در شماره سی و دوم ویژه‌نامه روزنامه خراسان ؛
سی و دومین شماره «رصد» از سري ویژه‌نامه‌های تحلیلی دفتر پژوهش روزنامه خراسان با موضوع آسیب‌شناسی و بررسی مسائل «سرمایه‌گذاری» در ایران منتشر شد.
کد خبر: ۳۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 17 December 2016
 به گزارش تابناک رضوی، در چند سال اخیر و بعد از کنترل تورم توسط دولت، کشور در یک رکود عمیق اقتصادی فرو رفت که منجر به کاهش رونق فضای کسب‌وکار و درنتیجه کاهش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران شد، در این شرایط دولت اولویت خود را اصلاح اقتصاد از طریق حل مشکلات سیاسی با غرب گذاشت. بنابراین بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چنین شرایطی جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.
 
«سرمایه‌گذاری» رصد شد! / از چالش‌های سرمایه‌گذاری در شهر مشهد تا مدل‌های سرمایه‌گذاری موفق 
 
بر همین اساس دفتر پژوهش روزنامه خراسان شماره 32 ویژه‌نامه تحلیلی رصد را به موضوع «سرمایه‌گذاری» اختصاص داده که این شماره ویژه‌نامه رصد در قالب سه پرونده مسائل سرمایه‌گذاری ایران را بررسی کرده است.
 
پرونده اول با عنوان «سرمایه‌گذاری از نگاه کلان» به مسائلی می‌پردازد که کلید حل آن در دست مسئولین و تصمیم گیران کلان کشوری است همچون تأثیر بانک‌ها بر سرمایه‌گذاری، جایگاه بهره‌وری در سرمایه‌گذاری سودآور، بروکراسی‌ها و مقررات مخل سرمایه‌گذاری، بررسی مدل‌های سرمایه‌گذاری موفق و ناموفق در جهان و وضعیت ایران نسبت به آن‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشاورزی و بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاری در پسابرجام مخصوصاً مسئله FATF .
 
پرونده دوم ویژه‌نامه با عنوان «سرمایه‌گذاری از نگاه خرد» به موضوع راهکارهای خرد افزایش سرمایه‌گذاری پرداخته است و سعی شده آنچه در دنیا برای افزایش مشارکت‌های اقتصادی به کار گرفته می‌شود موردبحث قرار گیرد. این فصل به مواردی همچون چالش‌های یک بورس پویا، بررسی سرمایه‌گذاری‌های خرد علی‌الخصوص در بانک‌ها، فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در سنین کودکی در آمریکا و همچنین مسئله سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرداخته است.
 
پرونده آخر این شماره نیز به « چالش‌های سرمایه‌گذاری در شهر مشهد» اختصاص دارد که مسئله اساسی در این فصل بررسی مسائل مربوط به پدیده، مؤسسات مالی و اعتباری و وضعیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری است.
 
در این شماره گفت‌وگوهایی با دکتر ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، محمد‌‌‌حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس،حسن سبحانی اقتصاددان و نماینده مجلس ششم و هفتم و حسین ثابت بکتاش هتل ساز معروف کشورمان را از نظرخواهید گذراند.
 
لازم به ذکر است «رصد» بين کارشناسان، مديران و نخبگان کشور توزيع مي‌شود و درگاه اینترنتی آن نیز فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار