رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام خبر داد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: 82 درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی استان ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با بیش از 40 رشته کارشناسی و 8 رشته دکتری مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۳۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 11 December 2016

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: 82 درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی استان ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با بیش از 40 رشته کارشناسی و 8 رشته دکتری مشغول تحصیل هستند.

به گزارش تابنک ایلام،شهریار عباسی در نشست نمایندگان هیات موسس و اعضای هیات عالی نظارت منطقه 5 دانشـگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به مزیت های ایلام از جمله مرز بین المللی مهران با تردد بیش از 2 میلیون زوایر در اربعین حسینی و طبیعت بکر و زیبا و آثار باستانی فراوان بیان کرد: استان ایلام آخرین استان کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی درآن ساخته شده است و جمعیت آن کمتر از 670 هزار نفر است که جذب دانشجو در این استان را رقابتی کرده است.

دبیر هیات امنای استان ایلام بیان کرد: 36 مرکز آموزش عالی در استان ایلام با 42 هزار جمعیت فعال هستند که 24 درصد دانشجویان این استان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

وی به عملکرد واحد ایلام در حوزه فرهنگی، پژوهشی وآموزشی در3 سال گذشته پرداخت و گفت: با حضور دکتر میرزاده تحول شگرفی در عملکرد دانشگاه آزاد اسلام صورت گرفته است که در استان ایلام می توان به افزایش تعداد رشته های ارشد از3 رشته به 40 رشته ، تعداد کانون ها و تشکل ها از 6 به 13، اخذ مجوز10 نشریه و انتشار 4 نشریه دانشجویی، اجرای طرح های ماندگار فرهنگی از نصب سردیس داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشور، طرح جایزه ادبی " دا" ویژه زنان فرهیخته ، طرح تدوین کتابی تحت عنوان "نقش مردم ایلام در دفاع مقدس"، طرح جایزه علمی شهید رضایی نژاد و طرح های پژوهشی تدوین اخلاق حرفه ای با محوریت کشاورزی در استان ایلام، طرح تدوین دانشنامه فرهنگی استان ایلام و مجموعه پژوهش های علم در محضر قرآن و مفاخر ایلام اشاره کرد.

عباسی گفت: برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی، انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت در راستای درآمد زایی غیر شهریه ای، انعقاد تفاهم نامه با پالایشگاه ، پتروشیمی و ... راه اندازی دهها آزمایشگاه و کارگاه از جمله آزمایشگاه شیمی که یکی از مجهز ترین آزمایشگاه های غرب کشور است و.. می توان اشاره کرد.

وی بیان کرد : صرفه جوی و استفاده از امکانات موجود و بهینه سازی آنها از دیگر برنامه های دانشگاه در راستای کاهش هزینه ها در این چند سال بوده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: درآمدزایی از محل غیر شهریه به واسطه دوره های کوتاه مدت و حمایت از کارهای علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان و تلاش برای تبدیل آنها به ثروت، راه اندازی مرکز رشد ، انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی ، تالیف و ترجمله کتاب ، تولید مقالات علمی معتبر از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام است.

در این مراسم نمایندگان کارگروه های هیات موسس و هیات عالی نظارت منطقه 5 به بیان نقاط قوت و مشکلان واحد ایلام پرداخته که در ادامه معاونین دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه های خوب به سئوالان مطرح شده پرداخته و این نشست در فضایی صمیمی و کاربردی برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار