضروری است.
کد خبر: ۳۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 10 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛حجت الاسلام مجید صفدری افزود:موضوع ازدواج در بین جوانان، خانواده ها و جامعه به یک معضل تبدیل شده که برای رفع آن بایستی شرایط موجود و استفاده از داشته ها و کم توجهی به موانع ازدواج مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه سنقرو کلیایی قشر جوان را به عنوان پتانسیل و توانمندی ارزشمندی برای جامعه دانست و گفت: بایستی در خصوص رفع مشکلات و هموار کردن مسیرحرکت آنها به سمت پیشرفت و تعالی گام برداریم.

فرماندار سنقرو کلیایی هم کاهش آمار ازدواج نسبت به سالهای قبل را ناشی از تغییر نگاه در خانواده ها دانست وگفت: این اتفاق زنگ خطری است نظیر آنچه که در گذشته در کشورهای غربی اتفاق افتاده به طوری که امروز علی رغم اعمال سیاستهای تشویقی در این کشورها تغییری در تمایل به ازدواج ایجاد نشده است.

یاور محمدی آموزش و پرورش را مهمترین ظرفیت درخصوص انتقال نگاههای مثبت به خانواده ها ذکر کرد و گفت: در بحث استحکام خانواده برگزاری نشست ها، سخنرانیها، کلاسهای آموزشی و از همه مهمتر افزایش و تقویت واحدهای مشاوره خانواده و تشویق به ازدواج آسان توسط دستگاههای ذیربط ضروری است.

فرماندار سنقرو کلیایی همچنین اهمیت ورزش و استفاده از تمامی امکانات دستگاهها را برای رونق فعالیتهای ورزشی مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه های ورزشی از قبیل ورزشهای صبحگاهی و زورخانه ای و... که نشاط آورهستند، بخش زیادی از ناراحتی های روحی و روانی را کاهش داده و امید به زندگی را در جوانان افزایش می دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سنقرو کلیایی نیزارئه برنامه هایی در خصوص ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت، فرنگی و هنری، نمایشگاههای تخصصی، مسابقات قرآنی و تشکیل سمن ها را توسط دستگاههای عضو ستاد سماندهی جوانان و ارسال گزارش به اداره ورزش و جوانان را با محوریت فرمانداری خواستار شد.

رضا صیفوری توجه به ورزش همگانی و کارکنان ادارات، مسابقات ورزشی در سطح مدارس و توجه به ورزش روستاها، ایجاد فضاهای ورزشی توسط شهرداری و حمایت از قهرمانان ملی را از نیازمندیهای ورزش و جامعه ورزشی شهرستان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار