سرپرست فرمانداری گیلانغرب از تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: تاکنون موردی از شیوع این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۳۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فرهاد همتی روز پنجشنبه در جلسه تشکیل ستاد پیشگری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلانغرب افزود: با توجه به گزارش های دریافتی، هم اکنون 12 کانون از موارد مثبت این بیماری در عراق شناسایی شده و با توجه به وجود 15کیلومتر نوار مرزی گیلانغرب با این کشور، پیشگیری و کنترل در این رابطه به ویژه در مناطق مرزی استان ضروری است.
وی اظهارکرد: همه دستگاه ها مکلفند با جدیت و حساسیت و برحسب درخواست و ضرورت، همکاری همه جانبه را با مجموعه دامپزشکی داشته باشند.
وی همچنین گفت: اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دستور کار عوامل ذیربط قرار گرفته است و در صورت مشاهده این بیماری آماده هرگونه مقابله هستیم.
مدیر شبکه دامپزشکی گیلانغرب هم با اشاره به اینکه اکنون بیش از 74 واحد مرغداری صنعتی و سنتی و یک واحد تخمگذار در این شهرستان فعال است، ادامه داد: بسیاری از واحدهای سنتی کمترین اصول بهداشتی را نیز ندارند و از فعالیت این واحدها جلوگیری می شود.
حسین حیدری با تاکید بر ضرورت برخورد با هرگونه عرضه مرغ زنده، افزود: اقدام های آموزشی، ارتقای دانش پرورش دهندگان مرغ، اطلاع رسانی، افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان لازم و ضروری است.
بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی است که به سه صورت قابلیت شیوع در انسان، پرندگان و خوک را دارد. این بیماری بسیار حاد و واگیردار و مشترک بین انسان و پرندگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار