مجتمع کشت و صنعت و تجارت زعفران خواف روز دوشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهر سلامی این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 12 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، این مجتمع که اکنون مرحله نخست آن افتتاح شده، با اعتبار 15 میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر و زیربنای هزار و ۳۰۰ متر مربع
ایجاد شده است.
این واحد که قابلیت اشتغالزایی برای 500 نفر در فصل برداشت زعفران را دارد در دیگر ایام سال نیز ۳۰ نفر را در بخش فرآوری و بسته بندی زعفران، چای زعفران، پسته و دمنوش گیاهی مشغول می کند.
با توسعه این مجتمع کشت و صنعت و تجارت، در مرحله بعد کشتزار زعفران این مجتمع نیز ایجاد شده و فعالیت آن به حوزه فرآوری و بسته بندی حبوبات نیز تسری خواهد یافت.
استاندار خراسان رضوی در آیین گشایش این مجتمع، بر ضرورت توجه به رعایت اصول بهداشت و نیز برندسازی زعفران برای افزایش توان رقابتی تولیدات آن در بازار تاکید کرد.
علیرضا رشیدیان افزود: با توجه به نیاز منطقه به اشتغال، توسعه فعالیت این واحد می تواند به افزایش اشتغال زایی منجر شده و ادامه حیات آن را از نظر اقتصادی
توجیه پذیرتر کند.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی یک کانون فرهنگی، اجتماعی بانوان در شهر سلامی خواف فعالیت خود را آغاز کرد.
به گفته مدیر این مرکز، کانون مزبور سالانه توان آموزش 200 نفر را در رشته های خیاطی، گلدوزی، آرایش و پیرایش، بافت تابلوفرش و قالیچه و فراهم ساختن زمینه اشتغال آنها را دارد.
برچسب ها: زعفران ، خواف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار