فرماندار کهگیلویه انتقاد از حضور کمرنگ مدیران نظام اسلامی در مناسبت های ملی و مذهبی را بجا و از دغدغه های خود دانست و گفت: در شورای اداری تذکر می دهم و اعلام می کنم چنانچه مدیری در شهرستان حضور داشته باشد و در مراسمات شادی و عزای ائمه اطهار و نیز مناسبت های ملی شرکت نکند ضمن تذکر کتبی مورد با مدیر کل مربوطه مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 13 December 2016
فرماندار کهگیلویه در نشست رودررو با مردم گفت: با شرایط شورای شهر، مردم منتظر عزل شهردار و تغییر در وضعیت شهر نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، فرماندار شهرستان که به دعوت مدیر مسجد جامع دهدشت برای نشست رودررو با شهروندان امشب در این مسجد حضور داشت به پرسش‌های مردم با حوصله پاسخ گفت.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام موسی برسیاه مدیر مسجد جامع و رئیس دفتر امام جمعه اظهار داشت: دعوت از مسؤولان برای حضور در جمع مردم و پاسخگویی به سؤالات آنها یکی از برنامه‌های مسجد است.

برسیاه با بیان اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان و مدیر ارشد اجرایی است گفت: در نخستین نشست بنا به اظهارنظر شهروندان از فرماندار دعوت شده است.

وی افزود: پرسش‌های مردمی برای طرح در سلسله نشست‌ها جمع‌آوری و بر اساس اولویت ارائه می‌شود.

رئیس دفتر امام جمعه دهدشت اضافه کرد: 90 درصد پرسش‌های مطرح شده مرتبط با مدیریت شهری است به همین خاطر در نشست بعدی از شهردار و اعضای شورای شهر برای پاسخگویی دعوت شده است.

* شباهت وضعیت دهدشت با خرمشهر جنگ زده

این مسؤول وضعیت شهر دهدشت را جنگ زده و مشابه شرایط خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی عنوان و تصریح کرد: حتی چاله‌هایی که برای اجرای یک پروژه در این شهر کنده کاری شده به حال رها شده است.

وی به انباشت زباله در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مهاجرت مردم به یاسوج یا دیگر شهرها به خاطر آب و هوا نیست بلکه ناشی از بی توجهی به مبلمان شهری در دهدشت و بوی تعفن زباله است.

علی پوزش در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در ابتدا این مشکلات را به خود مردم ربط داد و تصریح کرد: انتخاب شهردار به شورایی بر می‌گردد که دستپخت شهروندان است اگر اظهار نارضایتی می کنید ناشی از انتخاب خودتان در انتخابات شوراها است.

* قانون اجازه عزل شهردار را به فرماندار نمی‌دهد

فرماندار کهگیلویه در ادامه خود را با مردم همدرد و هم‌عقیده دانست و گفت: بنده نیز از وضعیت شهر و عملکرد شهرداری راضی نیستم ولی از نظر قانونی دست فرماندار در عزل شهردار بسته است.

پوزش تصریح کرد: گزارش‌های قانونی ما درباره تخلفات شهرداری با حضور بازرسان دستگاه‌های نظارتی بررسی و سه بار رأی صادر شد اما به هر دلیل رأی صادره در هیأت حل اختلاف استانداری عوض شد!

وی در پاسخ به این مسؤول که تکلیف نهایی شهردار و وضعیت شهر چه می شود با صراحت اعلام کرد: این شورا نمی تواند شهردار را عزل کند، شفاف می‌گویم با شرایط موجود شهردار به قوت خود باقی است.

فرماندار کهگیلویه در ادامه افزود: مگر اینکه در رأی نهایی که از طریق قوه قضائیه صادر خواهد شد تکلیف به گونه دیگری دیگری مشخص شود.

پوزش البته محدودیت‌های مالی شهرداری را هم مد نظر قرار داد و با اشاره به هزینه حقوق پرسنل این نهاد گفت: نیروهای فاقد تخصص و خارج از ضابطه در دوره های گذشته وارد بدنه شهرداری شده است.

این مسؤول افزود: از 13/5 میلیارد تومان اعتبارات شهرداری بیش از 11 میلیارد تحقق پیدا کرد؛ از این مبلغ چهار میلیارد صرف حقوق و مزایا می شود مابقی باید در کارهای عمرانی هزینه شود.

پوزش از اجرای کمربندی دوم و بلوار منتهی به ساختمان جدید دادگستری به کارهای خوب شهرداری در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در پارک بلاد شاپور هم کارهای خوبی انجام شده و تعدادی از کوچه های شهر قرار است آسفالت شوند .

فرماندار کهگیلویه به مشکلات آبگرفتگی در نقاطی از شهر اشاره کرد و افزود: برای هدایت آب به خارج از شهر قریب به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

* فرآیند قانونی درباره تخلفات شهرداری طی شد/تکلیف نهایی در انتظار رأی قوه قضائیه

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه یادآور شد: به عنوان فرماندار نقش نظارتی بر شهرداری دارم فرآیند قانونی درباره تخلفات شهرداری را انجام دادم مابقی مسیر دست ما نیست.

وی با بیان اینکه بارها نسبت به عملکرد شورای شهر معترض بودم و از آنها برای خدمت به مردم دعوت می‌کردم افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات به اختلافات درونی اعضای شورا برمی‌گردد.

پوزش پرسش‌های در ادامه به پرسش‌های مرتبط با حوزه کاری خود پاسخ داد؛رعایت نشدن نظم اداری در ادارات،استفاده از خودروی دولتی در ساعات غیر اداری،وضعیت سمغان، حضور کمرنگ مدیران در برنامه‌های ملی و مذهبی،مشکلات مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی از دیگر مواردی بود که فرماندار کهگیلویه درباره آنها توضیحاتی ارائه داد.

* تذکر کتبی به مدیرانی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی شرکت نمی‌کنند

فرماندار کهگیلویه انتقاد از حضور کمرنگ مدیران نظام اسلامی در مناسبت های ملی و مذهبی را بجا و از دغدغه های خود دانست و گفت: در شورای اداری تذکر می دهم و اعلام می کنم چنانچه مدیری در شهرستان حضور داشته باشد و در مراسمات شادی و عزای ائمه اطهار و نیز مناسبت های ملی شرکت نکند ضمن تذکر کتبی مورد با مدیر کل مربوطه مطرح خواهد شد.

پوزش استفاده از خودروی دولتی در ساعات غیر اداری را جز در مواقع مأموریت تخلف خواند و تأکید کرد: نیروی انتظامی موظف است خودرو را به پارکینگ منتقل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار