امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: پرداختن به تشریفات ازدواج و مهریه های زیاد و جهیزیه های سنگین و مجالس آنچنانی که این نوع مسائل خیلی اخلاق ها را فاسد کرده است، لذا باید فرهنگ سازی کنیم که مراسم عروسی چه در مهریه ، چه در جهیزیه ، چه در مجلس ساده تر و آسان برگزار شود .
کد خبر: ۳۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 11 December 2016
تابناک فارس به نقل از  مارگون: حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان در همایش ازدواج آسان واسلامی گفت: خانواده ها باید ازدواج آسان را مورد توجه قرار دهند تا جوانان بتوانند به موقع ازدواج کنند و زمینه استحکام خانواده فراهم شود.

 وی افزود:خداوند متعال در امر ازدواج می فرماید: در بحث ازدواج خداوند شمارا کفایت خواهد کرد، ازدواج بکنید. ازدواج در وضع معیشت شما دشواری خاصّی به وجود نمی آورد، بلکه بر عکس، خداوند شما را از فضلش غنی هم می کند. این وعده الهی  است.اما اینکه ما برای خودمان هزینه تراشی کنیم و نیازهای کاذب به وجود می آوریم، در این صورت بدون تردید مشکل پیش می آید، در اینجا مقصر خود ما هستیم، مقصر کسانی هستند سطوح توقعات و نیازهای کاذب را بالا می برند.

امام جمعه شهرستان گفت: پرداختن به تشریفات ازدواج و مهریه های زیاد و جهیزیه های سنگین و مجالس آنچنانی که این نوع مسائل خیلی اخلاق ها را فاسد کرده است، لذا باید فرهنگ سازی کنیم که مراسم عروسی چه در مهریه ، چه در جهیزیه ، چه در مجلس ساده تر و آسان برگزار شود .
 

وی گفت :مهریه های سنگین مال عصر جاهلیّت است. که پیامبر گرامی اسلام (ص) آن را منسوخ کرد، معلوم می شود نگاه پیغمبر (ص) در امر ازدواج جنبه قدسی است نه جنبه مادی.اما در جامعه امروزی بعضی ها بر این باورند که اگر مهریه را سنگین کنند این امر مانع طلاق می شود ، این یک خطای بزرگی است، هیچ مهریه سنگینی مانع از طلاق نمی شود و نشده است، بلکه آن چیزی که مانع طلاق می شود، اخلاق و رفتار و رعایت موازین اسلامی است.

 موسوی انور افزود: از طرفی مهریه کم به طبیعت ازدواج نزدیک تر است، زیرا طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسان است. این ارتباطی به مسائل مادی ندارد، شارع مقدس یک مهریه ای را معین کرده که  نباید سنگین باشد، باید جوری باشد که همه بتوانند انجام بدهند و توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی در بحث جهیزیه باید گفت: عزت دختر به اخلاق است  نه به مهریه و جهیزیه سنگین، جهیزیه برای دختر مایه عزت نیست، بلکه عزت دختر به اخلاق، رفتار و شخصیت او است. متاسفانه بعضی از خانواده های عروس خودشان را به زحمت می اندازند و اگر پول هم ندارند، به سختی  پول تهیه می کنند، برای این که یک جهیزیه پر زرق و برقی را مثلا در اختیار دخترشان بگذارند، این یک اشتباه بزرگ است که بعضی از خانواده ها در جامعه ما به آن دچار می شوند.

 امام جمعه شهرستان ضمن گلایه از بی برنامه ریزی وعدم اهتمام مسئولین در امور ازدواج جوانان گفت: اگرمردم و مسولین به امر ازدواج آسان جوانان اهتمام نورزند فرهنگ سازی دقیق و سیاست اساسی به خرج ندهند ، به زودی جامعه دچار بحران و چالش های جبران ناپذیری مواجه خواهد شد .شالکه های دینی و انسانی است ارزش والائی دارد و بنیان زندگی باید برگرفته از قرآن باشد.

وی با بین اینکه آمار طلاق در کشور بالا رفته وآفت های اجتماعی زیاد شده خاطر نشان کرد: بهترین راه رهائی جوانان و جامعه از آفات اجتماعی و خانوادگی، الهام گرفتن از منویات نبی مکرم اسلام (ص) و آسان گرفتن ازدواج است.

موسوی انور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم درباره ازدواج، اذعان داشت: رسول خدا(ص) فرمودند: بهترین ازدواج ها آنست که آسان انجام گیرد.وی ابراز داشت‌: ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) یکی از بهترین الگوها برای ازدواج جوانان است. در پایان مراسم از تعدادی از مزدوجین عروسی های آسان واسلامی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار