مدیر‌عامل قطار شهری کرمانشاه:
مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه برای ادامه روند نیازمند اعتبارات دولتی است.
کد خبر: ۳۴۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،سعید سلیم‌ساسانی امروز درخصوص لزوم اجرای طرح قطار شهری این شهر و همچنین مشکل کمبود اعتبارات پروژه، اظهار داشت: براساس مطالعات جامع و کارشناسی برروی ترافیک شهری کرمانشاه سامانه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و خودروهای شخصی در افق 1400 جوابگوی جابجایی مسافران در این کریدور نیست.

وی با اشاره به این مطالعات که قبل از تشکیل پروژه قطار شهری به شکل خاص در کرمانشاه انجام شده است، گفت: حاصل این مطالعات انجام شده، عددی است با عنوان «تقاضای سفر» که براساس آن برای سال 1400 تعداد مسافر جابجا شده 10 هزار و 100 نفر و برای سال 1410، نیز 16 هزار و 100 نفر در ساعت تعریف شده است.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه استفاده از یک سیستم ریلی برای این شهر را اجتناب‌پذیر دانست و تصریح کرد: کرمانشاه به‌عنوان مرکز غرب کشور باید جایگاه خاص خود را به‌دست آورد.

این مسؤول با اشاره به کمبود اعتبارات پروژه قطار شهری کرمانشاه، ادامه داد: 50 درصد اعتبارات این پروژه از منابع دولتی و مابقی نیز از مدیریت شهری تامین می‌شود که در هر 2 منبع تامین اعتبار، این پروژه با مشکل مواجه است.

سلیم‌ساسانی به اجرای احداث تونل قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: تونل قطار شهری کرمانشاه از سه‌راه 22 بهمن با کم کردن ارتفاع قبل از رسیدن به چهارراه بسیج وارد تونل می‌شود که تا میدان فردوسی ادامه دارد‌.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه بر روی زمین را 95 درصد اعلام کرد و افزود‌: مسیر روگذر در مرحله اجرای سازه‌ها و عرشه‌گذاری است.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که در زمان اجرای عملیات تونل قطار شهری مشکل ترافیکی برای شهروندان به‌وجود نیاید، متذکر شد: ارتفاع تونل‌ها در بخش زیرگذر این قطار شهری بین 23 تا 25 متر است و حدود 16 متر سرباره دارد تا ایمنی کار حفظ شود‌.

این مسؤول با بیان اینکه روزانه در مجموع در بخش زیرگذر پروژه قطار شهری کرمانشاه 6 متر تونل حفر می‌شود، گفت: با توجه به اینکه جابجایی تاسیسات زیرزمینی موجب کندی زمان عملیات اجرایی شده، هم‌اکنون در سه جبهه عملیات پروژه قطار شهری در حال اجرا است.

سلیم‌ساسانی فاصله ایستگاه‌ها این قطار شهری را بین 700 تا 800 متر عنوان کرد و ادامه داد: کیفیت و فناوری اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه همانند مترو تهران صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار