مدیر فرهنگسرای کودک و آینده از برگزاری تورهای نیم‌روزه تفریحی ویژه کودکان مشهدی با عنوان «کودک، بازی، خلاقیت» در سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 11 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید صادقی بیان کرد: با هدف ایجاد فضای شاد، آموزش و خلاقیت برای کودکان این تورها طرح ریزی و به اجرا گذارده شد.
 
تورهای نیم‌‌روزه بازی و شادی ویژه کودکان مشهدی برگزار می‌شود 
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای کودک و آینده چهار بوستان موضوعی با محورهای مختلف آموزش شهروندی برای کودکان و نوجوانان دارد؛ گفت: کودکان در پارک‌های موضوعی ایمنی ، سلامت و قانون، دنیای موازی و دنیای بازی  با بازی و سرگرمی آموزش‌های شهروندی می‌بینند.
 
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با بیان اینکه این تورها با استقبال زیادی روبرو است؛ اضافه کرد: مخاطبان این  پارکها  در طول سال تحصیلی کودکان مهدکودک و دبستانی ها هستند و در فصل تابستان و ایام نوروز مخاطبین آزاد از ویژه برنامه های تورهای نیم روزه این فرهنگسرا استفاده می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه  پارک‌های موضوعی همزمان با افتتاح  فرهنگسراها آغاز به‌کار کردند؛ گفت: از سال 87 که فرهنگسرای کودک و آینده افتتاح شد؛ پارک‌های موضوعی در این فرهنگسرا فعالیت خود را شروع  و در طول سال مخاطب‌های مختلف  زائر و مجاور در رده‌های سنی 4 تا 9 سال  را می‌پذیرند.
 
صادقی با بیان اینکه در پارک موضوعی ایمنی  کودکان با آتش نشانی، نحوه اطلاع رسانی به سامانه 125 و آموزش های ایمنی  حریق آشنا می شوند؛ گفت: آموزش های که در این فرهنگسرا و در پارک موضوعی ایمنی به کودکان داده می شود بیشتر قالب بازدارنده و هشدار دهنده است.  
وی گفت: در پارک موضوعی سلامت که برگرفته از آموزش تغذیه سالم است؛ بر روش‌های تغذیه سالم  کودک تاکید شده و با محوریت مربی تخصصی، در این قسمت کودک به یک انتخاب صحیح از بین تمامی خوراکی‌ها می‌رسد.  
 
 مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با بیان اینکه در این تورهای نیم روزه به نوعی  توضحات تغذیه سالم ، سلامت دندان و دهان به دانش آموز و کودک  آموزش داده می‌شود؛ افزود: پارک موضوعی دیگری داریم به نام قانون . در این پارک آموزش‌های صحیح  به ویژه  در مورد  قوانین راهنمایی و رانندگی، خط کشی خیابان‌ها و رد شدن از تقاطع‌ها با زبان  کودکانه آموزش داده می شود .
 
وی افزود:  پارک دنیای موازی برگرفته از داستان‌ها  و قصه‌هایی قرآنی است در این فضا کودک مرحله به مرحله در جریان این داستان‌ها قرار می گیرد وعلاوه بر آن  در هربخش  از این داستان‌های آموزنده که توسط مربیان تخصصی این بخش ارائه می‌شود ، بازی‌هایی شامل آموزش‌های شهروندی به کودک ارائه می شود .
 
وی در ادامه گفت :  در این مرحله  کودک آزادانه در محیط مدرسه و کلاس درس‌، محیط محله و در نهایت بستر مسجد وارد میشود و آموزه‌های دینی را فرا می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: اخرین پارک موضوعی  فرهنگسرای کودک و آینده دنیای بازی است که بهترین بازیهای فکری در رده های سنی مختلف برای کودکان تدارک دیده شده  و با توجه به سن مخاطب  با همراهی مربی در اختیار او قرارداده می شود .
 
وی اضافه داشت : امتیاز ویژه این پارک حضور آزاد مخاطبین زائر و مجاور است وپدرو مادر میتوانند همراه کودک خود  وارد این پارک شده  و بازی  های فکری را دریافت و همراه فرزند دور یک میز بنشینند  که علاوه بر بازی این حس در  فرزند ایجاد می شود که پدر و مادر   در مسیر بازی و شادی همراه او هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار