معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طی سال جاری و آینده موتورسیکلت‌های هسته مرکزی شهر مشهد برقی می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 14 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، هوشنگ غلام‌زاده در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد بیان کرد: دراین نمایشگاه توانمندی‌های حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد عرضه می‌شود و در کنار آن فضایی برای تبادل با دیگر شهرها در این حوزه به وجود آمده است.
وی افزود: همچنین از آنجایی که در طول روز شهروندان با حوزه حمل و نقل ارتباط گسترده‌ای دارند شهروندان با حضور در نمایشگاه می‌توانند با اقداماتی که در این حوزه انجام شده آشنا شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین در این نمایشگاه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اقدامات فرهنگی خود را نیز ارائه داده است.
غلام‌زاده در ادامه با بیان اینکه شرکت ترافیک هوشمند الیت یکی از شرکت‌های نوپا در مشهد است، تصریح کرد: همیشه شهروندان در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل ماموریت خاص و گستردگی فعالیتش سوالاتی داشتند که با حضور این شرکت در غرفه حمل و نقل و ترافیک می‌توان به ابهامات و سوالات شهروندان پاسخ داد.
وی در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: در سال‌های 93 و 94 بالغ بر 2200 دستگاه تاکسی در مشهد نوسازی شد که برنامه‌ریزی شده در سال جاری 3000 دستگاه تاکسی دیگر نوسازی شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیانه باید 250 دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود.
غلام‌زاده گفت: در حال حاضر قرارداد خرید 100 دستگاه مینی‌بوس و 100 دستگاه اتوبوس منعقد و قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس دیگر نیز قطعی شده است.
وی تصریح کرد: در کنار آن مذاکرات خرید 400 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال انجام است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده نیز بیان کرد: متاسفانه موتورسیکلت‌ها 5 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کنند لذا برنامه‌ریزی شده طی سال جاری و آینده ناوگان موتوری شرکت‌های هسته مرکزی شهر را برقی کنیم.
غلام‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین معضلات کلانشهرها است، گفت: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا کاهش تردد خودروهای شخصی و افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی است.
وی تصریح کرد: در مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد سهم حمل و نقل عمومی 75 درصد است که 45 درصد از این رقم باید در حوزه اتوبوسرانی باشد اما متاسفانه در حال حاضر تنها 20 درصد است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: برای رسیدن به درصد اتوبوس‌ها از حمل و نقل عمومی در مطالعات جامع حمل و نقل مشهد نیاز به اتوبوس بیشتر و مسیر ویژه داریم.
غلام‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص اختصاص بخشی از معابر مشهد به مسیرهای ویژه اتوبوس در حال انجام است تا حمل و نقل عمومی با زمان کمتری در شهر تردد کند چرا که این خود باعث رغبت شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد از 23 تا 26 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا است.
 
منبع: پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار