مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام:
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: اکنون بدهی دولت به 540 هزار میلیارد تومان رسیده است و این به این معنا است که بیش از 8 سال درآمد نفتی را دولت پیش خور کرده است.
کد خبر: ۳۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 11 December 2016
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ظهر امروز  در جلسه جریان شناسی ایران معاصر در مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه توفیق داشته‌ام  و زمینه فراهم شد تا زمانی که سفیر مکزیک بودم 300 نفر مسلمان  شوند و هزاران نفر  به این نتیجه رسیدند  که پیامبر(ص) پیامبر الهی بودند.
وی با اشاره به اینکه در خارج از کشور وضعیت به گونه‌ای است که هر حرفی را باید اثبات کنیم، گفت: من روش منطق و اثبات را در دانشگاه های داخل کشور در مورد حجاب به کار برده‌ام  و اثراتش را دیده‌ام و شاهد بوده‌ام که افرادی با  حجاب شدند.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: در باورهای کلیساها تحریف‌های زیادی وارد شده است  و حتی  بر سر در کلیسا‌ها نوشته شده است که عقل و استدلال بزرگترین دشمن ایمان است در صورتی که اسلام می‌گوید یک ساعت تفکر بالاتر از 70 سال عبادت است.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواهیم تبلیغ کنیم باید مخاطب را بشناسیم و این موضوع مهمی است.
وی با بیان اینکه باید نهایت تلاش برای گسترش اسلام صورت گیرد و مطالعات به صورت ریشه‌ای باشد، افزود:  اکنون برای تبلیغ نیاز به حضور در یک مکان نیست و از طریق ابزار روز زمینه تبلیغ فراهم شده است.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه هر قشر بسیج باید یک معاونت بین المللی تبلیغی داشته باشد، گفت: از هنر نیز باید برای تبلیغ اسلام استفاده کنیم.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: اگر احادیثی را که ما در اختیار داریم در مسیحیت وجود داشت تاکنون دنیا را گرفته بودند.
وی با بیان اینکه سوالات زیادی در اذهان مردم وجود دارد که باید پاسخ داده شود، گفت: می گویند کشور نفت خیزی هستیم و چرا در زمان آقای احمدی نژاد که درآمد کشور به اوج رسید مشکل وجود داشت.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: برخی این مشکلات را به ناکارآمد بودن بخش‌های مختلف  نسبت می‌دهند و این تصور ناکارآمدی در برخی وجود دارد.
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه اقشار و قومیت‌های مختلف در کشور فکر می‌کنند که حقشان خورده شده است، گفت: باید برای مردم مسائل بیان شود و بگوییم که چه شده است.
وی بیان کرد: در سال 91 درآمد نفت کشور 61 هزار میلیارد تومان بود که اگر بر فرض این رقم را بر تعداد جمعیت و 12 ماه تقسیم کنیم به هر نفر ماهیانه 67 هزار تومان می رسد در حالی که مردم از این درآمد مبالغ چند میلیونی را در ذهن دارند.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام اضافه کرد: زمانی که تصور مردم از درآمدها چندین برابر است و تصورات نادرست از درآمد نفتی دارند بدبین می‌شوند و فکر می‌کنند که حقشان خورده شده است و این تصورات کم کم زمینه نارضایتی و تعارضات را ایجاد می‌کند.
قدیری ابیانه  افزود: نتیجه این تصورات بی اعتمادی است و زمانی که اتفاقی مانند اختلاس نیز رخ دهد به این موضوعات دامن زده می‌شود.
وی  با اشاره به اینکه باید رفع توهم کنیم، گفت: در ایران باورها بر این است که حکومت باید نیازها را برآورده کند  و همه مطالبه گر و متقاضی شده است و این موضوع که بنشینیم و حکومت نیازهای ما را برطرف کند عامل تنبلی اجتماعی در کشور شده است.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه وجود نفت، گاز و معادن جای کار و تلاش را نمی‌گیرد، افزود: اکنون بدهی دولت به 540 هزار میلیارد تومان رسیده است و این به این معنا است که بیش از 8 سال درآمد نفتی را دولت پیش خور کرده است.
قدیری ابیانه افزود: دولتی که این میزان بدهی را دارد چگونه فیش نجومی می دهد و بدتر از این موضوع این است که دریافت کنندگان فیش های نجومی  را ذخیره نظام عنوان می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس گذشته تصویب کرد که 30 درصد از یارانه بگیران که دارای وضعیت مناسب هستند حذف شوند و این یارانه‌ها برای اشتغال افراد نیازمند تخصیص یابد اما دولت تمام تلاش خود راگذاشته تا این اقدام صورت نگیرد.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: رئیس بانک ملت 600 میلیون تومان حقوق دریافت کرده است و این میزان 5 برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا است.
قدیری ابیانه  با اشاره به اینکه اگر نتیجه برجام این بود که حتی همه تحریم ها نیز لغو می شد و وضعیت به قبل از تحریم ها بر می گشت باز مشکلات حل نمی شد، گفت: طبق آمار کارمفید کارمندان در ادارات دولتی ایران 22 دقیقه در روز است و این نشان می‌دهد که با این وضع اقتصاد پیش نمی رود و باید کار و تلاش داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت کار کردن و توجه به کار درکشور، گفت: وضعیت اقتصادی در کشور مناسب نیست و نباید به هر بهانه‌ای کار را تعطیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار