بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«وزیر احمدی‌نژاد: «درخواست 2 میلیونی از نماینده مجلس برای جابجایی میت!»،«نظر کرباسچی درباره برخی فحاشی‌ها علیه دولت»،«ماجرای کارتخوان در اتاق عمل چه بود ؟»،«واکنش نعمتی به حقوق 21 میلیونی نمایندگان!» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 14 December 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرط رهبر انقلاب برای عدم وجود رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز  در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای، جوان بودن جمعیت فلسطین را مهم برشمردند و با اشاره به اهمیت زنده بودن و حرکت کرانه باختری رود اردن افزودند: رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در 25 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از اخذ جریمه‌های دیرکرد
سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا درباره سفر اعضای کمیسیون اقتصادی به شهر مقدس قم گفت: اعضای کمیسیون با آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی از مراجع عالیقدر تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند. وی ادامه داد: در این دیدار، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی گزارشی از عملکرد کمیسیون به آیت‌الله العظمی جوادی آملی ارائه دادند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار، آیت‌الله العظمی جوادی آملی از اخذ جریمه‌های دیرکرد و موضوع ربا در سیستم پولی انتقاد و به کمیسیون اقتصادی تأکید کرد که به دغدغه‌های شرعی در موضوعات مالی و پولی توجه جدی شود.خانه ملت این خبر را منتشر کرده است.

نظر کرباسچی درباره برخی فحاشی‌ها علیه دولت
غلامحسین كرباسچی - د‌‌بیركل حزب كارگزاران سازند‌‌گی - در روزنامه «اعتماد» می‌نویسد: این روزها و به بهانه‌های گوناگون شاهد‌‌ آن هستیم كه د‌‌ر رسانه‌های حقیقی و مجازی و نطق‌ها و سخنرانی‌ها موجی از ناسزاها و كلمات زشت نثار مد‌‌یران و مسئولان د‌‌ر رد‌‌ه‌های مختلف می‌شود‌‌ به‌گونه‌ای كه گاهی حتی از تعابیر خصمانه نیز عبور می‌كنند‌‌. د‌‌ر این زمینه سهم فحاشی‌ها علیه مسئولان د‌‌ولتی و به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور محترم از همه بیشتر است. «حتی برای غیرسیاسی‌ترین شهروند‌‌ان ما هم تجربه سی و چند‌‌ ساله جمهوری اسلامی روشن ساخته كه اد‌‌بیات ناسزا و فحاشی چیزی نیست كه تود‌‌ه‌های مرد‌‌م و اكثریت جامعه آن را بپسند‌‌ند‌‌ و تحت تاثیر آن قرار بگیرند‌‌.»

مردان آرایش زنان در برخی آرایشگاه‌ها را انجام می‌دهند 
رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه 10 هزار آرایشگاه غیرمجاز در حال فعالیت هستند، گفت: بعضا باندهای فساد با رهبری آرایشگاه‌ها دنبال می‌شوند، حتی دختران را به خارج از ایران می‌فرستند، در تهران به وفور گزارش داریم توسط آقایان اقدامات آرایشی را برای زنان انجام می‌شود. علیرضا جمشیدی در نشست طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور، با بیان اینکه اقدامات ناجا در تهران  قوی بوده است، گفت: خبرهایی رسیده که قرار است محموله‌ای به کشور برسد که تاکید شد قبل از رسیدن بارهای قاچاق به تهران لیست خریدها در کشتی و گمرک بازبینی شود. به غیر از گمرک شهید رجایی، 120  گمرک دیگر وجود دارد و باید رصدهایمان را قبل از ترخیص کالا قوی کنیم. 

واکنش لاریجانی به حقوق میلیونی نمایندگان
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره اظهارنظر اخیر محمود صادقی درباره حقوق نمایندگان، گفت: این‌گونه در حق نمایندگان ظلم می‌شود؛ چرا که حقوق‌شان شفاف است. یک نماینده ممکن است در پنج شهرستان دفتر داشته باشد. لاریجانی تصریح کرد: بنابراین، مسائلی همچون هزینه‌های نمایندگی و اجاره دفتر را نباید جزء حقوق نمایندگان حساب کنید. این‌گونه در حق نمایندگان ظلم می‌شود و علاوه بر آن، این اقدام تخریب بلاوجه است. چرا این کارها را می‌کنید.

هشدار شدید چمران به وزیر صنعت
مهدی چمران در گفت و گو با میزان گفت: به دلیل تغییر ساعت و کوتاه شدن طول روز، شاهد هستیم که میزان ترافیک طی روزهای اخیر در شهر تهران افزایش قابل توجهی داشته است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تفاهم صورت گرفته با مسئولان وزارت صنعت به منظور انتقال نمایشگاه های پایتخت به محل شهر آفتاب خاطرنشان کرد: پس از تفاهم صورت گرفته در سال 83 با مسئولان وزارت صنعت، این بار تفاهم نامه جدیدی را با محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت به امضا رساندیم و مقرر شد بر اساس این تفاهم، نمایشگاه های برگزار شده در تهران به شهر آفتاب منتقل شوند.چمران افزود: تذکر بسیار جدی را به مسئولان وزارت صنعت ارائه کردیم و اگر به این تذکرات توجه نشود، هشدار قبلی مبنی بر تشکیل زنجیره انسانی در اطراف نمایشگاه بین المللی تهران را اجرایی خوایم کرد.

اقدام مجرمانه نماینده مجلس با انتشار اشعار پروین اعتصامی
جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، بیستمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در بخشی از سخنانش با اشاره به موضوع پرونده محمود صادقی نماینده مردم تهران گفت: ارسال گزارش پرونده‌های اتهامی محمود صادقی به همراه مستندات آن برای رییس محترم مجلس با این هدف بود که جناب آقای دکتر لاریجانی و نمایندگان محترم مجلس به مظلومیت قوه قضاییه پی ببرند و بدانند که اقدامات مجرمانه او تا چه حد بوده و چگونه با درج اشعاری در توئیتر خود نسبت به قضات کشور توهین نموده است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

ریاست جمهوری دونالد ترامپ به خطر افتاد
با وجود پیروزی دونالد ترامپ در ایالت تگزاس اما کریس ساپران، یکی از الکترال کالج های این ایالت گفته است که در روز 19 دسامبر (29 آذر) در انتخابات نهایی به دونالد ترامپ رای نخواهد داد.لری لسیگ استاد دانشگاه هاروارد و عضو حزب دموکرات مدعی شده که 30 الکتور در سراسر آمریکا گفته اند که روز انتخابات نهایی الکترال کالج ها به ترامپ رای نخواهند داد.اگر 37 الکترال کالج، برخلاف آرای ایالتی رای بدهند، دونالد ترامپ از راهیابی به کاخ سفید بازخواهد ماند.

ماجرای کارتخوان در اتاق عمل چه بود ؟
محمد حسین میر دهقان مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در رابطه با گزارش دیشب اخبار 20:30 باید گفت شود این مرکز جز همین مراکز غیر درمانی و غیر مجازی که در ابتدا توضیح دادم قرار دارد و هیچ گونه ارتباطی با بیمارستان و اتاق عمل ندارد و اصولا در این مراکز غیر مجاز زیبایی فردی که اقدام به انجام عمل زیبایی دارد را بیهوش نمی کنند لازم به ذکر است شخصی که در این خبر معترض بود برای انجام کاشت مو به این کلینیک غیر مجاز مراجعه کرده است .مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار کرد : لازم به ذکر است وزارت بهداشت یکبار این مرکز غیر مجاز زیبایی را به دلیل فعالیت های غیرمجاز ، تعرفه های غیر معمول و غیر مصوب پلمپ کرده بود و همچنین در حال حاضر در صدد آن هستیم تا ظهر امروز از مقام قضایی دستور حکم پلمپ این مرکز را مجدد بگیریم .

اجرای مصوبه احراز هویت ادمین‌های تلگرامی
سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، درباره اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبه شورایعالی فضای مجازی در مورد بررسی صلاحیت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵۰۰۰ عضو، گفت: ما از قبل بستری را به نام samandehi.ir داشتیم که تا ۱۰ روز دیگر برای ثبت اعتبار ادمین شبکه‌های آماده فعالیت می‌شود. البته در حال حاضر این سامانه برای شبکه اجتماعی اینستاگرام آماده شده است.

مقایسه آزادسازی «حلب» با «خرمشهر»
پس از انتشار خبر آزادسازی حلب بسیاری این رویداد را با آزادسازی خرمشهر مقایسه کردند که این مقایسه واکنش‌های متفاوتی را به همراه داست. از جمله این مقایسه‌ها را روزنامه وطن‌امروز انجام داد که امروز با تیتر «شهر آزاد گشته» به سرود معروف آزادسازی خرمشهر اشاره دارد.

واکنش رئیس فراکسیون «مناطق ترک‌نشین» به شعار هواداران تراکتور/واکنش علم‌الهدی به «خودمختار» نامیدن مشهد/اقدام مجرمانه نماینده مجلس با انتشار اشعار «پروین اعتصامی»/ مقایسه آزادسازی «حلب» با «خرمشهر»

واکنش آیت الله مکارم به نقض برجام
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، خواستار آمادگی دولت در برابر نقض برجام در صورت اجرای تحریم های 10 ساله شد.این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم، با بیان اینکه دشمنان ما پیمان‌شکن هستند، بدعهدی آمریکا در اجرای برجام را محکوم کرد و گفت: آمریکا با تمدید تحریم‌ها در حال پیمان‌شکنی است، یکی از مقامات آمریکایی گفته بود «ایرانی‌ها باید به تحریم‌ها عادت کنند و ما سال آینده تحریم‌های بیشتری وضع خواهیم کرد» در مقابل این قلدرها باید ایستاد.وی تصریح کرد: ما در برجام امتیازات سنگینی به طرف مقابل دادیم، در مقابل اگر بخواهند نامردی و پیمان‌شکنی کنند، مساله قابل تحملی نیست، باید آماده بود.این مرجع تقلید افزود: البته کار عجولانه هم نباید کرد، باید منتظر بمانیم ببینیم برجام را پاره می‌کنند یا خیر؛ اگر تمدید تحریم‌ها را اجرایی کردند باید تصمیم مقتضی بگیریم، البته باید از هم اکنون مسؤولان و دولتمردان ما برای واکنش به نقض برجام آماده باشند؛ اما نباید در نقض برجام پیشقدم شویم.

واکنش نعمتی به حقوق 21 میلیونی نمایندگان!
بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 24 آذر در صحن علنی مجلس و در تذکری شفاهی گفت: یکی از دوستان طی روزهای اخیر مواردی را درباره حقوق نمایندگان مبنی بر اینکه بین 17 تا 21 میلیون تومان حقوق می‌گیرند مطرح کردند.وی با دروغ خواندن این موضوع و اینکه نمایندگان 5 میلیون و 400 هزار تومان بیشتر نمی‌گیرند، اظهار داشت: کسی که این موضوع را مطرح کرده خود از دانشگاه حقوق می‌گیرد و حقوق هیأت علمی به مراتب از حقوق نمایندگان بیشتر است.

واکنش پزشکیان به شعارهای برخی هواداران تراکتورسازی
نایب رئیس مجلس در واکنش به شعارهای برخی هواداران تراکتورسازی، آن را اقدامی «خلاف قانون» و «غیرقابل قبول» و از سوی افراد وابسته توصیف کرد.مسعود پزشکیان در واکنش به رفتارها و شعارهای خلاف مصلحت کشور از سوی برخی هواداران تراکتورسازی گفت: کسانی که بخواهند تمامیت و عزت این مملکت را نادیده بگیرند، فارغ از اینکه در چه سمت، لباس، جایگاه، مقام و زبان باشند، کار اشتباهی می‌کنند و آنها که چنین حرف‌هایی زده‌اند، قطعا افراد وابسته‌ای هستند و اینها در زمره مردم آذربایجان جای نمی‌گیرند.نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: ما این مملکت، این قانون و این جامعه را می‌خواهیم و اگر آذربایجان برای این کشور بیشتر از استان‌های دیگر فداکاری نکرده باشد، کمتر نکرده است.

یک افتخار حقوقی برای ورزش بانوان ایران!
برای اولین بار در ورزش کشور یک وکیل زن ایرانی عضو دادگاه بین المللی حکمیت ورزش(CAS) شد.به دنبال مکاتبات و پیگیری های لازم از سوی کمیته ملی المپیک و با موافقت دبیر کل(CAS)، پرند عزیزی  به عنوان یکی از داوران دادگاه بین المللی حکمیت ورزش انتخاب شد.پس از مکاتبات لازم از سوی کمیته ملی المپیک و ارسال مدارک کافی، دبیر کل دادگاه حکمیت ورزش(CAS) طی نامه ای به کمیته ملی المپیک کشورمان، ضمن تایید مدارک ارسالی خانم پرند عزیزی از سوی کمیته، او را به عنوان یکی از داوران دادگاه بین المللی حکمیت ورزش انتخاب کرد.این برای نخستین بار است که یک زن ایرانی به عنوان یکی از داوران دادگاه حکمیت ورزش(CAS)انتخاب می شود.دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) دادگاهی است برای حکمیت در رشته های مختلف ورزش جهان که مقر آن در لوزان سوئیس بوده و به اختلافات ورزشی رسیدگی خواهد کرد.

تجربه تلخ ائتلاف ۲+۱ تکرار نمی‌شود
محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در خصوص آرایش انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو گفت: مطمئن باشید، حتماً به جریان روحانیت مبارز کشور تحت عنوان جامعه روحانیت مبارز یا جامعه مدرسین احترام خواهیم گذاشت و نظرشان را دریافت خواهیم کرد و اساساً خودمان را جدای از آن‌ها نمی‌دانیم. او همچنین در پاسخ به این سوال که ورود قالیباف، جلیلی، ضرغامی و بسیاری دیگر از اصولگرایان به رقابت‌های انتخاباتی با هدف اصولگرایان در راستای معرفی یک نامزد منافات ندارد، گفت: به هیچ عنوان. احتمال دارد در مراحل ابتدایی تعداد بسیاری مطرح شوند و حتی در زمان نام‌نویسی نیز تعداد زیادی خود را معرفی کنند و در عرصه حاضر شوند اما در نهایت قطعاً به یک نامزد دست خواهیم یافت. نماینده اصولگرای کرمان در پاسخ به این‌که با چه پشتوانه‌ای فکر می‌کنید اتفاقی را که در جریان ائتلاف ۲+۱ در انتخابات ریاست جمهوری پیشین شاهد بودیم، تکرار نمی‌شود، گفت: دور قبل عزیزان ما مرتکب اشتباهی فاحش شدند و امیدواریم و باور داریم تجربه تلخ دوره گذشته، هرگز تکرار نخواهد شد.زاهدی در پایان در واکنش به موضع‌گیری احمدی‌نژاد مبنی بر عدم حمایت از هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی، گفت: این سوال را باید از آقای احمدی‌نژاد بپرسید.

واکنش علم‌الهدی به «خودمختار» نامیدن مشهد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد:در حریم مقدس رضوی قطعا نباید اجازه بدهیم که فسق و فجور شود و مخالفت من با کنسرت ها به همین دلیل است.آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: برخی رسانه ها عنوان کرده اند که مشهد خودمختار است اما میخواهم بگویم که یک مشهدی پذیرفته که در حریم رضوی زندگی کند پس حرمت این حریم را هم حفظ می کند.وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگراینکه باید روی فرهنگ میزبانی از زائر کار کرد و بدانیم که ما میهماندار میهمانان امام رضا (ع) هستیم.نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: این در شأن امام رضا(ع) نیست که در ایام سرما و برف،زایران درکنار خیابان‌ها و پارک‌ها هستند و ۴۰ درصد از ظرفیت هتل‌های پنج ستاره مشهد در اوج حضور زائران خالی است.نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: با دیدن این وضعیت باید فهمید که در مشهد نیاز به زائرسرای ارزان‌قیمت داریم وبرای همین است که آستان قدس در همین ابتدا برای ۴ هزار نفر فضای اسکان ارزان قیمت ایجاد می‌کند.

دستور اخیر روحانی ایستادن در میدان تیر است
علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم در یادداشتی در صفحه شخصی خود به دستور رئیس‌جمهوری به ظریف و صالحی واکنش نشان داد: دستور ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی را به آقایان ظریف و صالحی دیدم و دچار تحیر شدم، چراکه علی‌الظاهر ایشان یا عامدانه دستوری را ابراز نموده‌اند که با پیوست غیر اعلامی دیگری در عدم ضرورت انجام آن همراه است یا نسبت به سند برجام اطلاع لازم را نداشته یا دچار اشتباه شده‌اند و یا مشاورین وی با نیت‌هایی برخلاف مصالح کشور و منافع ملی به وی مشاوره نادرست داده‌اند، زیرا دستور به وزیر محترم خارجه یعنی داوطلبانه گردن را در طناب دار نهادن و باافتخار بر چهارپایه آن ایستادن یا خود را در میدان تیر در جایگاه سیبل قرار دادن است تا بااراده دیگران - که اینجا بخوانید آمریکا - زمینه آسیب‌پذیری ملت ایران را فراهم آورند.لذا یا مشاورین عزیز ریاست محترم جمهوری دچار نسیان و بی‌دقتی در فهم سند برجام شده‌اند و یا استمرار رویه گذشته و اعتماد به آمریکا را پیشه نموده‌اند و یا مأموریت خاصی را بیگانگان برای نفوذی‌ها جهت مشاوره غلط و ضربه زدن به مردم ایران تنظیم کرده‌اند.

پیگیری مجلس برای ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ و پسران زیر ۱۵ سال
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران، از پیگیری برای تهیه طرحی با موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال خبر داد و گفت: بر اساس استفتاء که از حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره این موضوع گرفته ایم، به مصلحت نبودن ازدواج دختران و پسران در این سنین با توجه به عدم بلوغ فکری و عقلی آنان برای ما مورد تاکید قرار گرفته و تلاش می کنیم تا طرحی با پشتوانه نظرات کارشناسان و مراجع تقلید برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این ازدواج ها تهیه و بررسی کنیم.وی افزود: تلاش می کنیم تا نظرات سایر مراجع تقلید را هم در این رابطه کسب کنیم تا در نهایت طرحی منطبق بر موازین شرع و مصلحت اجتماع ارائه شود.

توافق مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین در حمایت از روحانی
حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محقیق و مدرسین حوزه علمیه قم درباره نشست مشترک بین مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اخیرا روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی تشکیل جلسه داد. در این نسشت بحث‌های انتخاباتی مطرح شد هر دو مجمع بر سر حمایت از روحانی در انتخابات اردیبهشت سال ۹۶ به توافق رسیدند.این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: البته ما نقدهایی به آقای روحانی و دولت یازدهم داریم؛ کابینه یازدهم به خوبی نتوانسته آن طور که باید و شاید انتظارات مردم را برآورده کند، همین مسائل در این جلسه نیز مطرح و قرار شد که پیگیری‌های لازم به عمل آید.وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات و نقدهای موجود که اغلب نگرانی‌های ما و مردم است ماحصل یک‌سری شرایط دورنی و بیرونی است. این معضلات به خاطر وجود ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی که پیرامون روحانی وجود دارد، شکل گرفته و باید هرچه زود‌تر برطرف شود.فاضل میبدی تاکید کرد: تنها گزینه موجود در بین اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال ۹۶ آقای روحانی خواهد بود و جریان اصلاحات از وی حمایت خواهند کرد مگر اتفاق و شرایطی پیش بیاید که روحانی نتواند در انتخابات شرکت کند.

تشکیل ائتلاف بزرگ اصولگرایان تا ۲ هفته دیگر
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به زمان تشکیل ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای انتخابات 96 گفت: تلاش می‌کنیم همان سازوکاری که را در مجلس دهم بوجود آوردیم، در انتخابات پیش‌رو حفظ، به روز رسانی و گسترده‌تر کنیم.وی با بیان اینکه در حال رایزنی با اصولگرایان هستیم، ابراز امیداوری که ظرف 2 هفته آینده سازوکار جامع کشوری و تشکیلاتی اصولگرایان تشکیل و سپس اعلام شود.عضو ائتلاف اصولگرایان در تشریح جزئیات سازوکار این ائتلاف تصریح کرد: افراد ائتلاف اصولگرایان همان اعضای قبلی هستند با این تفاوت که افرادی که در گذشته یا حال نیز فعال سیاسی داشته و دارند با ساز و کاری جامع، به ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندند.باهنر ادامه داد: پس از تشکیل ائتلاف اصولگرایان، برنامه دعوت از فعالین اصولگرایان سراسر کشور برای شرکت در یک نشست یا همایش منطقه‌ای یا کشوری در دستور کار است.

درخواست 2 میلیونی از نماینده مجلس برای جابجایی میت!   
نعمتی نماینده تهران در مجلس در تذکری گفت: متاسفانه از روز گذشته رسانه ها روی موضوع حقوق نمایندگان کار می کنند. قطعا اینگونه اظهارات یک نماینده باعث کسر شان نمایندگان و مجلس می شود. جالب است که خیلی از افراد از روز گذشته به نمایندگان مراجعه کرده و پول درخواست می کنند! به طور مثال نماینده پلدختر به ما گفت که فردی آمده و گفته که 2 میلیون تومان از 21 میلیون تومان حقوق نماینده را به من بدهید تا برای جابه جایی میتم که تازه درگذشته، استفاده کنم. این موضوع یک دروغ بوده و نمایندگان بیشتر از 5 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت نمی کنند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

واکنش اصغر فرهادی به نامزدی فیلمش برای دریافت جایزه گلدن گلوب
اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که جدیدترین فیلمش «فروشنده» در فهرست نامزدهای جوایز گلدن گلوب قرار گرفت در واکنش به این امر گفت: «از شنیدن این خبر فوق‌العاده خوشحالم. این افتخاری است که برای سومین بار نامزد جایزه گلدن گلوب می‌شوم. می‌خواهم از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود هم از طرف خودم و هم از طرف گروه سازنده «فروشنده» که سال پیش همین موقع مشغول ساخت این فیلم در تهران بودند تشکر کنم». همشهری آنلاین این خبر را منتشر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار