معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد گفت: آخرین مهلت برای جمع آوری واحدهای عرضه قلیان و چایخانه های سنتی که مبادرت به عرضه قلیان در مشهد می کنند تا ۱۵ خرداد امسال تعیین شده است.
کد خبر: ۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 12 May 2015
سید عبدالله ارجائی در نشست خبری کار گروه سلامت که روز سه شنبه در تالار اجتماعات شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: اجرای طرح مبارزه با عرضه قلیان در مشهد در ۴ سطح در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نظام مدیریتی شهرستان بر این اعتقاد هستیم که همواره موضوعاتی در اولویت بررسی واقدام هستند که تاثیر آنها بر عرصه های مختلف زندگی شهروندان بیشتر باشد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد افزود: در این رابطه ۴ شاخص را در نظر گرفته ایم و بر اساس آن موضوعات با اهمیت در اولویت اقدام قرار می گیرند.

وی این ۴ شاخص را میزان تاثیر آن موضوع بر سلامت و اقتصاد و نیز فرهنگ و عزت ملی مردم دانست و گفت: با یک کنکاش اجمالی مشخص می شود که مصرف دخانیات و مواد اعتیاد آور در این فاکتور ها تاثیر مستقیم دارد.

ارجائی افزود: امروز مخاطب اکثر چایخانه ها و مراکز عرضه قلیان جوانان هستند و به جای اینکه انرژی این قشر از جامعه صرف بالندگی جامعه شود در مصرف دخانیات به هدر می رود.

وی با بیان اینکه مبارزه با قلیان در ۴ مرحله و تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری انجام می شود گفت: این برنامه از سال گذشته شروع شده و تا مهلت مقرر اقدامات تشدید خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مشهد ادامه داد: در مرحله نخست واحد های عرضه قلیان و چایخانه های سنتی غیر مجاز در مشهد موظف هستند تا مهلت اعلام شده نسبت به اخذ مجوز رسمی یا تغییر شغل اقدام کنند و بعد از تاریخ ۱۵ خرداد هیچ گونه واحد غیر مجاز در مشهد اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: دومین برنامه ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی هتل ها و هتل آپارتمان ها است که این واحد ها از این پس اجازه ندارند در فضای عمومی هتل قلیان در اختیار مردم بگذارند و تنها مجاز هستند یک مکان خاص برای استعمال سیگار بدون امکانات رفاهی در اختیار مسافران قرار دهند.

ارجائی مرحله سوم این طرح را ممنوعیت ارائه قلیان در پارک ها عنوان کرد و گفت: مدیریت این موضوع به عهده شهرداری است و در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه با مدیریت پارک برخورد صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مرحله چهارم این طرح برخورد با عرضه ادوات قلیان از جمله تنباکو و زغال است تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ واحد عرضه ادوات قلیان در مشهد وجود دارند که باید ساماندهی شوند.

۱۰۵ واحد غیر مجاز عرضه قلیان در مشهد تعطیل شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت: در پی بازرسی های صورت گرفته توسط تیم مشترک دادسرای مشهد و نیروی انتظامی ۱۰۵ واحد غیر مجاز عرضه قلیان در مشهد تعطیل شد.

محمد اسماعیل عندلیب گفت: با چایخانه ها و سفره خانه های سنتی عرضه کننده قلیان برخورد می کنیم و در این راستا خلاء قانونی نداریم.

وی با بیان اینکه برخورد با این واحدها از سال ۸۵ در دستور کار این سازمان قرار گرفته است گفت: جرائم گوناگونی از قبیل روابط نامشروع و نزاع های جمعی که در این مراکز صورت می گیرد باعث ورود دادسرا به این حوزه گردید.

عندلیب ادامه داد: طبق ابلاغیه ها و بخش نامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون های نظارت دادسرای مشهد این سازمان مکلف شد با واحدهای متخلف عرضه کننده قلیان در مشهد برخورد نماید و در ضمن اتاق اصناف مشهد و نیز نیروی انتظامی نیز بخش های مختلف این طرح را به عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شروع اعتیاد به مواد مخدر از قلیان سراها است گفت: طبق ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی به واحد های بدون پروانه اخطار جدی صورت می گیرد و نیز در صدور پروانه به چایخانه های جدید قید می شود که حق اجازه عرضه قلیان به مردم ندارند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در ادامه افزود: در مجموع از بهمن ماه سال گذشته تا ۲۰ اردیبهشت امسال ۴۷۵ مورد بازدید از واحدهای صنفی چای خانه و سفره خانه های سنتی انجام گرفته است.

عندلیب خاطر نشان کرد در این بازدید ها ۴۰۸ مورد اخطاریه ۲۰ روزه صورت گرفت و ۱۰۵ مورد نیز از این واحدها تعطیل شده اند و در مناطق تفریحی مشهد همانند طرقبه و شاندیز دیگر مرکز عرضه قلیان نداریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
یعنی چی اونايي که جواز چارخانه بدون عرضه قلیان دارن میتونم باز باشن
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
واقعا متاسم براي مسيولين كه فكر ميكنند كارشان درست از غافل از اينكه بالغ بر ٦٠٠٠نيروي بيكار به جمعيت بيكاران اضافه ميكنند فكر نميكنند اين جمعيت بيكار فردا مسبب خيلي از ناهنجاريها ميشود اميدوارم كه راهكارهاي اصولي تر بيانديشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار