طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان، برگزیدگان «نخستین جشنواره رسانه و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی» در مشهد معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۴۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 18 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، هیئت داوران این جشنواره که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برگزار شد، در بخش خبر، اثری را به عنوان رتبه اول معرفی نکرد. در بخش خبر محمد جواد رنجبر خبرنگار روزنامه خراسان با اثری با عنوان «تکرار سناریوی افزایش تعرفه برای کامیون های ایرانی این بار در مرز دوغارون » موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شد.
 
برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معرفی شدند 
 
 هادي زهرايي سالانقوچ خبرنگار روزنامه قدس نیز با اثری با عنوان «ايمني راه هاي خراسان رضوي با حجم ترافيك در اين جاده ها همخواني ندارد» رتبه سوم این بخش را کسب کرد.
 
در بخش گزارش نخستین جشنواره رسانه و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، مهدي عسگري با اثری با عنوان «قاتل چيني زير پاي ارابه هاي ايراني » درج شده در روزنامه شهر آرا، حميد رضا ناسخ با آثاری با عناوین«جاده پير در قرق سنگ و آهن» و «مشهد كاخ خورشيد با دغدغه و اضطراب» درج شده در روزنامه خراسان رضوي به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کردند.
 
محمد جمال رستم زاده با آثاری با عناوین «پاتك ريلي پاسخ گربه رقصاني تركمنستان» و "گربه رقصاني تركمنستان» در ج شده در روزنامه  خراسان رضوي و فاطمه رافع با دو اثر با عناوین «بازي دوسرباخت و دولت پشت بخش خصوصي را خالي نكند» درج شده در روزنامه دنياي اقتصاد نیز مشترکا سوم شدند.
 
هیئت داوران در بخش مصاحبه هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست. در این بخش حسين كوهزاد با  آثاری با عناوین «چرخ های حمل و نقل بین المللی استان در گیر و دار بروکراسی اداری در جا می زند» و «رفع مشکلات حمل و نقل با اصلاح ساختار و ارتقای سطح تعاملات منطقه ای» درج شده در نشريه اقتصاد آسيا و نیز سيد حيدر رضوي با اثر «خروج سرمايه ها از بخش حمل ونقل بين المللي به دليل وجود مشكلات عديده» درج شده در اقتصاد آسيا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
 
در بخش يادداشت هم هیئت داوران هیچ اثری را به عنوان رتبه های اول و دوم معرفی نکرد. در این بخش مهناز خجسته نيا خبرنگار روزنامه قدس با اثری با عنوان «شور و حال قديم گاراژ كجا و غبطه هاي امروز كجا» رتبه سوم را کسب کرد.
 
در این مراسم بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی متشکل از غلامرضا بنی اسدی، مجتبی محمودی و مهرداد طبسی توسط بنی اسدی دبیر هیئت داوران قرائت شد.
 
در این بیانیه آمده است: «میان راه و رسانه، خویشاوندی وثیقی است که آنان را با ماموریت واحد "رساندن مردم به مقصد" کنار هم قرار می دهد. اولی جسم مردم را به مقصد می رساند و دومی روح و باورشان را.  اولی راه را باز می کند و دومی که رسانه باشد به عنوان "راه یاوران" به میدان کمک به جاده می آید و این جشنواره نیز قدردانی راه است از اصحاب رسانه که در طول سال تلاشگران این وادی غریب را که از فرط پیدایی دیده نمی شود را هم به یاد دارند و هم به یاد مردم می آورند.»  
 
در ادامه این بیانیه آورده شده است: «در خوانش آثار از سوی هیئت داوران اگر چه با آثار فاخری نیز مواجه شدیم که احترام انگیز بود اما کمبود خلاقیت در مضمون  و سوژه و پردازش وفقر بدیع نگاری  نکته ای بود که به چشم می آمد و با شناختی که از اصحاب رسانه استان امام رضا هست توقع مان بالاتر بود لذا در برخی از بخش ها نتوانستیم اثر اول معرفی کنیم.
 
در این بیانیه اضافه شده است:
« ضمن سپاس مجدد اظهار امیدواری و دعا می کنیم در جشنواره های آتی شاهد جهش آثار به لحاظ کمی و کیفی باشیم، با ذکر این نکات که؛
1-  در حوزه گزارش بعضا با مطلبی مواجه می شدیم که فقط سنجاق کردن چند گفتگو بود و از ظرافت های گزارش نویسی و دامنه پردازش خبری نبود که امیدواریم در تولید مطالب پس از این مورد نظر قرار گیرد.
2-در گفتگوها نیز با گفتگوی حرفه ای و تراز فاصله داشتیم و توقع است بارعایت اصول مصاحبه، به حوزه چالش با مصاحبه شونده عنایت شود.
3-در بخش خبر که به قاعده حوزه گسترده تری دارد بیشتر شاهد خبرهای اعلامی و رسمی بودیم و توقع هیئت داوران در داشتن اخبار تولیدی و حرفه ای و متناسب با ارزش های خبری  برآورده نشد.
4 - از سوی دیگر تیترهای تکراری و عنوانهایی که ویترین جذابی نبوده و قلاب مناسبی برای جذب مخاطب به نطر نمی رسند از جمله مسایل مبتلابه دیگر در آثار بسیاری از عزیزان بود ضمن اینکه گاهی آغازین بخش مطالب یا لید و طلایه اخبار از چنان گیرایی لازم به دور مانده و بشدت نخ نما و با قالبهایی تکراری و رفع تکلیفی تنظیم شده اند.
5- توجه به دغدغه ها و دردهای مردم و ایجاد تعامل ارزنده میان آنان و خادمان شهری و استانی در نهادهای خدماتی از جمله نکات مثبت  در برخی آثار بود که علاوه بر طرح مسایل و مطالبه خواسته های عمومی با نگاهی منصفانه به بررسی و تحلیل وضعیت پرداخته و گاه راهکارهای شایسته ای نیز ارایه کرده بودند.»
 
بر اساس این گزارش، جایزه نفرات اول هر یک از بخش های چهارگانه این جشنواره، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال و نفرات سوم هر بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال بود.
 
در این مراسم همچنین از کتاب «نخستین جشنواره رسانه و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی» توسط علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار